۱۹۸۴۷۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

سبک زندگی دیه گو کاستا مارادونا!

با گل های بی نظیرش موجبات قهرمانی اتلتیکومادرید را در فصل گذشته رقابت های لالیگا فراهم آورد.

سبک زندگی دیه گو کاستا مارادونا!

هفته نامه همشهری تماشاگر: با گل های بی نظیرش موجبات قهرمانی اتلتیکومادرید را در فصل گذشته رقابت های لالیگا فراهم آورد. درست زمانی که رئال مادرید و بارسلونا سیطره کاملی بر لیگ برتر فوتبال اسپانیا داشتند. حتی بازی های خوب او در ترکیب دیه گو سیموئنه بود که یکی از عوامل اصلی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا شد.

اصالتی برزیلی دارد و ۲ بازی ملی هم برای برزیل انجام داده اما ناگهان سر از اسپانیا درآورد و حتی به تیم ملی این کشور هم راه یافت.

این ماجرای زندگی دیه گو کاستا است که در بازی های باشگاهی فوق العاده کار می کند اما در بازی های ملی تاکنون چیز خاصی از او ندیده ایم.

سبک زندگی دیه گو کاستا مارادونا!

شروع

فوتبال را در تیم بارسلونا اسپورتیوا کاپلا در شهر ایبیونا در جنوب ایالت سائوپائولو شروع کرد. آنجا بود که یاد گرفت چگونه می تواند ستاره ای در آسمان پرستاره فوتبال اسپانیا و برزیل باشد.

دیه گو در دوران بچگی در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کرد و یک فوتبالیست خیابانی لایق و پرطرفدار بود، با اینحال ادامه چنین روندی طبیعتا هیچ سودی برایش نمی توانست داشته باشد.

مهاجرت

در ۱۵سالگی به سائوپائولو رفت تا در فروشگاه عمویش ژارمینیو کار کند. عموی دیه گو علاقه شدیدی به فوتبال داشت و با وجود اینکه دیه گو هرگز حرفه ای نبود و به حرفه ای شدن هم فکر نمی کرد، توانست کارهایی برای او در این زمینه انجام دهد.

او ارتباطات خوبی در فوتبال داشت و توصیه دیه گو را به مسئولان تیم بارسلونا اسپورتیوا کاپلا کرد و برادرزاده اش را به این تیم فرستاد.

کاستا که فوتبال را به صورت آکادمیک شروع نکرده بود و تا زمان ورودش به این تیم گمنام هرگز یک مربی را بالای سرش ندیده بود، خیلی زود به بازیکنی حرفه ای بدل شد که ماهانه صد پوند درآمد داشت. پس از ۲ سال بازی در بارسلونا اسپورتیوا کاپلا، او راهی فوتبال اروپا شد تا دنیای دیگری را تجربه کند.

براکا

در ماه فوریه سال ۲۰۰۶ نخستین قرارداد حرفه ای اش در سطح بزرگسالان را با تیم فوتبال براگا در پرتغال به امضا رساند و کارش را در این تیم اسم و رسم دار شروع کرد اما خیلی زود و بدون اینکه فرصتی برای بازی در لیگ پرتغال به دست آورد به پنافیل قرض داده شد.

اتلتیکومادرید

کاستا در سال ۲۰۰۷ به اتلتیکومادرید پیوست، اما آنجا هم برای پیشرفت به باشگاه های دیگر قرض داده شد. او بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بازی در تیم های براگا، سلتاویگو و آلباسته را تجربه کرد و در سال ۲۰۰۹ به صورت رسمی بازیکن وایادولید شد اما در سال ۲۰۱۰ بار دیگر به اتلتیکومادرید بازگشت و دوران اوج خود را آغاز کرد. البته در سال ۲۰۱۲ مجبور شد به صورت قرضی باز هم در وایادولید بازی کند. کاستا در اتلتیکو بازی های درخشانی را به نمایش گذاشت و سرانجام سر از لیگ برتر انگلستان و چلسی درآورد.

سبک زندگی دیه گو کاستا مارادونا!

چلسی

برای رسیدن به چلسی، آبی های لندن مجبور بودند مبلغ ۳۲ میلیون پوند به اتلتیکومادرید داده و کاستا را بازخرید کنند. به نظر می رسد چلسی در پرداخت این پول به اتلتیکو ضرر نکرده و بازیکن خوبی را به دست آورده است. کاستا در چلسی برای به دست آوردن عنوان آقای گلی و همچنین فتح لیگ برتر تلاش بسیاری می کند.

سبک زندگی دیه گو کاستا مارادونا!

تیم ملی

داستان بازی های ملی دیه گو کاستا هم خواندنی است. روز پنجم مارس ۲۰۱۳ لوئیس فیلیپه اسکولاری سرمربی تیم ملی برزیل کاستا را به دنبال درخشش در لالیگا به تیم ملی برزیل دعوت کرد. سلسلائو قرار بود در ۲ بازی دوستانه به مصاف ایتالیا و روسیه برود. بازی نخست در ژنو برگزار شد. کاستا در بازی مقابل ایتالیا در نیمه دوم به جای فرد به میدان آمد و در تساوی ۲-۲ تیمش نقش ایفا کرد.

۴ روز بعد در استمفورد بریج در دقیقه ۷۸ به جای کاکا به میدان امد. در آن بازی برزیل و روسیه به تساوی یک - یک رضایت دادند.

سبک زندگی دیه گو کاستا مارادونا!

در ماه سپتامبر ۲۰۱۳، فدراسیون فوتبال اسپانیا در نامه ای به فیفا خواهان تغییر ملیت کاستا شد و درخواست کرد که این سازمان اجازه بازی او را در تیم اسپانیا بدهد. این در حالی بود که کاستا ۲ بازی ملی برای برزیل به ثبت رسانده بود. طبق قوانین فیفا، بازیکنی که دارای ۲ ملیت باشد می تواند در حالی برای کشور دومش به میدان برود که یا برای کشور نخست اش بازی نکرده باشد یا تنها در بازی های دوستانه به میدان رفته باشد. بدین ترتیب راه برای رسیدن کاستا به تیم ملی اسپانیا هموار شد.

این حرکت سروصدای زیادی به همراه داشت. از فیلیپه اسکولاری تا رییس فدراسیون فوتبال برزیل نسبت به این حرکت واکنش نشان دادند. آنها بر این باور بودند که کاستا برای پول چنین کاری کرده و پیراهن لاروخا را به سلسائو ترجیح داده است.

خانواده

پدرش ژوزه ده ژسوس یک عشق فوتبال درجه یک است. او به عشق دیه گو آرماندو مارادونا نام پسرش را دیه گو گذاشت. بی توجه به اینکه برزیلی ها قاعدتا نباید از ماردونا خوش شان بیاید! البته نام برادر بزرگتر دیه گو به افتخار جرزینهو، «جر» گذاشته شده است!

حامی مالی

تا فوریه ۲۰۱۴ با نایک قرارداد داشت و محصولات این شرکت را تبلیغ می کرد و با کفش های نایکی به میدان می رفت اما از آن تاریخ آدیداسی شد و اکنون حامی مالی دیه گو کاستا، شرکت آدیداس است. به نظر می رسد در خرید او از اتلتیکومادرید هم آدیداس با چلسی همکاری داشته است.

خودرو

در لندن او یک دستگاه رنجرور اسپورت و یک دستگاه بنتلی دارد. زیاد اهل ماشین بازی نیست و در اسپانیا هم چندان به این موضوع علاقه ای نشان نمی داد.

خوشحالی می کنم

کاستا در مواجهه با این پرسش که اگر مقابل تیم ملی برزیل گل بزنی آیا شادی نخواهی کرد، گفت: «چرا نباید چنین کاری انجام دهم. من بازیکن تیم ملی اسپانیا هستم و به هر تیمی گل بزنم خوشحالی خواهم کرد.» با این حال فعلا تنها گل ملی دیه گو کاستا مقابل لوکزامبورگ و در بازی های انتخابی یورو ۲۰۱۶ به ثمر رسیده است.

مشخصات

نام کامل: دیه گو داسیلوا کاستا

تاریخ تولد: 17 اکتبر 1988

محل تولد: لاگارتو - برزیل

قد: 188 سانتیمتر

وزن: 81 کیلوگرم

باشگاه کنونی: چلسی

پست: مهاجم

شماره: 19

باشگاه های پیشین: اتلتیکومادرید، وایادولید، آلباسته و ...

درآمد: 7 میلیون و 800 هزار پوند (2014)

بازی ملی: 7

گل ملی: یک

افتخارات

با توجه به اینکه از سال 2010 گام به تیم های بزرگ گذاشته، هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره کارنامه افتخارات دیه گو کاستا قضاوت کنیم. با اینحال او طی چند سال گذشته توانسته عناوین قابل توجهی به دست آورد.

اتلتیکومادرید

قهرمانی در لالیگا: 14-2013

قهرمانی در سوپرجام اروپا: 2010 و 2012

قهرمانی در کوپادل ری: 13-2012

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: 14-2013

چلسی

قهرمانی در جام اتحادیه: 15-2014

افتخارات شخصی

بهترین گلزن کوپادل ری: 13-2012


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج