۲۲۰۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شايد كارتان باعث چاقي شما شود

خـطر پشت ميز شماست

اگر كار مي‌‌كنيد حتما موفقيت در آن براي‌تان بسيار مهم است اما چقدر به سلامت در كار فكر كرده‌ايد؟ شايد پشت يك‌ميز نشستن و از پشت آن ميز همه كارها را انجام‌دادن، بسيار ايده‌‌آل به‌نظر برسد، ولي ‌چنين‌ كاري مي‌تواند براي شما خطرناك باشد. اگر مي‌خواهيد بيشتر عمر كرده و سالم‌تر زندگي كنيد اين مطلب را از دست ندهيد.

خـطر پشت ميز شماست

خـطر پشت ميز شماست

برترین ها: اگر كار مي‌‌كنيد حتما موفقيت در آن براي‌تان بسيار مهم است اما چقدر به سلامت در كار فكر كرده‌ايد؟ شايد پشت يك‌ميز نشستن و از پشت آن ميز همه كارها را انجام‌دادن، بسيار ايده‌‌آل به‌نظر برسد، ولي ‌چنين‌ كاري مي‌تواند براي شما خطرناك باشد. اگر مي‌خواهيد بيشتر عمر كرده و سالم‌تر زندگي كنيد اين مطلب را از دست ندهيد.


به احتمال زياد شما از پدر و پدربزرگ‌تان چاق‌تر هستيد، در واقع چاقي اپيدمي دوران جديد است و در سال‌هاي اخير به شدت فراگير شده و مي‌توان گفت به طور متوسط نسل به نسل چاقي بيشتر مي‌شود. يك بخش از اين موضوع به دليل شيوه كار كردن مدرن است؛ زنان و مردان 100سال پيش چه در خانه و چه در بيرون از خانه فعال‌تر از مردان و زنان امروزي بودند. در اين زمينه تحقيقات مفصلي در لوئيز‌يانا و برجينيا نشان داده، در 50سال قبل، بيشتر از نيمي از كارهاي افراد شهرنشين شاغل در بخش خصوصي نيازمند سطح متوسط فعاليت‌هاي روزانه بود اما حالا تنها 20 درصد از مشاغل افراد بخش خصوصي سطح متوسط فعاليت روزانه را مي‌طلبد و در 80‌درصد موارد كارها با حداقل فعاليت‌ بدني انجام مي‌شود. به تازگي پروفسور تيموتي چرچ و گروه تحقيقاتي‌اش مطالعاتي را در مورد ارتباط وضعيت شغلي و ميزان چاقي افراد انجام داده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند كه به طور متوسط افرادي كه در زمان كاركردن فعاليت كمتري دارند داراي اضافه‌وزن بيشتري هم هستند. به طور متوسط بيشتر افراد شاغل، هفته‌اي 40‌ساعت كار مي‌كنند اما تنها 7درصد از اين گروه به‌اندازه كافي در اين 40ساعت فعاليت بدني دارند، به همين دليل است اين افراد بيشتر در معرض اضافه وزن و چاقي هستند. اگر كار شما از آن دسته كارهايي است كه در آن هيچ تحركي نداريد و هميشه پشت يك ميز نشسته‌ايد، اين توصيه‌ها را جدي بگيريد و از آن‌ها استفاده كنيد.


وسايل‌تان را دور از دسترس بگذاريد

باور كنيد روي صندلي نشستن و بي‌تحرك‌بودن مي‌تواند عمر شما را كوتاه كند، پس از جاي‌تان بلند شويد. در ژاپن تمام وسايل‌ شخصي‌ يك كارمند به جز كامپيوترش، دور از دسترس او قرار دارند و او براي برداشتن يك خودكار يا يك كاغذ يا برداشتن كاغذها مجبور است از جاي خود بلند شود و چند قدم راه برود. براساس تحقيقات انجام گرفته مشخص شده افرادي كه به اين شيوه عمل مي‌كنند و روزي چند بار براي انجام كارها از پشت ميز خود بلند مي‌شوند ۱۷درصد بيشتر از كارمنداني كه به ندرت از جاي خود بلند مي‌شوند، كالري مي‌سوزانند. اين ميزان در طي يك سال مي‌تواند باعث شود، شما از ۳ تا ۶ كيلوگرم اضافه وزن دور بمانيد پس همين حالا از جاي‌تان بلند شويد.


در زمان استراحت هم مي‌شود ورزش كرد

شما قطعا طي روز چند فرصت كوتاه (فرصت استراحت يا break) داريد، به طور معمول افراد از اين فرصت براي خوردن و نوشيدن استفاده مي‌كنند اما اگر از اين فرصت براي ورزش‌كردن استفاده كنيد، سود بسياري خواهيد كرد. براساس نتيجه مطالعاتي كه در نبراسكا انجام شده، افرادي‌كه طي 3 مقطع زماني استراحت روزانه خود هر بار 10 دقيقه حركات ورزشي يا حتي راه رفتن نرم يا بالا و پايين رفتن از پله‌ها را انجام مي‌دهند در كل 300 كالري بيشتر از افرادي كه هيچ فعاليت جسماني انجام نمي‌دهند، مي‌سوزانند. يك نكته بسيار مهم ديگر هم اين است كه در اين فواصل استراحت، به آنچه مي‌خوريد و مي‌نوشيد دقت كنيد. مصرف غذاها و ميان‌وعده‌هاي سالم و كم‌كالري مي‌تواند كاري كند كه اثرات مضر پشت ميزنشيني در شما كاهش ‌يابد.


محل كارتان را باشگاه كنيد

شايد به نظر شما خنده‌دار باشد ولي اگر امكانش را داشته باشيد و بتوانيد در محل كار خودتان يك دستگاه تردميل بگذاريد و تنها روزي ۲ بار ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي اين دستگاه با شدت متوسط حركت كنيد، مي‌توانيد به طول عمر خودتان بيفزاييد. اگر امكان گذاشتن دستگاه تردميل در محل كارتان را نداريد مي‌توانيد از وسايل و دستگاه‌هاي ديگر كه امكان ورزش كردن يا انجام حركات ساده ورزشي به شما مي‌دهد، استفاده كنيد تا بتوانيد طي روز چند حركت ساده اما مفيد ورزشي انجام دهيد. شما مي‌توانيد به راحتي با انجام چند حركت كششي، شنا يا دراز‌ونشست بين ۱۲۰ تا ۱۵۰ كالري بسوزانيد. در ضمن سعي كنيد در محل كارتان به جاي استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده كنيد، مگر آن‌كه دچار مشكلات مفصلي يا بيماري‌هايي باشيد كه بالا رفتن از پله‌ها براي آن‌ها مضر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج