۲۱۱۹۵۲
۵ نظر
۶۰۷۳
۵ نظر
۶۰۷۳
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

کارتون ممول و دختر مهربون را یادتونه؟

یکی دیگر از ده ها کارتون نوستالژیک بچه های دهه شصت، کارتون زیبا و جذاب سرزمین کوچولوها یا ممول می باشد که در دهه شصت، از سیما پخش شد. نام اصلی این کارتون در واقع "کلاه به سر کوچولو" می باشد که ترجمه ژاپنی نام کارتون می باشد.

کارتون ممول و دختر مهربون را یادتونه؟





برترین ها: یکی دیگر از ده ها کارتون نوستالژیک بچه های دهه شصت، کارتون زیبا و جذاب سرزمین کوچولوها یا ممول می باشد که در دهه شصت، از سیما پخش شد. نام اصلی این کارتون در واقع "کلاه به سر کوچولو" می باشد که ترجمه ژاپنی نام کارتون می باشد.

کارتون ممول و دختر مهربون را یادتونه؟

در نام انگلیسی این کارتون به اسامی چون Wee Wendy or Tongari Bōshi no Memoru اشاره شده است. این کارتون نیز مانند خیلی از کارتون هایی که تا کنون مورد بحث و بررسی قرار دادیم، توسط کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی ها طراحی و تولید شده است.

کارتون ممول و دختر مهربون را یادتونه؟

شرکت تویی انیمیشن ژاپن در سال ۱۹۸۰ میلادی، کار ساخت این مجموعه را آغاز کرد و آسامو کاسای در فاصله سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۵ میلادی، کارگردانی این اثر را بر عهده گرفت. ماجرای ممول، در واقع درباره یک دختر کوچولوی جذاب و شیرین است که به همراه ده ها نفر از دوستانش از سیاره ای به نام ریورو Riruru به زمین آمده اند.

آن ها در واقع پس از اشکال فنی در سفینه شان ، به زمین می افتند و داستان آغاز می شود. همانند کارتون مسافر کوچولو که قبلا توضیح دادیم، اما این بار، یک تصادف باعث حضور ممول در کره زمین میشود. مانند چوبین که از دست برونکاری بدجنس به کره زمین می آید و . . . . . بله! اگر توجه کنید ساختار برخی از داستانهای ژاپنی ها، شباهت زیادی به هم دارند.

کارتون ممول و دختر مهربون را یادتونه؟

اما این بار، شخصیت اصلی و نوستالژیک داستان یعنی ممول، با یک دختر مهربان و زیبا آشنا می شود که البته در بستر بیماری است و مدتی وقت خود را با او سپری می کند. خانم رزیتا یار احمدی، از صدا پیشه گان توانای سیما، امر صدا پیشه گی ممول را انجام داد و خانم مهوش افشاری نیز، صداپیشه گی دختر مهربون را بر عهده داشت. شخصیت هایی مانند اسکار، گریس، پدر بزرگ لیتل، عمه سارا، جهانگرد، خانم پنه لوپه و حتی شعبده باز و تند با و آرام، در این کارتون در روال داستان ها و قسمت های مختلفش، ایفای نقش کرده اند. در این کارتون، ممول یک دختر شجاع و بی باک است که همواره علاقمند است خود را در سیر ماجراهای زیادی قرار دهد.

دختر مهربون در داستان اصلی کارتون، به نام Mariel شناخته می شود که در واقع دختری مهربون است. دختر مهربون بخاطر بیماری که دارد ، مجبور است همواره در داخل خانه خود بماند. در این داستان، ممول با حیوانات woodland هم آشنا می شود. ممول، با تکنیک انیمیشن دو بعدی یا سل ساخته شده است و یاشیرو ناکورا به همراه هیدتوشی اواشی، انیماتورهای این کارتون بودند. این کارتون در ۴۸ قسمت ساخته شد که اکثر بخش های آن در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد پخش شد. یادش بخیر....

کارتون ممول و دختر مهربون را یادتونه؟

جریان داستان

همان طور که گفتیم و شما هم می دانید، ممول با همراهی ۲۴۵ تن از ساکنان سرزمین کوچولوها، به کره زمین می آیند و در جنگلی به نام وودلند اسکان می یابند. خیلی زود با حیوانات جنگل مثل جغد دوست می شوند. آن ها به کمک حیوانات جنگل، به بخش های مختلف آن می روند. حضور پدر بزرگ و یک عمه، معمولا در کارتون های دهه شصت و هفتاد بچه های نسل اون زمان، خیلی مرسوم بود. قبول دارید؟ این بار نیز ممول با پدر بزرگ و عمه سارا زندگی می کند. جغدی به نام بوبو، حیاون جالبی است که در واقع امر انتقال ممول را به بخش های مختلف دهکده بر عهده دارد. ممول، در واقع فرصتی است تا دختر مهربون بیمار، بتواند بر بیماری خود غلبه کند و به او، روحیه و انگیزه میدهد. خیلی از ما، شخصیتی به نام جهانگرد را به یاد داریم. او هر روز برای پیدا کردن مسیری برای برگشت به سرزمین کوچولوها تلاش می کند. مادر ممول، همواره برای دیدن ممول، علاقمند است. عین چوبین ! ....

کارتون ممول و دختر مهربون را یادتونه؟

سایت رسمی کارتون :

http://www.toei-anim.co.jp/tv/memole

دانلود موسیقی زیبای کارتون به زبان اصلی :

http://p۳۰data.com/hami/cartoon/memol.zip

قسمت هایی از کارتون ممول :



تیتراژ نوستالژیک ممول :

www.youtube.com/watch?v=nyRbil9Ul2w
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sana

      خییییییییییییییییییییییلی دوسش داشتم.یادش بخیر

    • مرمر

      یادش بخیر
      دوسش داشتم
      چند وقت پیش که شبکه پویا پخش کرد چقدر ذوق کردم

    • سید امین نبی پور

      این کارتون در دهه هفتاد پخش شد نه دهه شصت

    • سید امین نبی پور

      این کارتون در دهه هفتاد پخش شد نه دهه شصت

    • بدون نام

      بهترین بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج