۲۱۵۹۹۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تبدیل آیفون را به یک DSLR لنزدار

شرکت DxO تا کنون هیچ دوربینی نساخته است. البته، در حوزه عکاسی برندی معروف و شناخته شده است.

وب‌سایت یک پزشک: شرکت DxO تا کنون هیچ دوربینی نساخته است. البته، در حوزه عکاسی برندی معروف و شناخته شده است. هر سال ابزارهای کمک عکاسی ارزشمندی روانه بازار می‌کند. نرم‌افزار پردازش تصویر این شرکت روی میلیون‌ها دوربین ساخته شده توسط برندهای دیگر جاسازی شده و نرم‌افزار دسکتاپ اصلاح و بهبود عکس این آزمایشگاه محبوب و پرکاربرد است. همچنین، آزمایشگاه‌های DxO مجهز به ابزارهای تست کیفیت عکس، حس‌گرهای تصویر و لنزهای حرفه‌ای بازار است. اکنون، این شرکت دوربینی معرفی کرده است که بیش از دو سال زمان برای ساخت و توسعه‌اش صرف شده است.

تبدیل آیفون را به یک DSLR لنزدار

دوربین DxO One از همان حس‌گر یک اینچی سونی روی RX۱۰۰ Mark III (این ویژگی به تنهایی برای شروع یک سازنده اولین دوربین بسیار عالی است) در کنار یک لنز F.۱۸، کنترلرهای دستی نوردهی، سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ در ثانیه و چندین حالت عکاسی RAW برخوردار است. اما این ویژگی‌ها روی یک دوربین رده متوسط بازار هم هست و ویژگی منحصربه‌فرد و شاخصی برای این دستگاه ایجاد نمی‌کند. پس چرا به‌اش اهمیت می‌دهیم؟ چون امکان اتصال به اسمارت‌فون را با طول کمتر از سه اینچ و وزنی در حدود ۱۱۳ گرم فراهم می‌کند و به راحتی در جیب یا کیف کوچک جا می‌گیرد و حمل می‌شود.

تبدیل آیفون را به یک DSLR لنزدار

دوربین DxO One همانند لنزهای دوربین Sony QX و Olympus Air می‌تواند تصاویر بهتری روی گوشی تلفن همراه‌تان ایجاد کند و بعد خیلی آسان این تصاویر را به اشتراک بگذارد یا آرشیو کند. می‌توانید همانند یک دوربین معمولی و شاید هم بهتر از یک دوربین کامپکت ازش استفاده کنید با این تفاوت که با یک صفحه‌نمایش کوچک برای دیدن تصاویر قبل از عکاسی روبرو نیستید بلکه صفحه‌نمایش چند اینچی باکیفیت یک اسمارت‌فون در اختیارتان است. این‌طوری عکاسی کور را کنار می‌گذارید و به طور حرفه‌ای با موبایل عکاسی می‌کنید. برخلاف لنزهای دوربین Sony QX و Olympus Air به راحتی در جیب قرار می‌گیرد و البته خیلی راحت‌تر روی دستگاه‌هایی مانند آی‌فون و آی‌پد نصب می‌شود.

تبدیل آیفون را به یک DSLR لنزدار

این دوربین یک کانکتور کوچک قابل انعطاف و چرخش دارد که تنها با دستگاه‌های iOS سازگار است. از قابلیت ارتباطی شبکه‌های وای‌فای برخوردار نیست و وقتی برای اولین بار به گوشی آیفون وصل می‌شود، اپلیکیشن این دوربین به طور خودکار روی گوشی اجرا خواهد شد و صفحه‌نمایش را به یک منظره‌یاب و مرکز کنترل عکاسی زنده تبدیل می‌کند. به گفته DxO، با توجه به انتقال سخت عکس‌ها و ویدیو روی دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد، این دوربین امکان اشتراک‌گذاری و انتقال عکس‌ها با وای‌فای را تا ۱۰ برابر سریع‌تر فراهم می‌کند.

مفصل قابل چرخش و گرداننده این دوربین به شما اجازه می‌دهد گوشی تلفن را تا ۶۰ درجه بچرخانید و به عکاسی با زاویه‌های مختلف و البته گرفتن سلفی بپردازید. این ویژگی شما را از دست دوربین محدود و پردردسر اسمارت‌فون خلاص می‌کند ولی می‌توانید عکس‌های گرفته شده با دوربین DxO را روی گوشی ذخیره کرده و در اپلیکیشن‌های مختلفی مانند اینستاگرام استفاده کنید. البته، این دوربین یک شکاف کارت حافظه MicroSD هم برای ذخیره‌سازی تصاویر دارد. تصاویر به طور خودکار با کیفیت ۱۰۸۰p/۳۰ و ویدیوها با کیفیت ۷۲۰p/۱۲۰ روی کارت حافظه ذخیره می‌شوند.

متاسفانه خبری از زوم اپتیکال نیست و لنز این دوربین روی فاصله کانونی ۳۲ میلی‌متر تنظیم شده است اما سنسور ۲۰ مگاپیکسلی اجازه می‌دهد بیشتر طول یک اتاق را در تصاویر آورده و بعد بزرگ کنید. قابلیت ISO این دوربین تا ۵۱٫۲۰۰ قابل افزایش است و یک مود عکاسی ویژه به نام SuperRAW برای گرفتن تصاویر با جزئیات زیاد در نور کم وجود دارد. شرکت DxO در زمان معرفی این دوربین، نرم‌افزارهای دسکتاپ DxO Connect، DxO OpticsPro و DxO FilmPack را نیز معرفی کرد تا قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزاری کاملی نیز در اختیار کاربران بگذارد. برای مثال، مود SuperRAW به نرم‌افزار DxO Connect برای پردازش تصاویر نیاز دارد.

تبدیل آیفون را به یک DSLR لنزدار


تصاویر گرفته شده با این دوربین کمی بهتر از دوربین‌های کامپکت موجود در بازار است و شاید بشود گفت که آن‌ها را پشت سر می‌گذارد؛ البته به جز Panasonic DMC-CM۱. قیمت دوربین DxO One همراه با نرم‌افزارهایش گران است. قرار است از سپتامبر امسال با قیمت حدودی ۶۰۰ دلار وارد بازار شود. از هم‌اکنون نیز در سایت شرکت DxO قابل سفارش‌دهی است. اگر کمی این قیمت متعادل‌تر بود؛ شاید می‌شد تصور کرد با فروش بالایی روبرو شود. واقعیت این است که کیفیت این دوربین در اندازه دوربین‌های قدیمی رده RX۱۰۰ سونی یا برخی دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آیینه است با این تفاوت که طراحی بسیار کوچک و سبک قابل حملی دارد؛ به راحتی می‌توانید در جیب‌تان گذاشته و با خود همه‌جا ببرید. مزیت بزرگ دیگر، راحت کار کردن با شبکه‌های وای‌فای است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج