جاباما
۲۰۱۴۸۱
۵۷۲۴
۵۷۲۴
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!

کارتون سگ بازیگوش یکی دیگر از کارتون های خاطره انگیز و نوستالژیک کودکان دهه شصت است. این کارتون که درباره یک سگ بازیگوش است، قصد دارد تا داستان یک سک کوچک زبل و بازیگوش را برای گروه سنی خردسالان به تصویر بکشد.

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!





برترین ها: کارتون سگ بازیگوش یکی دیگر از کارتون های خاطره انگیز و نوستالژیک کودکان دهه شصت است. این کارتون که درباره یک سگ بازیگوش است، قصد دارد تا داستان یک سک کوچک زبل و بازیگوش را برای گروه سنی خردسالان به تصویر بکشد. این سگ یک چشم و گوش قهوه ای دارد و همواره دوست دارد در داخل لانه خود بخوابد. صاحب این سگ، یک پسر با موهای طلایی هست.

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!

این کارتون محصول کشور لهستان هست و توسط جوزف گویرتینا کارگردانی شده است. تیتراژ این کارتون جالب است و ما همواره شاهد بازیگوشی های رکسی هستیم. این کارتون در دهه هفتاد قرن بیستم طراحی و ساخته شد و در ۲۰ قسمت در شبکه های لهستان و سپس کشورهای اروپایی، آسیایی پخش شد. در ایران نیز بارها توسط شبکه های سیما پخش شده است.

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!

داستان ساده و جذاب در کنار موسیقی مطلوب این کارتون، همه فاکتورهای خوبی برای جذاب شدن یک کارتون بدون دیالوگ و روایت های پیچیده در دهه شصت بود. موردی که در کارتون های امروزی متاسفانه دیده نمی شود و مخاطب خردسال را با حجم انبوهی از شخصیت ها و دیالوگ ها و مسائل گوناگون رو به رو میکند.

گرافیک ساده و داستان معمولی دارد و بر خلاف کارتون های ژاپنی، از ساختار شیک و داستانی پر کشش و گرافیکی جذاب خبری نیست. رکسی، سگ بازیگوش کارتون ما همواره ماجراهای مختلفی را خلق میکند که جالب است. رکسی، همیشه ما را یاد میلو، سگ بازیگوش تن تن و هم چنین بل، سگ سفید و جذاب و نوستالژیک سباستین می اندازد.

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!

البته هیچ کس، پا کوتاه، سگ دوست داشتنی حنا دختری در مزرعه و حتی سگ آقای پتی بل را در مهاجران، فراموش نکرده است. البته بارون، سگ پرین در کارتون باخانمان و بوشوگ در لوک خوش شانس نیز از سگ های نوستالژیک داستان های کودکان دهه شصتی هستند. بیگلی بیگلی، سگ دوست داشتنی گوریل انگوری هم که جای خود دارد

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!

یکی از پتانسیل های این کارتون ساده و زیبا، نبود دیالوگ درآن است که فهم آن را برای خردسالان در هر زبانی آسان می کند. ساخت کارتون های بدون دیالوگ مانند تام و جری، یکی از استراتژی های کمپانی های انیمیشن سازی برای جذب شمار متنوع تری از مخاطبان در سراسر جهان است. این کارتون لهستانی توسط MCM تولید و توزیع شد که با استقبال مخاطبان همراه شد.

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!

رکسی در این کارتون زیبا، همواره دردسرهایی را برای صاحب مو طلایی خردسالش ایجاد میکند. همه این ماجراها، روایت جذابی را از یک کارتون بدون متن لهستانی در اختیار مخاطبان قرار میدهد که زمینه نوستالژی شدن آن را برای کودکان دهه شصت فراهم کرد. از منطقه شرق اروپا مانند یوگسلاوی و لهستان، ما شاهدکارتون های جذاب و نوستالژیک دیگری مانند پروفسور بالتازار بودیم که در روزهای بعدی در سایت برترین ها مورد معرفی و بررسی قرار خواهد گرفت.

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!

قسمت هایی از کارتون سگ بازیگوش



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج