۱۹۳۶۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جوایز صدهاهزار دلاری برای بزرگان الشباب

دولت سومالی جایزه هایی برای ۱۱ سرکرده ارشد گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده از جمله مبلغ ۲۵۰ هزار دلار جایزه نقدی برای احمد عمر سرکرده اصلی این گروه تعیین کرد.

خبرگزاری ایرنا: دولت سومالی جایزه هایی برای ۱۱ سرکرده ارشد گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده از جمله مبلغ ۲۵۰ هزار دلار جایزه نقدی برای احمد عمر سرکرده اصلی این گروه تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مگادیشو، دیگر جوایز شامل 150 دلار برای بازداشت محد کراته رییس بخش ویژه امنیت داخلی الشباب است که مسئول امور اطلاعاتی و ترور این گروه به شمار می رود.

گروه الشباب در اصل برای سرنگون کردن دولت سومالی می جنگد که مورد شناسایی بین المللی قرار گرفته است. اما به رشته حملات انتقام جویانه ای نیز علیه کشورهای همسایه سومالی از جمله کنیا از جمله تهاجم تروریستی هفته گذشته به دانشگاه گاریسا در نزدیکی مرز سومالی دست زده که حدود ۱۵۰ قربانی برجاگذاشت.

عمر معرف به ابوعبیده از هنگام کشته شدن احمد عبد گودانه سرکرده پیشین این گروه در حمله هوایی ماه سپتامبر، سرکرده تازه این گروه شده است.

دولت سومالی همچنین جایزه ای به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار برای بازداشت ۹ سرکرده دیگر این گروه از جمله شیخ علی محمد راجه سخنگوی آن تعیین کرده است.

کشورهای دیگر نیز جوایزی برای دریافت اطلاعات درباره سرکردگان الشباب درنظر گرفته اند از جمله آمریکا که جایزه ای بالغ بر 5 میلیون دلار برای 3 سرکرده اصلی این گروه تعیین کرده است.

دولت کنیا نیز مبلغ ۲۱۵ هزار دلار برای دستگیری محمد محمود سرکرده الشباب پیشنهاد کرده است که قبلا در کنیا آموزگار بوده و اکنون در سومالی به سر می برد و گفته می شود که طراح حمله تروریستی به دانشگاه گاریسا در کنیا بوده است.

کنیا روز دوشنبه 17 فروردین اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور به مواضع و پایگاه های گروه تروریستی الشباب در خاک سومالی حمله کرده است.

یک مقام مطلع در وزارت دفاع کنیا افزود که حمله هوایی روز یکشنبه نخستین واکنش نظامی این کشور به کشتار گروه تروریستی الشباب در دانشگاه گاریسا بوده است.

این مقام مطلع کنیایی افزود که جت های نیروی هوایی کنیا 2 اردوگاه را در منطقه گدو در خاک سومالی و نزدیک مرز کنیا، بمباران کرده اند.

مقام مزبور همچنین با اشاره به قتل عام پنجشنبه (۱۳ فروردین) در دانشگاه گاریسا در ۲۰۰ کیلومتری مرز سومالی گفت: تصمیم حمله به این ۲ پایگاه به این علت گرفته شده که اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، تروریست ها از این ۲ مکان برای حمله به دانشگاه کنیا استفاده کرده بودند.

مقر گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده در سومالی است و طبق اعلام الشباب حمله مذکور با هدف انتقامجویی از مشارکت نیروهای نظامی کنیا در جنگ با این گروه تروریستی در سومالی صورت گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج