۱۹۴۹۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بازیکنی که مصدوم بود چطور برای باشگاهش بازی کرد؟!

طعنه کی روش به حضور جباری مقابل الاتفاق

کی روش در آستانه بازی تیم ملی مقابل قطر بازهم از فضای موجود در فوتبال ایران انتقاد کرد. سرمربی تیم ملی ایران که در این مدت از سوی سرمربیان لیگ برتری به خاطر تعطیلی لیگ مورد انتقاد قرار گرفته بود در جمع خبرنگاران بازهم از دغدغه هایش نسبت به اوضاع فوتبال ایران گفت.

تماشا : کی روش در آستانه بازی تیم ملی مقابل قطر بازهم از فضای موجود در فوتبال ایران انتقاد کرد. سرمربی تیم ملی ایران که در این مدت از سوی سرمربیان لیگ برتری به خاطر تعطیلی لیگ مورد انتقاد قرار گرفته بود در جمع خبرنگاران بازهم از دغدغه هایش نسبت به اوضاع فوتبال ایران گفت. او از دست بعضی از مربیان باشگاهی ناراضی است و از آنها گلایه هایی دارد. صحبت های او را در تمرین تیم ملی و با خبرنگاران حاضر در تمرین می خوانید.

*در اردوی جدید چند بازیکن اصلی تان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارید. خیلی ها معتقدند که فشردگی بازی های لیگ یکی از دلایل این مصدومیت است. نظر شما در این باره چیست؟

به نظر من این بازیکنان آمادگی انجام بازی های بین المللی و رویارویی با حریفان طراز اول جهانی را ندارند. من زمانی که در منچستریونایتد یا رئال مادرید بودم یک بازیکن طی ۳۳ روز ۱۱ تا ۱۳ مسابقه انجام می داد. این یعنی به طور میانگین انجام یک بازی در کمتر از سه روز. آنها بازیکنان بین المللی و کارکرده ای هستند که در بستر فوتبال اروپا تمرین کرده و آماده می شوند. آنها این آمادگی را دارند اما بازیکنان ما در حال حاضر چنین آمادگی ای را ندارند. مردم از تیم ملی کشورشان انتظار دارند. اگر این انتظار را داشته باشیم که مقابل تیم های اروپایی قرار بگیریم، به آنها ببازیم و بعد من بگویم بازیکنان خسته بودند آیا شما این را از من قبول می کنید؟ چه کسی از تیمش انتظار بازنده بودن را دارد؟ باید از الان خیلی جدی تر کار کرد و از هیچ بهانه ای سوءاستفاده نکنیم. من واقعا نگران هستم.

*البته این مصدومیت همان قدر که می تواند به تیم ملی ضربه بزند برای باشگاه ها هم دردسر ساز است.

بله اما در یک جاهایی می بینم پزشک بعضی از تیم ها به ما اعلام می کنند که فلان بازیکن وضعیت جسمانی مساعدی نداشته و تحت هیچ شرایطی نمی تواند در زمین تمرین حاضر شود و در خدمت تیم ملی باشد اما بعد از آن می بینیم همان بازیکن در یک مسابقه بین المللی برای تیمش بازی می کند! مشکل ما این جور جاهاست. پزشکان بعضی تیم های باشگاهی می گویند بازیکنشان نمی تواند بازی کند اما بعدا می بینیم که بازی می کند و ظاهرا فشار ناشی از آن بازی باعث تشدید مصدومیتش شده و آسیب دیدگی اش بسیار جدی تر از گذشته می شود.

طعنه کی روش به حضور جباری مقابل الاتفاق

*بعضی از مربیان لیگ برتری اعتقاد دارند که فشردگی بازی ها به خاطر تیم ملی باعث این اتفاقات شده است. شما این انتقاد را قبول دارید؟

همیشه می توان عنوان کرد که بازیکنان خسته اند اما اگر واقعا آنها به خاطر خستگی شرایط سختی را تحمیل می کنند پس باید برنامه ریکاوری کامل و دقیقی را داشته باشیم تا آنها در آینده نزدیک به زودی آماده شوند. ما برنامه دیگری جز این نداریم. اینها قوانین بازی های بین المللی و آمادگی بازیکنان برای انجام مسابقه هاست. شما فکر می کنید آیا چاره دیگری وجود دارد؟ من اصولا آدمی نیستم که از این و آن ایرادب گیرم و اصلا این حرف ها را هم برای این نمی زنم که بخواهم از عملکرد کسی ایراد بگیرم بلکه انجام بازی های بین الملی و موفقیت در آنها چنین درخواست هایی را از من دارد که مشکلات را بیان کنم؛ مشکلاتی که بسیار جدی است. برای اینکه کارمان را انجام دهم و تیم آماده ای داشته باشم نمی توانم خیلی به این حرف ها توجه کنم اما با اینکه همه می دانیم کره زمین به دور خورشید می چرخد اما بعضی ها می گویند این خورشید است که به دور زمین می چرخد! (به شوخی) آنها اعتقاد دیگری دارند.

*این طور که از حرف هایتان مشخص است اعتقاد دارید که فضا و بستر فوتبال ایران تحت هیچ شرایطی همسو با فضای حرفه ای ذهنی شما نیست. درست است؟

بله. کاملا. آیا شما در این موضوع شکی دارید؟ یک نفر را نشان دهید که بگوید فضای فوتبال ایران به فضای حرفه ای فوتبال نزدیک شده است. اگر کسی چنین باوری دارد، حتما روی کره مریخ راه می رود! باور کنید کار من اشکال گرفتن از این و آن نیست. کار من این است که از تمام افراد و مسوولانی که در فوتبال ایران فعالیت می کنند دعوت کنم بیایند تا محیط فوتبال ایران را عوض کنیم. ما باید با خودمان صداقت داشته باشیم. آیا جز این است که این بازیکنان بعضا روی زمین هایی که استاندارد نیست بازی می کنند، مصدوم می شوند و فشار زیادی را تحمل می کنند؟ اگر این اشکال را می گویم از کار کسی ایراد نگرفته ام. هدفم بیان مشکلات و گفتن آن به مردم است. ما سه ماه حساس پیش رو داریم. این سه ماه خیلی مهم است. باور کنید این سه ماه برای ما بسیار حساس است. من نمی توانم کارم را به راحتی انجام دهم، اگر کسانی که اطرافم هستند خواب باشند ما باید همیشه بیدار باشیم.

*به نظر شما با کم شدن تیم های لیگ برتری مشکلات فوتبال ما حل می شود؟

من با شجاعت می گویم که تعداد تیم های لیگ برتر ایران باید به ۱۶ تیم کاهش یابد و همچنین بیایید در میان آن ۱۶ تیم، تیمی را تشکیل دهیم که فقط از بازیکنان زیر ۲۲ سال استفاده کند. ممکن است این تفکر اشتباه باشد اما اگر ایده بهتری دارید، بیان کنید اگر ایده دیگری دارید به من ثابت کنید. من از هر ایده بهتری که در این زمینه وجود داشته باشد استقبال می کنم.

*در اردوی آخر نشان دادید که به استفاده از بازیکنان جدید و جوان اعتقاد دارید.

ما در اردوی امارات به بازیکنان جدیدی فرصت حضور در تیم ملی دادیم. بازیکنانی چون یعقوب کریمی، رضا حقیقی و شجاع خلیل زاده. همچنین چند دروازه بان جوان را هم دعوت کردیم تا همگی آنها را در این اردو ببینیم و بسنجیم که اوضاعمان در آینده چطور است. ما باید آنها را ارزیابی کنیم و شجاعت به خرج دهیم و بازیکنان جوان را مورد آزمایش قرار دهیم. در بازی با اردن از نظر برنامه ریزی در داخل زمین هم به نتایجی رسیدیم که طبق آن در تمرین های این روز مشغول برطرف کردن نقاط ضعف تیم هستیم.

طعنه کی روش به حضور جباری مقابل الاتفاق

*فکر می کنید در بازی با قطر می توانید رکورد شکست نخوردنتان را حفظ کنید؟

بازی با قطر یک بازی متفاوت نسبت به دیدار با اردن است. این مسابقه در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی برگزار می شود و ما باید با تمرکز کامل و ارائه یک فوتبال رو به جلو در آن مسابقه حاضر شویم. این مسابقه هم فرصتی است برای دفاع از جایگاه، اعتبار و رکورد تیم ملی ایران در رقابت های بین المللی. ما باید به حریفانمان ثابت کنیم که ورزشگاه آزادی می تواند برای آنها یک کابوس وحشتناک باشد.

*آیا پس از پایان لیگ برتر در اواسط اردیبهشت از آن زمان تا شروع اولین مسابقه تیم ملی در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی، فرصت کافی برای آماده سازی تیم و ریکاوری جسماین بازیکنان وجود دارد؟

امیدوارم. باید ببینیم در آینده چه شرایطی رقم می خورد. من به سازمان لیگ پیشنهاد دادم که ما اردوی تیم ملی را از ۲۲ اردیبهشت شروع کنیم. اگر با برگزاری اردو در این زمان موافقت شود، امیدواریم به هدفمان جهت آماده کردن تیم برسیم.

سوپرمن نیستم

*مردم ایران به شما به مثابه یک سوپرمن و ناجی برای فوتبالشان نگاه می کنند و انتظار دارند شما در این فوتبال و در این تیم ملی تحولی ایجاد کنید.

من نیاز به حمایت دارم. تنهایی نمی شود کار کرد. شاید سوپرمن بتواند اما من نمی توانم. من حمایت و همکاری همه مربیان فوتبال ایران را می خواهم. ازن مساله جدی مربوط به تعهد ماست. اگر فکر کنید یک سوپرمن پیدا می کنید که بیاید فوتبال ایران را از اوضاع فعلی اش نجات دهد، سخت در اشتباه هستید.

دژاگه هم مثل بقیه

*خیلی ها منتظر حضور دژاگه در اردوی تیم ملی هستند. آیا در بازی با قطر از او رونمایی خواهید کرد؟

هیچ مشکلی درباره حضور دژاگه در تیم ملی نیست. ما در همین زمان اخیر با سایر بازیکنان ایرانی و لژیونرهایی که در فوتبال اروپا بازی می کنند در تماس بودیم و وضعیت آنها را بررسی کردیم. با این هدف که بهترین ها را به تیم ملی دعوت کنیم. برای من فرقی نمی کند که بهترین بازیکنان در لیگ های خارجی بازی می کنند یا در مسابقه های داخلی ایران. این مساله را قبلا هم گفته ام و متاسفانه برخلاف صحبت هایی است که بعضا شنیده می شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • peyman

      سوال 6 :در بازی با اردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج