۱۹۵۳۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بازار سكه از کما خارج شد

به دنبال نزول قيمت دلار، سكه هم كه در فرمول قيمت‌گذاري‌اش ارزش واحد پول آمريكا را در نظر مي‌گيرد، ارزان شد البته افت قيمت‌هاي جهاني مزيد بر علت شد تا سقوط ارزش سكه در بازار نمود بيشتري پيدا كند.

شرق: قيمت سكه و طلا مدت‌ها بود كه مثل روزهاي اين هفته گرفتار نزول نشده بود، يعني بعد از آنكه بانك مركزي همه برگ‌هاي برنده خود را براي مهار سكه يك ميليون توماني رو كرد و نرخ‌ها هم تا كانال ۸۰۰هزار تومان عقب نشست، بازار شاهد چنين نزولي نبود.

بعد از آنكه معاون رييس‌جمهور از تركيدن بمب‌ارزي خبر داد، دلار در بازار آزاد دستور عقب‌نشيني صادر كرد. به دنبال نزول قيمت دلار، سكه هم كه در فرمول قيمت‌گذاري‌اش ارزش واحد پول آمريكا را در نظر مي‌گيرد، ارزان شد البته افت قيمت‌هاي جهاني مزيد بر علت شد تا سقوط ارزش سكه در بازار نمود بيشتري پيدا كند.

به هر حال روند نزولي كه از اولين روز هفته آغاز شده بود، روز دوشنبه تشديد شد و تا نيمه روز سه‌شنبه (ديروز) ادامه يافت. روي اين سراشيبي نزول، قيمت سكه بهار آزادي براي اولين بار در ماه‌هاي اخير به كمتر از ۷۶۰ هزار تومان هم رسيد اما روز كه از نيمه گذشت با تكيه بر قيمت جهاني ورق برگشت و قيمت‌ها دوباره صعود را آغاز كردند.

دست و پا زدن سكه در ساعات باقي مانده باعث شد كه نوع طرح قديم تا بالای مرز ۸۰۰ هزار تومان پيشروي كند. سكه طرح جديد هم همين مسير را طي كرد و با چند قدم فاصله از حركت ايستاد.

خان‌زاده يكي از فعالان بازار درخصوص دلايل افت قيمت سكه مي‌گويد: متاسفانه بازار ما بازار جو زده‌اي است و به راحتي تحت تاثير اخبار قرار مي‌گيرد، حتي قبل از آنكه اين خبر محقق شود. به گفته او خبر بمب‌ارزي دولت بازار و قيمت‌ها را شوكه كرد.

به همين دليل افت ارزش سكه بسيار بيشتر از كاهش نرخ طلا در بازار جهاني بود ضمن اينكه انتظار مي‌رود نزول قيمت‌ها بعد از برگزاري انتخابات مجلس دوباره احيا شود. خان‌زاده تصريح كرد: در اين ميان نمي‌توان از موج بهاري قيمت هم غافل بود.

افت و خيز قيمت در بازار داخلي در حالي صورت گرفت كه در بازار جهاني ارزش طلا افزايش يافت.

ديروز بهاي طلا براي نخستين بار در سه روز گذشته افزايش يافت، چون پيش از آنكه بانك مركزي اروپا، دور دوم سرمايه‌گذاري‌ها براي حمايت از بانك‌هاي منطقه يورو را مشخص كند، علايمي مبني بر افزايش تقاضاي سرمايه‌گذاري روي طلا بروز كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج