۱۹۵۶۴
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

كندر مي‌تواند بسياري از دردهاي شما را درمان كند

آب‌نبات معجزه‌آسا

كندر در حقيقت صمغ گياهي به همين نام است كه مزه‌اي گس و تلخ دارد؛ اين صمغ از زمان‌هاي بسيار قديم توسط درمانگران طب سنتي براي درمان بسياري از بيماري‌ها مورد استفاده قرار داشته..

آب‌نبات معجزه‌آسا

آب‌نبات معجزه‌آسا

برترین ها: كندر در حقيقت صمغ گياهي به همين نام است كه مزه‌اي گس و تلخ دارد؛ اين صمغ از زمان‌هاي بسيار قديم توسط درمانگران طب سنتي براي درمان بسياري از بيماري‌ها مورد استفاده قرار داشته و امروزه نيز به ۳ صورت خوراكي، موضعي و بخور مصرف مي‌شود. به باور بسياري از مردم مصرف كندر موجب افزايش حافظه و تقويت ضريب هوشي افراد مي‌شود. دكتر سعيد صانعي، مشاور گياه‌درماني توضيحات كامل‌تري را درباره تاثير كندر بر حافظه و نسخه‌هاي درماني اين صمغ گياهي در اختيارتان قرار مي‌دهد.


خمير معجزه‌آسا

درمانگران طب سنتي براي درمان بوي بد دهان مصرف كندر را تجويز مي‌كنند؛ اين درمانگران به مراجعان خود توصيه مي‌كنند با تركيب نوك قاشق غذاخوري كندر، مصطكي و سقز و جويدن اين تركيب به برطرف شدن بوي بد دهان خود كمك كنند. براي تهيه اين تركيب كافي است پودر كندر را با مصطكي كه به‌صورت آماده در عطاري‌ها موجود است و كمي سقز تركيب كرده و خمير به‌دست آمده را بجويد. افرادي كه از اين تركيب استفاده مي‌كنند علاوه بر از بين بردن بوي دهان مي‌توانند از خواص اين دارو براي تسكين دردها و ناراحتي‌هاي مفصلي و استخواني استفاده كنند.


براي حل مشكل خانم‌هاي جوان

خانم‌هايي كه در دوران قاعدگي خود با خونريزي‌هاي شديد روبه‌رو هستند، مي‌توانند با مصرف خوراكي كندر كه توسط درمانگر طب سنتي به آن‌ها تجويز شده، ميزان خونريزي را كنترل كرده و كاهش دهند. درمانگران غالبا مكيدن يا مصرف كندر را در روزهاي پيش از قاعدگي به افرادي كه دچار خونريزي شديد و ضعف عمومي بدن مي‌شوند، توصيه مي‌كنند.


آب‌نبات براي بد زخم‌ها

افرادي كه در اصطلاح از آن‌ها با عنوان «بدزخم» ياد مي‌شود، افرادي هستند كه پس از زخمي شدن يا سوختن پوست بدن‌شان مدت زمان زيادي طول مي‌كشد تا زخم بهبود يافته و آثار آن از بدن اين گروه برطرف شود. درمانگران طب سنتي براي تعديل اين ويژگي به اين گروه از افراد توصيه مي‌كنند در شرايطي كه بدن آن‌ها دچار آسيب، زخم يا سوختگي شد به‌مدت 3 تا 4 روز، هر روز به اندازه يك نخود كندر را در دهان بگذارند و آن را بمكند تا تمام شود.


از فوايد كندر بيشتر بدانيد

درمانگران طب سنتي در كشورهاي مختلف از قبيل هند، چين، تبت و ايران از كندر براي درمان بيماري‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند و بر اين باورند كه اين گياه قابليت‌هاي بسياري براي استفاده در صنعت داروسازي دارد.

خوردن صمغ كندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن مي‌شود. اين صمغ گياهي با كاهش خلط و ترشحات حلقي خشونت صدا را برطرف مي‌كند.

مالش قفسه سينه با روغن كنجدي كه ۲ نخود كندر در آن حل شده راه‌حل مناسبي براي تسكين اعصاب و كاهش فشارها و استرس‌هاي روزمره است. اين تركيب به كاهش ميزان تپش قلب در افراد مبتلا به اين بيماري نيز موثر است.

درمانگران طب سنتي بر اين باورند كه مصرف كندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادي كه دچار تب و استفراغ هستند بسيار موثر است.


باهوش يا بيش‌فعال

در باور بسياري از مردم مصرف صمغ كندر توسط مادران باردار موجب افزايش ضريب‌هوشي كودك مي‌شود؛ اين باور از ديدگاه طب سنتي صحيح است اما نكاتي در مورد آن وجود دارد كه درصورتي كه مادر باردار آن را لحاظ كند، موجب افزايش هوش كودكش مي‌شود؛ درمانگران طب سنتي به مادران باردار توصيه مي‌كنند پس از 4ماهگي جنين‌شان تنها يك ماه از صمغ كندر مصرف كنند و اين كار را با تجويز متخصص طب سنتي انجام دهند؛ در غيراين صورت با مصرف بيش از اندازه كندر ممكن است موجب بيش‌فعالي كودك‌شان شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خیلی عالی بود متشکرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج