۱۹۷۸۸۱
۵ نظر
۵۰۲۴
۵ نظر
۵۰۲۴
پ

لیلة‌الرغائب، شب قدر آرزوها

در میان ایام و لیالی ماه رجب، اولین شب جمعه آن نامی خاص به خود گرفته است. این نام ویژه که پیامبر اکرم (ص) حلقه اتصال ملک و ملکوت، از آن خبر داده اند، «لیلة‌الرغائب» است.

برترین‌ها: در میان ایام و لیالی ماه رجب، اولین شب جمعه آن نامی خاص به خود گرفته است. این نام ویژه که پیامبر اکرم (ص)؛ حلقه اتصال ملک و ملکوت، از آن خبر داده اند، «لیلة الرغائب» است. آن حضرت هنگامی که فضیلت ماه رجب را برای اصحاب خود بیان می‌کردند، در این‌باره فرمودند: «از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» نامیده اند.»

اعمال لیله‌الرغائب

مهم‌ترین عمل «لیلة‌الرغائب» به جای آوردن ۱۲ رکعت نماز است. رسول خدا (ص) در روایت فضیلت ماه رجب، خطاب به یاران خود درباره اعمال این شب می‌فرمایند: روز پنج شنبه اول ماه را روزه می‌گیری، چون شب جمعه فرارسید بین نماز مغرب وعشا ۱۲ رکعت نماز می‌گزاری (۶ نماز دورکعتی) و در هر رکعت از آن پس از حمد سه مرتبه سوره قدر (انا انزلنا) و ۱۲ مرتبه سوره توحید می‌خوانی و پس از اتمام نماز، ۷۰ مرتبه می‌گویی: «اللهم صل علی محمد النبی الا می و علی آله» آن گاه به سجده می‌روی و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ المَلائِکةِ وَالرّوح» سپس سر از سجده برمی‌داری و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «رَبِّ اغفِر وَارحَم وَ تَجاوَز عَمّا تَعلَم اِنَّک اَنتَ العَلِیُّ الاَعظَم» بار دیگر به سجده می‌روی و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ المَلائِکةِ وَالرّوح» آن گاه حاجت خود را از خدا می‌خواهی ان شاءا... که برآورده می‌شود.

لیلة‌الرغائب، شب قدر آرزوها

ثواب اعمال

پیامبر اکرم (ص) پس از بیان این عمل، پاداش آن را چنین برمی‌شمارند: «کسی که چنین نمازی بخواند خداوند همه گناهانش را بیامرزد و در قیامت درباره ۷۰۰ نفر از خاندانش شفاعت کند و چون شب اول قبر فرارسد خداوند پاداش این نماز را به نیکوترین چهره با رویی گشاده و درخشان و زبانی فصیح و گویا به سوی قبر او می‌فرستد. آن چهره نیکو به وی می‌گوید: ای حبیب من! بر تو بشارت باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

از آن چهره نورانی می‌پرسد تو کیستی؟ من تاکنون چهره‌ای از تو زیباتر ندیده‌ام و بویی از بوی تو خوش‌تر به مشامم نرسیده است؟ آن چهره نیکو پاسخ می‌دهد: ای حبیب من! من پاداش آن نمازی هستم که تو در فلان شهر، فلان ماه و در فلان سال به جا آوردی. من امشب نزد تو آمده ام تا حقت را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم، وحشت را از تو برطرف کنم (همواره درکنارت باشم) و تا زمانی که همگی در روز قیامت برخیزند، بر سرت سایه بیفکنم.».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دعا کنین برای دفع بلا برای عافیت برای تمام انسانهای جهان

    • بدون نام

      من که دیگه خدارو تو زحمت نمیندازم
      هیچ آرزویی ندارم دیگه هیچی مهم نیست

    • بدون نام

      سلام.لطفا کسی که انجام میده امشب برای همه دعا کنه ممنون

    • بدون نام

      خدا تو این شب عزیز به همه عزت و سلامتی وروزی پاک و حلال عطا کند

    • بدون نام

      تنها ارزوی من الان اینه از بی پولی خلاص شم. کرونا یه دفه میکشه مشکلات مالی ذره ذره میکشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج