۱۹۴۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افزایش نرخ دیه منطقی نيست

افزايش نرخ دیه به ۹۰ میلیون تومان برای ماههای عادی و ۱۲۰میلیون تومان برای ماه‌های حرام موجب ناتواني زندانيان از پرداخت مي شود/ اقبال مردم به بیمه پس از افزایش قیمت دیه کاهش می‌یابد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران افزایش دو برابری قیمت دیه یا بیمه شخص ثالث را منطقی ندانست و گفت : اگر نرخ دیه به ۹۰ میلیون تومان برای ماههای عادی و ۱۲۰میلیون تومان برای ماه‌های حرامموجب ناتواني زندانيان از پرداخت مي شود. جواد فرشباف ماهریان گفت: پارسال دیه یا بیمه شخص ثالث ۴۵ میلیون تومان بود که در ماه‌های حرام به میزان ۶۰ میلیون تومان می‌رسید.

افزایش نرخ دیه منطقی نيست

فرشباف ماهریان گفت: اقبال مردم به بیمه پس از افزایش قیمت دیه کاهش می‌یابد زيرا دیگر تعرفه‌های بیمه نیز افزایش خواهد یافت ، تخلف ها بیشتر می شود. وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه و ضرورت ساماندهی قیمت ها در بازار گفت:هنوز افزایش دو برابری نرخ دیه از سوی رییس قوه قضائیه ابلاغ نشده است.
رییس کل بیمه مرکزی پیش از این هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفته است: افزایش مبلغ دیه به دو برابر و 90 میلیون تومان در ماههای عادی و 120 میلیون تومان در ماههای حرام باعث ایجاد شوک در فعالیت های شرکت های بیمه ای می شود.
فرشباف ماهریان افزوده است : باتوجه به اینکه دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر ساماندهی قیمت ها و کنترل نرخ ها متمرکز شده است ، معلوم نیست چرا نرخ دیه یکباره ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. وی گفت: با این افزایش حداقل ۱۲ هزار میلیارد ریال به میزان خسارت پرداختی شرکت های بیمه اضافه می شود و باتوجه به افزایش قابل توجه تعهدات بیمه ای و پرداخت خسارت ، ورشکستگی شرکت های بیمه را در پی خواهد داشت و این روند خطرها و زیان های جبران ناپذیری برای مردم و شرکت های بیمه خواهد داشت.
وی خواستار تعدیل در میزان افزایش دیه شد و اضافه کرد: اگر این کار صورت نگیرد بخش زیادی از صاحبان وسایل نقلیه ، بیمه شخص ثالث تهیه نمی کنند و همزمان میزان تقلب و تخلف ها و موارد جعلی هم افزایش خواهد یافت. رئیس کل بیمه مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد موضوع افزایش دیه دوباره بررسی و تعدیل شود و حداقل روند افزایش آن با سایر متغیرهایی مانند تعهدات بیمه ، منطقی باشد. بنا بر این گزارش نرخ دیه را هر سال قوه قضاییه تعیین و از طریق وزیر دادگستری بیمه مرکزی ابلاغ می کند.

منبع : ایلنا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج