۲۱۲۲۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

کوالکام با پردازنده های اسنپدراگون خود یکی از نام های شناخته شده جهانی در زمینه تولید پردازنده محسوب می شود و به لطف افزایش محبوبیت تلفن های هوشمند هرچه بیشتر شاهد استفاده از محصولات این شرکت به ویژه در تلفن های هوشمند رده بالا و پرچمدار هستیم.

عصرایران - محمد مهدی حیدرپور: کوالکام با پردازنده های اسنپدراگون خود یکی از نام های شناخته شده جهانی در زمینه تولید پردازنده محسوب می شود و به لطف افزایش محبوبیت تلفن های هوشمند هرچه بیشتر شاهد استفاده از محصولات این شرکت به ویژه در تلفن های هوشمند رده بالا و پرچمدار هستیم. با این وجود، کوالکام در بازار پردازنده های موبایل کم کم حضور رقبایی جدی را احساس می کند.

مدیاتک یکی از رقبای کوالکام محسوب می شود که از محبوبیت بالایی در آسیا برخوردار است. اینتل نیز به تدریج روند ارتقا جایگاه خود در بازار پردازنده های موبایل را دنبال می کند و سامسونگ به رغم وابستگی به پردازنده های کوالکام در برخی موارد، تهدیدی بالقوه برای این شرکت آمریکایی محسوب می شود. در ادامه با برخی از بهترین تلفن های هوشمند که از پردازنده های کوالکام استفاده نمی کنند بیشتر آشنا می شویم.

اپل آی‌فون ۶

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

اپل به واسطه عدم استفاده از پردازنده های کوالکام مشهور است. این شرکت چیپ‌ست های خود را طراحی می کند و با همکاری شرکت های دیگر آنها را تولید می کند زیرا اپل یک تولیدکننده تراشه نیست. آی‌فون ۶ به چیپ‌ست ۲۰ نانومتری اپل A۸ (توسط شرکت TSMC تولید می شود) مجهز شده که پردازنده ای ۶۴ بیتی، دو هسته ای با فرکانس پردازشی ۱.۴ گیگاهرتز محسوب می شود.

اپل آی‌فون ۶ پلاس

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

در نسخه بزرگتر و گرانتر جدیدترین تلفن هوشمند اپل نیز چیپ‌ست A۸ با پیکربندی مشابه با آی‌فون ۶ بکار گرفته شده است. آی‌فون ۶ پلاس به نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح بالاتر (۱۹۲۰×۱۰۸۰) مجهز شده اما عملکردی مشابه با مدل ۴.۷ اینچی آی‌فون ۶ ارائه می کند زیرا سیستم عامل iOS به خوبی برای کار با پردازنده دو هسته ای بهینه سازی شده است.

ایسوس زنفون ۲

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

ایسوس زنفون ۲ تلفن هوشمند جذابی است زیرا با برچسب قیمت ۲۹۹ دلاری برای نسخه آنلاک ویژگی های رده بالای بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. مدل ZE۵۵۱ML ایسوس زنفون ۲ که بهترین ویژگی های سخت افزاری را ارائه می کند به پردازنده چهار هسته ای ۶۴ بیتی اینتل اتم Z۳۵۸۰ با فرکانس پردازشی ۲.۳ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت حافظه رم، نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) و اندروید لالی‌پاپ مجهز شده است.

اچ‌تی‌سی وان M۹+

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

برای برخی، مشخصات وان M۹+ آن چیزی است که انتظار داشتند در وان M۹ مشاهده کنند. این تلفن هوشمند به نمایشگر کواد اچ‌دی و اسکنر اثر انگشت مجهز شده است. اما وان M۹+ نسخه ای جهانی محسوب نمی شود و بیشتر بازارهای چین و کشورهای جنوب آسیا را هدف قرار داده است. وان M۹+ به نمایشگر ۵.۲ اینچی با وضوح ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل، اندروید لالی‌پاپ با رابط کاربری Sense ۷.۰، دوربین اصلی دوتایی ۲۰ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت حافظه رم و پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته ای مدیاتک MT۶۷۹۵T با فرکانس پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز مجهز شده است.

هوآوی P۸

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

تلفن هوشمند P۸ جدیدترین پرچمدار شرکت چینی هوآوی در ماه آوریل معرفی شد. هوآوی خط تولید پردازنده های اختصاصی خود را دارد و در مدل P۸ نیز از پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته ای های‌سیلیکون کیرین ۹۳۰ با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز استفاده کرده است. این تلفن هوشمند دارای بدنه فلزی با ضخامت ۶.۴ میلیمتر، نمایشگر ۵.۲ اینچی ۱۰۸۰p، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی و ۳ گیگابایت حافظه رم است.

هوآوی P۸ مکس

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

همان گونه که از نام این محصول مشخص است، هوآوی P۸ مکس برادر بزرگتر مدل P۸ محسوب می شود. این تلفن هوشمند به پردازنده کیرین ۹۳۰، نمایشگر ۶.۸ اینچی فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) و باتری ۴۳۶۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. هوآوی P۸ و P۸ مکس اندروید لالی پاپ با رابط کاربری EMUI ۳.۱ را اجرا می کنند.

لنوو وایب X۲

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

لنوو وایب X۲ نخستین تلفن هوشمند جهان مجهز به طراحی فلزی چند لایه است و هنگامی که از کنار به آن نگاه می کنید سه رنگ مختلف دیده می شوند. وایب X۲ به پردازنده هشت هسته ای مدیاتک MT۶۵۹۵M با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز، نمایشگر ۵ اینچی ۱۰۸۰p، ۲ گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است.

میزو MX۴ پرو

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

این تلفن هوشمند پیشرفته‌ترین مدل تولیدی توسط میزو تا به امروز است. میزو MX۴ پرو یکی از معدود تلفن های هوشمندی غیر سامسونگی است که به پردازنده هشت هسته ای اگزینوس ۵۴۳۰ با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز مجهز شده است. از دیگر مشخصات این تلفن هوشمند رده بالا می توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح ۱۵۳۶×۲۵۶۰ پیکسل، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی، ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و باتری ۳۳۵۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی S۶

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

گلکسی S۶ سرآغاز دورانی جدید برای سامسونگ در دنیای تلفن های هوشمند است. پرچمدار جدید سامسونگ دارای پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته ای اگزینوس ۷۴۲۰ - نخستین پردازنده تلفن هوشمند ۱۴ نانومتری جهان - است. در کنار این پردازنده قدرتمند، گلکسی S۶ به نمایشگر ۵.۱ اینچی کواد اچ‌دی، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، حسگر ضربان قلب، حسگر اثر انگشت، ۳ گیگابایت حافظه رم و ظرفیت های ذخیره سازی ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده است.

سامسونگ گلکسی S۶ اج

پرچمدارانی بدون قلب اژدها!

همانند نسخه عادی گلکسی S۶، گلکسی S۶ اج نیز از پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ نیرو می گیرد. گلکسی S۶ اج به واسطه انحنا در دو طرف نمایشگر خود که ظاهری جذاب‌تر به آن می بخشد حدود ۱۰۰ دلار گرانتر از نسخه عادی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج