۲۰۳۰۲۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

۱۹۵۹: شادی انگلیسی‌ها پس از انتخابات

انتخابات سال ۱۹۵۹ در انگلستان، انتخاباتی بسیار غیرمعمول بود. در هر سه حزب مطرح سیاسی حاضر در انتخابات، حزب محافظه‌کار، حزب کارگر و حزب لیبرال، رهبران جدیدی بر سر کار آمدند.

نیکو: انتخابات سال 1959 در انگلستان، انتخاباتی بسیار غیرمعمول بود. در هر سه حزب مطرح سیاسی حاضر در انتخابات، حزب محافظه‌کار، حزب کارگر و حزب لیبرال، رهبران جدیدی بر سر کار آمدند.

در حزب محافظه‌کار، آنتونی ادن جای خود را به هارولد مک میلان داد. ادن پس از بحران سوئز محبوبیت خود را از دست داده بود و در نهایت تسلیم شد. حزب کارگر هم، با بازنشستگی کلمنت اتلی، کار را به هیو گیتسکیل سپرد و رهبری حزب لیبرال هم به جو گریموند رسید.

در دو سری انتخابات گذشته، موفقیت در دستان محافظه‌کاران، ملقب به توری‌ها، بود و آن‌ها سعی داشتند تا سومین پیروزی پیاپی خود را نیز به دست آورند. آن‌ها سوار بر موجی از رشد اقتصادی بودند، که توسط شخص مک میلان به این عنوان که «شما تا به حال زندگی به این خوبی نداشته‌اید»، مطرح شده بود.

در آن سال، گیتسکیل از حزب کارگر، مرتکب اشتباه بزرگی شد و اعلام کرد که در صورتی که حزب کارگر برنده‌ی انتخابات باشد، هیچ‌گونه افزایشی بر مالیات‌ها اعمال نخواهد شد. با اینکه هزینه هنگفتی صرف کمپین‌های انتخاباتی خود کرده بود. آیا رأی دهندگان می‌توانستند به گیتسکیل اعتماد کنند؟

نتیجه‌ی این عدم اطمینان، پیروزی سرنوشت سازی برای محافظه‌کاران بود؛ در مجلس، آن‌ها توانستند صد کرسی بیشتر از احزاب دیگر از آن خود کنند. هنگامی‌که نتیجه نهایی انتخابات اعلام شد، «جک گاروفالو» عکاس هفته‌نامه خبری «پاریس مچ»، در لندن حاضر بود و توانست عکسهایی از آن شب و شادی مردم در میدان ترافالگار این شهر بگیرد؛ صحنه‌هایی که مجله پاریس مچ از آن تعبیر به «سرخوشی» کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج