جاباما
۲۲۱۷۹۴
۱۰ نظر
۵۰۴۷
۱۰ نظر
۵۰۴۷
پ

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

دنیای پر فراز و نشیب موسیقی جهان در یک صد سال اخیر، با نام‌های بزرگی همراه شده است که برخی از آن‌ها، به واسطه دنیای محصور کننده موسیقی، به چهره‌هایی تاریخ ساز هم در دنیای موسیقی و هم در فرهنگ غرب مبدل شده‌اند.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه
برترین ها: تاریخچه موسیقی، به قرن‌ها پیش باز می‌گردد، از دوران پارینه سنگی و پاپیروس، تا امروز که عصر گوگل و گوشی‌های هوشمند و پهپادهای خورشیدی می‌باشد، صنعت موسیقی به عنوان بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر به شمار می‌آمده است. دنیای محصور کننده موسیقی، دنیای بدون مرز است که فراتر از مرزهای جغرافیایی، پیام‌های مختلفی را به مخاطبان خود در سراسر جهان می‌رساند. پیام‌هایی که بعضاً، هماره با محتوای عاشقانه و رمانتیک است و می‌تواند ترانه و صدا را، تبدیل به معجزه ای بزرگ برای نزدیک شدن انسان‌ها از فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف به هم کند. اکنون، صدها میلیون نفر از ساکنان کره خاکی ما، فارغ از ملیت و زبان و نژاد خود، بسیاری از آهنگ‌ها و ترانه‌های خوانندگان و موزیسین‌های شرق و غرب را شنیده یا بعضاً در یاد دارند. هر اندازه یک ترانه و یک موسیقی، بتواند مؤثر و مجذوب کننده دل‌ها و اذهان مخاطبان خود باشد، اثربخشی و ماندگاری طولانی مدتی را تجربه خواهد کرد.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

دنیای ترانه‌های موسیقی، دنیای جذاب و نوستالژیک است. خیلی‌ها ترانه "هتل کالیفرنیا" و موج بزرگی که ترانه‌های "مدرن تاکینگ" آلمانی در دنیای موسیقی دهه هشتاد و نود به راه انداختند، به خاطر دارند. ترانه‌هایی که اگر امروز، به کافه و رستوران‌های اروپا و امریکای قرن بیست و یکم نیز سر بزنید، احتمالاً این ترانه‌های خاطره انگیز را دوباره خواهید شنید.

آهنگ هتل کالیفرنیا (hotel California) که توسط گروه Eagles در سال ۱۹۷۷ در آمریکا منتشر شد و به دلیل قدرت جذاب آهنگ، ترانه و محتوای بی نظیرش، آتش به خرمن عاشقان دنیای موسیقی زد و این آهنگ را، به یکی از ماندگارترین آهنگ‌های قرن بیستم مبدل کرد، تنها مشتی نمونه خروار است. چند سال بعد از آن در سال ۱۹۸۴ میلادی، دیتر بوهلن و توماس آندرس آلمانی نیز در قالب گروه موسیقی مدرن تاکینگ (Modern Talking)، با ارائه ترانه‌های زیبا و جذابی چون: "تو قلب منی، تو روح منی" که به You're My Heart, You're My Soul معروف است و انتشار ترانه نوستالژیک Cheri, Cheri Lady، اروپای دهه نود را به تسخیر بلامنازع خود در آوردند.

نشریه موسیقی معتبر رولینگ استونز امریکا rollingstones.com، نام آهنگ هتل کالیفرنیا و شمار دیگری از ترانه‌های ماندگار موسیقی را، در فهرست ۵۰۰ اثر همیشه ماندگار تاریخ موسیقی درج کرده است. در این گزارش، نگاهی خواهیم داشت به شماری از ترانه‌های عاشقانه نوستالژیک دنیای موسیقی در چند دهه اخیر. قطعاً این فهرست، بخشی از صدها و بلکه هزاران اثر موسیقی ماندگاری است که می‌توان معرفی کرد و برای بسیاری از مخاطبان پرتال برترین‌ها، شاید شنیدنی و خواندنی باشد. با ما همراه باشید...


Modern Talking : مدرن تاکینگ، از آشناترین و نوستالژیک‌ترین ترانه‌های دو سه دهه اخیر، برای خیلی از علاقمندان موسیقی در ایران و جهان است. مدرن تاکینگ، همواره یادآور دو چهره است که ترانه‌های خاطره انگیزی چون You're My Heart, You're My Soul، شری شری لیدی و «Brother Louie، از به یاد ماندنی‌ترین ترانه‌های غربی عاشقانه برای علاقمندان موسیقی پاپ می‌باشد. آن دیتر بوهلن و توماس آندرس، توانستند در دهه هشتاد و نود میلادی، با ترانه‌های نوستالژیک و تأثیر گذار خود، موجی از مخاطبان موسیقی را در سراسر جهان با خود همراه کنند. برخی از ترانه‌های مشهور آن را در ادامه می‌خوانید و می‌شنوید.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

Cheri, cheri lady
Going through a motion
Love is where you find it
Listen to your heart
Cheri, cheri lady
Living in devotion
It's always like the first time
Let me take a part
Cheri, cheri lady
Like there's no tomorrow
Take my heart - don't lose it
Listen to your heart
Cheri, cheri lady
To know you is to love you
If you call me baby I'll be always yours



You're my heart, you're my soul
I keep it shining everywhere I go
You're my heart, you're my soul
I'll be holding you forever
Stay with you together
You're my heart, you're my soul
Yeah, a feeling that our love will grow
You're my heart, you're my soul
That's the only thing I really know
My heart and soul!



Eagles : گروه ایگلز، دارای یک آهنگ عاشقانه بسیار مشهور به نام هتل کالیفرنیا می‌باشد که در فوریه ۱۹۷۷ منتشر شد و پس از سه دهه از انتشارش، همچنان یکی از نوستالژیک‌ترین ترانه‌های قرن بیستم به شمار می‌رود. ترانه ای‌ که شاید هم اکنون در کافی شاپ ها و رستوران‌های شهرهای مختلف ایران و جهان، آن را بشنوید.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitis, rising up through the air
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway
I heard the mission bell
And I was thinking to myself
This could be heaven or this could be hell
Then she lit up a candle and she showed me the way
There were voices down the corridor
I thought I heard them say

[Hook]

Welcome to the Hotel California
Such a lovely place
Such a lovely face
Plenty of room at the Hotel California
Any time of year
You can find it here



Elvis Presley : الویس پریسلی که از اون با عنوان "سلطان راک اندرول" نام برده می‌شود، در طول زندگی ۴۲ ساله خود از دهه چهل تا هفتاد میلادی، انقلابی را در عرصه صنعت موسیقی در امریکا و جهان بر پا کرد. انقلابی که پس از مرگش، با پدیده دیگری به نام مایکل جکسون "سلطان پاپ"، ادامه یافت.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

الویس، خواننده و هنرپیشه آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکا در قرن بیستم است که ترانه‌هایش، همچنان ماندگار می باشد وی در دوران شکوفا شدن موسیقی سبک راک‌اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه ۱۹۵۰ بر آن حکمرانی می‌کرد. الویس از سال ۱۹۵۶ به بعد با اجرای ۴۵ ترانه که از هرکدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در ۳۳ فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد و مرگ او در سن ۴۲ سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش و به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید. یکی از صدها ترانه عاشقانه به یاد ماندنی وی را می‌توان ترانه Love Me Tender دانست.

Love me tender,
love me dear,
tell me you are mine.
I'll be yours through all the years
till the end of time


Andy Williams : اندی ویلیامز، از مشهورترین خواننده‌های امریکایی در قرن بیستم است. وی خواننده موسیقی پاپ بود و ۴۲ آلبوم استودیویی در طول حیاتش منتشرکرد که با استقبال فراوان مخاطبان موسیقی همراه شد. یکی از ترانه‌های عاشقانه ویلیامز را می‌توان در ترانه داستان عشق یا Love Story جست وجو کرد که موسیقی متن فیلم داستان عشق نیز، معرفی شد.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

Where do I begin
To tell the story of how great a love can be
The sweet love story that is older than the sea
The simple truth about the love she brings to me
Where do I start



Johnny Tillotson: جانی تیلوتسون، از دیگر ترانه سراها و خواننده‌هایی است که ترانه‌های عاشقانه به یادماندنیان در ذهن‌ها هست. آهنگ poetry in motion، که در دهه شصت، مشهور شد، یکی از ترانه‌های عاشقانه آن دوران را رقم زد.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

When I see my baby
What do I see
Poetry
Poetry in motion
Poetry in motion
Walkin' by my side
Her lovely locomotion
Keeps my eyes open wide
Poetry in motion
See her gentle sway
A wave out on the ocean
Could never move that way



Percy Sledge: پرسی اسلج، ترانه سرا و خواننده شهیر آمریکایی است که یکی از به یاد ماندنی‌ترین ترانه‌های عاشقانه‌اش، ترانه "وقتی که یک مرد، عاشق یک زن می‌شود" است. کارشناسان موزیک این آهنگ را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های تاریخ موزیک سول انتخاب کرده‌اند.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

When a man loves a woman
He'll spend his very last dime
Trying to hold on to what he needs
He'd give up all his comforts
And sleep out in the rain
If she said that's the way it ought to be




The Flamingos : گروه موسیقی فلامینگو، از مشهورترین گروه‌های موسیقی تاریخ موسیقی راک اندرول است که در دهه شصت میلادی، انقلابی را در موسیقی امریکا و جهان ایجاد کرد. ترانه عاشقانه "من تنها، چشمانی برای تو دارم"، از محبوب‌ترین ترانه‌های این گروه موسیقی قلمداد شده است.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

You are here and so am I
Maybe millions of people go by
But they all disappear from view
And I only have eyes for you

www.youtube.com/watch?v=FvzNeh۴Mq۱o

Bryan Adams: برایان آدامز، از مشهورترین ترانه سراها و خواننده‌های کانادای می‌باشد که به خاطر ترانه عاشقانه "هر چیزی که انجام می‌دهم، برای تو انجام می‌دهم"، در دهه نود میلادی به شهرت جهانی رسید. این آهنگ 6 دقیقه ای، توسط کمپانی A&M رکوردز، منتشر شد.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

Don`t tell me it`s not worth trying` for
You can`t tell me it`s not worth dying` for
You know it`s true
Everything I do - I do it for you

www.youtube.com/watch?v=zggSgIT۰yd۰

Evangelos Odysseas Papathanassiou : اِوَنجلوس اودیسئاس پاپاتاناسیو، آهنگساز و نوازندهٔ سبک الکترونیک، امبینت، نیو اِیج، پراگرسیو، جَز و پاپ راک است. او بیشتر به دلیل آهنگسازی موسیقی فیلم ارابه‌های آتش شناخته می‌شود که برنده جایزه اسکار سال ۱۹۸۱ شد، از دیگر کارهای برجستهٔ او ساخت موسیقی فیلم‌های بلید رانر، ۱۴۹۲: فتح بهشت و اسکندر است.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

اونجلوس دورهٔ حرفه‌ای موسیقی خود را با همکاری در گروه‌های موسیقی دههٔ ۱۹۶۰ مانند Aphrodite's Child آغاز کرد. از میانه‌های دهه ۱۹۷۰ به ساخت موسیقی برای چند مستند دربارهٔ جانوران و طبیعت روی آورد که موفقیت این کارهای او سبب شد تا به موسیقی فیلم علاقهٔ بیشتری نشان دهد. در اوایل دههٔ ۸۰ میلادی اونجلوس به عنوان یک پروژهٔ جانبی، به همراه جان اندرسون، خوانندهٔ گروه پراگرسیو راک انگلیسی یس، چند آلبوم را تحت عنوان جان و اونجلوس عرضه کرد. در سال ۱۹۸۱ جایزه اسکار برای موسیقی فیلم ارابه‌های آتش را به عنوان آهنگساز آن فیلم دریافت کرد. تک‌آهنگ «ارابه‌های آتش» که برای آلبوم موسیقی این فیلم عرضه شد توانست تا جایگاه نخست ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد بالا بیاید، همچنین از این تک‌آهنگ در مسابقه‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و در هنگام اهدای مدال استفاده شد.
ترانه عاشقانه بی کلام Love Theme، از ماندگارترین آثار استاد اونجلوس است.

www.youtube.com/watch?v=tiZ۴RChtO۳Y

Kitarou: ماسانوری تاکاهشی، که امروزه در دنیای موسیقی با نام کیتارو مشهور است، آهنگ ساز و نوازنده ژاپنی می‌باشد که در سازهایی چون کی بورد، گیتار، بیس، فلوت و پرکاشن، تبحر دارد. رأی ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» به سراغ او می‌آید. نمایش این مستند و انتشار آلبوم آن، موجی از شهرت و محبوبیت بین‌المللی را به همراه دارد که در نهایت منجر به بردن جایزه گرمی و جایزه گلدن گلوب و ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» برای الیور استون کارگردان آمریکایی می‌شود. وی تاکنون ۳۰ آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. برای مثال از آلبوم «روشنی یک روح» تاکنون تنها در آمریکا حدود ۲ میلیون نسخه به فروش رفته است. او اکثر آثارش را در استودیو شخصی‌اش در یکی از کوهپایه‌های ژاپن ساخته، نواخته و ضبط کرده است. ترانه "بانوری رویاها"، یکی از ترانه‌های عاشقانه کیتارو را تشکیل می‌دهد.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

Save me a place
In the heart of your hearts
When you think of love
Never forsake me
Wanting and dreaming you
Each time I think of you
Lying naked beside me
Only a Lady of Dreams
She will bring magic
To sing to your heartstrings
Only a Lady of Dreams
Come alive - you are all
That I desire!!

www.youtube.com/watch?v=cLmaHefFoDs

AL Green: آلبرت آل گرین، خواننده و گیتاریست آمریکایی است که در دهه هفتاد مشهور شد. اوج محبوبیت گرین در طول دهه ۷۰ به خاطر ترانه‌های برتر سبک سول آن زمان شامل آهنگ‌هایی نظیر Let's Stay Together، Tired Of Being Alone، Love and Happiness و I'm Still In Love With You است. او طبق نظر سنجی ۱۰۰ خواننده برتر مجله رولینگ استون رتبه ۶۶ را کسب کرده است و همچنین به تالار مشاهیر راک‌اند رول در سال ۱۹۹۵ راه یافته است. تا به حال بیش از ۲۰ میلیون نسخه از آثار گرین به فروش رفته است. ترانه مشهور "اجازه بده با هم بمانیم"، از ترانه‌های عاشقانه به یادماندنی این خواننده امریکایی به شمار می‌رود.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

', I'm so in love with you
Whatever you want to do
Is alright with me
Cause you make me feel, so brand new
And I want to spend my life with you

Let me say that since, baby, since we've been together
Loving you forever is what I need
Oh let me be the one you come running to
I'll never be untrue

Oh baby let's, let's stay together
Lovin' you whether
Whether times are good or bad, happy or sad, alright, oh yeah
Whether times are good or bad, happy or sad



Lady GAGA: استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا، مشهور به لیدی گاگا، یکی از مطرح‌ترین خوانندگان زن دنیای موسیقی پاپ به شمار می‌رود که در زمینه ترانه سرایی و آهنگسازی نیز فعالیت دارد. وی نام مستعار خود را از ترانهٔ معروف گروه کویین به نام Radio Ga Ga الهام گرفته است مجلهٔ TIME، لیدی گاگا را یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۱۰ ذکر کرده است. از مشهورترین ترانه‌های عاشقانه این خواننده را می‌توان به ترانه "رمانتیک بد" مرتبط دانست که در اکتبر 2009 میلادی منتشر شد که از آلبوم هیولای ایشان بود. این ترانه عاشقانه، تا کنون جوایز زیادی را نصیب لیدی گاگا در جشنواره‌های معتبر موسیقی و تلویزیونی جهان کرده است. این ترانه به دلیل موسیقی و متن خلاقش، با استقبال گسترده ای در کشورهای غربی همراه شده است.

از «مدرن تاکینگ» تا «لیدی گاگا» با ترانه‌ های عاشقانه

Caught in a bad romance
Ra Ra-ah-ah-ah
Roma Roma-ma
Gaga, "Oh la-la"
Want your bad romance

[Verse 1]
I want your ugly
I want your disease
I want your everything
As long as it's free
I want your love
Love, love, love
I want your love
I want you drama
The touch of your hand
I want your leather-studded kiss in the sand
I want your love
Love, love, love
I want your love


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب بود خواهشا بیشترش کنید

      پاسخ ها

      • رعنا

        ترانه های درخواستیه مگه؟

    • الهام

      شما محشریددددددددددددددددد . . .
      آهنگش هم بود خیلی حال می داد . . .

    • محبوبه

      چقدر عالی بود,انشااله در ادامه بازم لیستی از اهنگ های ماندگار را بزارین.دوستون دارم

    • محبوبه

      مجله عزیز,میشه اهنگ هاشون راهم برای دانلود بزارید,من خواستم یکیشونا دانلود کنم کلی سایت رفتم تا تونستم.خییلی خییلی ممنون میشم, و خیلی خیلی باحالین اگه این کار را انجام بدین.ممنون شما

    • بنفشه

      متن اولیه چقد قشنگ بود
      If you call me baby I'll be always yours

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا و به همین خاطر :

        You are not alone

    • محبوبه

      خیلی خیلی ازتون ممنونم,مرسی که لینک شا برای دانلود و دیدن گذاشتین, یک دنیا از شما و زحماتتون براداشتن این مجله عالی سپاس گزارم.پاینده باشید

    • nika

      با سلام وتشکر از حسن سلیقه زیبایتان میشه لطف کنید هربار چندتا از این آهنگهارو برای download بزارید. سپاسگزارمیشم. فکرکنم درخواست خیلی ها باشد.

    • آرش

      با درود بسیار،مجله جان.
      دمت گرم.واقعا کار متفاوت و جالبی بود......خیلی خیلی مرسی ............همیشه مطالبتونو میخونم و جزو طرفدارای پر و پا قرصتونم.بازم ممنون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج