جاباما
۲۲۳۰۴۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

کار آفرینی دیجیتالی

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(۵)

معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، نخستین پایگاه اطلاع رسانی درباره معرفی کسب و کارهای موفق ایرانی و بین المللی در حوزه کسب و کارهای آی تی می‌باشد که در ظرف چند ماه گذشته، پرونده ده‌ها پرتال موفق کسب و کار اینترنتی در عرصه‌های مختلف از alibaba.com و توییتر گرفته تا expedia و donedeal.ie، مورد بررسی واقع شده است و این روال همچنان ادامه دارد. معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.



ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)

شاید برای خیلی از کاربران محترم و همراهان همیشگی باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، این سؤال پیش آمده باشد که با چه ایده‌هایی می‌توان کسب و کار خوب در فضای مجازی راه اندازی کرد و با ثبت دامنه و انتخاب سرور مطلوب، این کسب و کار را به پیش برد. ما قبلاً، در بخش مبانی کارآفرینی دیجیتالی، قریب به ۱۰۰۰ نکته درباره اصول و مبانی راه اندازی یک پرتال موفق را تشریح کردیم.

ایده بسیار است و هر چیز امکان دارد. اما برای معرفی برخی از ایده‌های خوب، از امروز در ۱۰ گفتار، به معرفی ایده‌های دیجیتالی خوب برای راه اندازی کسب و کار برای کاربران ایرانی می‌پردازیم که قطعاً بخشی از هزاران ایده طلایی در این عرصه می‌باشد. بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان می دهد که حتی مسخره‌ترین ایده‌ها هم، توانسته است میلیون‌ها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند. پرتالی که شما فقط عکس بگذارید و برای دوستانتان به اشتراک بگذارید و حتی بیش تر از ۱۵ ثانیه هم حق نداشته باشید، فایل ویدئویی در آن لود کنید! بله! اینستاگرامی شد که اکنون ۳۰ میلیارد دلار ارزش بازاری دارد!

یا پرتالی که مردم، بتوانند از طریق یک نرم افزار هوشمند، تاکسی اجاره کنند (Uber.com). فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این‌ها، اهرم‌های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در بخش اول، دوم و سوم و چهارم، ۶۰ ایده دیجیتالی جالب معرفی شد. در این گفتار نیز به معرفی ایده‌های دیگری می‌پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی می‌کنیم.

اگر شما هم ایده جالبی دارید، به ما معرفی کنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)

۱- چه غذایی بخورید و چه نوشیدنی نخورید! نوشابه‌های گاز دار شما رو معتاد به انسولین خواهد کرد...سوسیس و کالباس یعنی سرطان روده و معده... . یا فضانوردان چه غذایی می‌خورند و چگونه می‌خوابند و حتی چگونه استحمام می‌کنند؟ از این عناوین استفاده کنید و پرتالی برای اطلاع رسانی درباره موضوع جالب تغذیه راه اندازی کنید. سایت‌های زیادی در این زمینه هست، اما با بررسی ۳۰ مورد از آن ها، درخواهید یافت که تا چه اندازه موضوعات مورد غفلت قرار گرفته در این پرتال‌ها وجود دارد، که شما می‌توانید در سایت جدید خود، به آن موضوع‌ها تکیه کنید و مطالبی در آن زمینه منتشر کنید. سایت‌هایی مانند.nutraingredients.com و gonutrition.com، الگوهای خوب برای افرادی است که قصد دارند تا در زمینه مسائل تغذیه و رژیم درمانی، پرتالی در وب راه اندازی و درآمد زایی کنند.


ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
(تصویر ایندکس سایت نوترا اینگردینت دات کام)

سایت‌های فارسی هم در این زمینه بسیار است که از آن ها می‌توان به پرتال‌هایی چون: irannaz.com، behsite.ir و foodna.ir/fa/home به عنوان مدل‌های موفق، اشاره کرد. به طور کل، درباره صنایع غذایی، چه در بخش صنعتی و چه در بخش خانگی، پرتال جامع خوب، زیاد نیست و شما می‌توانید دست به کار شوید.


ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
(تصویر پرتال ایران ناز- در زمینه مسائل تغذیه و بهداشتی)

2- اگر توانایی نوشتن اخبار و مقالات و گزارش‌های خبری و تحلیلی در زمینه‌های مختلف برای پرتال‌های خبری و اطلاع رسانی رسمی و غیر رسمی اینترنت دارید، به آن ها پیشنهاد همکاری بدهید. روزنامه نگاری آنلاین، بخشی از دنیای کسب و کار وب را تشکیل می دهد. افرادی که توانایی تألیف و تحلیل و ترجمه را به صورت توام آن در اختیار دارند، فرصت‌های داخلی و بین المللی بسیاری برایان‌ها از طریق شبکه‌های خبری و اطلاع رسانی وب، فراهم است.

مجلات خبری، مجلات اینترنتی و به روز رسانی سایت‌های اطلاع رسانی در عرصه‌های مورد علاقه شما، بهترین فرصت برای درامد زایی از این حوزه می‌باشد که می‌تواند، بستر را برای راه اندازی سایت اطلاع رسانی شخصی شما نیز فراهم کند. مجله‌های خبری یاهو در زمینه‌های مختلف از مد و پوشاک گرفته تا علوم و فنون، الگوهای خوبی هستند. یاهو دات کام، خود از بیش از 100 رفرنس خبری، پشتیبانی اطلاعاتی می‌شود که شما می توانید، از آن منابع، به عنوان الگو استفاده کنید.

3- بسیاری از کاربران در اینترنت علاقمند به یادگیری زبان فارسی هستند و شما کمی مسلط به انگلیسی یا یک زبان دیگر. از این فرصت استفاده کنید و وبلاگ یا پرتالی برای آموزش مقدماتی تا پیشرفته زبان فارسی راه اندازی کنید. بازخوردهای خوبی خواهید گرفت و شاید ناشران کتاب‌ها و مجلات آموزش زبان فارسی به شما آگهی بدهند و با سایت‌های آموزش زبان تعامل کنید! خیلی‌ها هستند که جمله i want to learn Persian را در سایت‌های وب ارائه کردند تا به دنبال آموزگاری باشند.

شاید یک سایت تخصصی در زمینه آموزش آنلاین زبان فارسی، در رده‌های مختلف، بتواند پاسخ گوی نیاز این افراد باشد. موضوعی که مورد غفلت است. سایت اینترنتی linguanaut.com یا studypersian.com یا fluentin3months.com می‌تواند الگوی خوبی باشد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
(تصویر ایندکس سایت یادگیری زبان در عرض ۳ ماه که ایده جالبی است)

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
(تصویر ایندکس سایت یادگیری رایگان زبان‌های مختلف دنیا)

4- سایتی برای تبادل نظر آنلاین در موضوعات مختلف! خیلی‌ها دوست دارند نظر خود را ابراز کنند و صدها و بلکه هزاران نفر در دنیا، نظرات آن ها را مشاهده کنند. کامنت های زیر پست‌های شخصیت‌های مشهور در فیس بوک و اینستاگرام را دیده‌اید؟ شما را به یاد چه چیزی می‌اندازد؟ این بار، سؤال را ما مطرح می‌کنیم، پاسخ را شما اعلام کنید! این رهیافت خوبی برای جذب کاربران و تعامل با آن ها می‌باشد. وادار کردن کاربران، به ارائه نظرات گوناگون و شرکت در بحث‌های آنلاین، موضوع جالبی است که می‌توان به آن توجه کرد و بستر یک کسب و کار اینترنتی خلاقانه را فراهم نمود. وقتی که شما، یک موضوع را ارائه می‌کند و به کاربران فرصت می‌دهید تا نظرات خود را ظرف چند دقیقه یا چند ساعت یا به طور کل در زمانی مشخص در پرتال بگذارند و دیگر کاربران نیز نسبت به امتیازدهی به نظرات دیگران اقدام کنند، این امر باعث می‌شود که افراد به ارائه نظرات خوب و جالب، تشویق شده تا امتیاز بیش تری کسب کنند. کاربرانی که امتیاز بیش تری کسب کردند، تغییر رنگ آی دی و ارتقا درجه در سایت می‌گیرند و... ... بقیه‌اش، باشد ایده شما. تالار بورس دات کام، می‌تواند ایده جالبی باشد.

5- در هر علمی، صد موضوع را می‌توان یافت که از اهمیت ویژه برخوردار است. مثلاً در فلسفه یا هنر یا مهندسی. این صد موضوع را شناسایی کنید و راجع به آن ها خودتان یا از طریق منابع دیگر، به تولید محتوای متنی و تصویری اقدام کنید. بعد از مدتی درخواهید یافت که پرتال شما در کلید واژه‌های خاص مربوط به این صد موضوع، در فهرست ده نتیجه اول جست وجو قرار می‌گیرد و این یک برگ برنده می‌باشد.

6- برای راه اندازی یک بیزینس موفق، شما نیازمند کسب مخاطب هستید. از هر راه مناسبی استفاده کنید تا مخاطب مدار شوید. حتی اگر بخشی در پرتال راه اندازی کنید درباره مسابقه بهترین ایده برای توسعه سایت خود با جوایز ارزنده. این راهکار را خیلی‌ها در پیش گرفتند و بعضاً موفق بوده‌اند. بانک‌ها معمولاً در نظر سنجی‌های ماهانه خود از جامعه مخاطبان، از این شیوه برای کسب نظرات و افزایش میزان بازدید از صفحات مختلف سایت، استفاده می‌کنند. مثلان بانک پاسارگاد، مسابقه فیلم‌های 180 ثانیه ای را برای تعامل با مخاطبانش ارائه کرده است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
(ایده برگزاری مسابقه فیلم ۱۸۰ ثانیه ای اینترنتی توسط پرتال بانک پاسارگاد)

یا دیجی کالا، مسابقه ای برای ارائه نظرات دیجیتالی برای کمک به نیازمندان، ارائه کرده است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
(ایده سایت دیجی کالا برای جذب مشتری و تعامل خلاقانه با جامعه مخاطبان خود)

همه این‌ها، ایده‌های خوبی برای کسب مخاطب است. باید برای کسب مخاطب هم، ایده داشته باشید. آن هم از نوع دیجیتالی و البته خلاقانه! به هر حال، فقط این نیست که شما یک سایت و یک کسب و کار راه بیاندازید. هنر کسب مشتری و حفظان در بلند مدت هم، اگر بیش تر از اهمیت راه اندازی کسب و کار نباشد، کم تر نیست.

7- راه حل‌های ساده برای کارهای سخت! ایده خوبی هست. باز کردن درب یک شیشه مربای توت فرنگی، برای خیلی‌ها سخت است یا باز کردن درب یک قوطی کنسرو. یا این که چطور لباس را بر روی بند، پهن کنید تا چروک نشود! پرتالی که در واقع پاسخ بدهد به این سؤال‌های به نظر ابتدایی اما برای بعضی‌ها، چالش‌های دشوار. امروزه، سایت‌هایی که اصطلاحاً wiki how or ehow می‌باشند و به این سؤال پاسخ می‌دهند که How to do...، مخاطب زیاد دارند.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(5)
(تصویر ایندکس سای ای هو، که معرفی روش‌های انجام کارهای مختلف است)

سبک زندگی امروزی، بسته ای و دیجیتالی و پکیجی و به قولی، فست فودی شده است! این روش زندگی را شما باید در سایتی که در سریع‌ترین زمان ممکن، به طور مصور، متنی یا تصویری و ویدئویی، راه حل‌هایی به مردم ارائه کند، فراهم کنید. قطعاً، مخاطب زیاد خواهید داشت. از سایت‌هایی مانند ehow.com الگو بگیرید.

8- انتشار اخبار شاد شاد . شاد نیوز یا هپی نیوز بشوید! ضرب المثل ها، لطیفه‌ها، اخبار شاد و امید بخش بسیاری هست که در یک جا جمع آوری نشده است و خیلی‌ها به دنبال خواندنان جهت دور شدن از زندگی سخت امروزی هستند! شما هم که فرصت آفرین هستید!!! می‌توانید خیلی خلاق باشید. چند کاریکاتور و عکاس را نیز با خود همراه کنید، و از آن ها بخواهید مطالب تصویری جالب و عکسهای روز را درباره مسائل مختلف، عکسبرداری یا طراحی یا جمع آوری کنند تا در سایت هر روز منتشر کنید. خنداندن مردم، می‌تواند مخاطب زیادی برای شما به ارمغان آورد.

9- صلح جهانی و توسعه پایدار و محیط زیست، موضوعات جالب توجه برای کاربران زیادی در اینترنت است. راه اندازی پرتالی برای نوشتن نظرات خود و دیگران در این حوزه، می‌تواند سایت شما را دراز مدت به یک منبع اطلاعاتی و استنادی خوب مبدل کند. گردآوری چنین اطلاعاتی، همواره مد نظر دانشجویان و اساتید و فعالان محیط زیست و توسعه پایدار است که در کشور شما، هر روز به شمار مخاطبانشان افزوده می‌شود. این موضوع جالب را مد نظر بگیرید!

10- اعتماد و امید! دو موضوع جالب توجه که درباره آن مقالات و کتاب‌های زیادی نوشته شده است و همه به دنبال انرژی مثبت گرفتن و تقویت روحیه خود به شیوه‌های مختلف هستند. سایتی راه بیاندازید و هر روز یک موضوع را در این عرصه‌ها مطرح کنید. اگر پشتکار داشته باشید درخواهید یافت که چقدر کاربر از اینترنت، به مطالعه سایت شما مراجعه می‌کنند و مخاطب پذیری یعنی درآمد زایی! فکر کردید وین دایر و استیفن رابینز یک شبه مطرح شدند؟ از همین جاهای کوچک شروع کردند. حالا اینترنت نبود، از سخنرانی برای ده نفر تو کافه شروع کردند. مهمان است که شروع کنید و بدانید که می‌توانید. سایتی که هر روز افراد به آن مراجعه کنند، و مجموعه ای از پیام‌های جالب امیدبخش را بخوانند. بعداً، نرم افزار گوشی هوشمند هم طراحی کنید تا قلب از خواب، با صدا، این جملات را با آرامش دریافت کنند. این تعامل خوب با مشتری و ارائه مطالب مالتی مدیا جذاب آرام بخش، تأثیر زیادی در راه اندازی یک کسب و کار جالب خواهد داشت.

همچنان با ایده‌های دیجیتالی ما، همراه باشید...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      با سلام. سوالی داشتم به این مضمون که من با کمک زبان برنامه نویسی html توانستم صفحه وبی برای خودم بسازم ولی در قسمت نوار آدرس نمی توانم آدرس مورد نظر خودم برای در دسترس بودن اینترنتی را درج کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج