۲۲۹۷۴۶
۴ نظر
۵۰۲۹
۴ نظر
۵۰۲۹
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام

انجام میدم دات کام، در واقع یک استارت آپ اینترنتی خلاقانه هست که می‌کوشد، فرصت‌های کسب و کار خودمانی را از طریق فضای مجازی بین فروشندگان و خریداران خدمات، به اشتراک بگذارد.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام
برترین ها: در سلسه مقالاتی که در باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها ارائه کردیم، تلاش شد تا اصول و مبانی کارآفرینی دیجیتالی در قالب ده‌ها گفتار آموزشی، ارائه شود و این نکات، با بررسی پرتال‌های کارآفرینی موفق اینترنت، به صورت عملی معرفی گردد. ده‌ها سایتی که تا کنون در باشگاه معرفی کردیم، فرصت مغتنمی برای آشنایی با خلاق‌ترین ایده‌های دیجیتالی در عرصه کسب و کار می‌باشد. اگر شما نیز علاقمند به راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی هستید اما ایده خوبی در ذهن ندایید، نگران نباشید!

سلسله مقالات ۱۰۰ ایده دیجیتالی خوب برای کاربران خوب را که حاوی ایده‌های نوآورانه کاربردی جالب می‌باشد، مشاهده کنید. در لینک مرتبط این گفتار، مطالب مربوطه ارائه شده است. در گفتار امروز، به بررسی یکی از پرتال‌های تازه تأسیس ایرانی در عرصه کارآفرینی می‌پردازیم. سایت انجام میدم دات کام، ازجمله جدیدترین استارت آپ های خلاقی است که شماری از کاربران خوش ذوق ایرانی در وب، راه اندازی کرده‌اند.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام
برترین‌ها: انجام میدم دات کام، عنوان یک سایت موفق در عرصه کسب و کار مجازی ایرانیان هست. کسب و کاری که می‌کوشد تا در یک فضای خودمانی، با ادبیات خودمانی و نوشتاری خودمانی تر، فرصت‌های کسب و کار را بین فروشندگان و خریداران، به اشتراک بگذارد. اگر تا پیش از این به سایت‌هایی مانند ایستگاه و امثالهم برای اطلاع از طیف گسترده خدمات و محصولات مراجعه می‌کردیم، اکنون چنین تیپی از پرتال‌های ایرانی، در فضای خودمانی تر و غیر رسمی، ظرفیت‌های خدماتی متنوعی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

خرید و فروش خدمات در اینترنت، بعضاً ازخرید و فروش محصول، سود بیش تری دارد. طرح نخستین مرکز آنلاین دادوستد الکترونیکی خدمات در ایران که توسط شماری از دانش آموختگان در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف به مرحله عملیاتی رسیده است، از میان هزار طرح مورد داوری در یک جشنواره بین المللی کارآفرینی در سال ۱۳۹۳ برگزیده شد.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام
(تصویر ایندکس پرتال انجام میدم دات کام)

شما فکر کنید برای آموزش 2 ساعته زبان چینی از طریق اسکایپ، فردی می‌تواند 100 هزار تومان برای هر جلسه دریافت کند. در صورتی که یک پرتال فروش محصولات، باید جنسی به بهای بیش از نیم میلیون تومان عرضه کند، تا شاید بتواند در خوش بینانه ترین حالت ممکن، بیست درصد از ارائه خدمات سود کند. در حالی که ارسال و پست و بیمه و کیفیت محصول نیز باید در این فرآیند ارسال به مشتری، تضمین و کنترل شود که خود نیز، مصداق هزینه می‌باشد.

در حالی که ارائه خدمات مشاوره ای، هم سود بیش تر و ارزش آفرینی گسترده تر دارد، هم با ضایعت کم تر و محیط آلایندگی کم تر محیط زیست همراه است. بسیارند سایت‌های ارائه خدمات مشاوره ای‌ مانند آموزش آنلاین، که بعضاً سودی به مراتب بیش تر از پرتال ارائه محصولات در اختیار دارند. این موضوع، قدرت تولید محتوای اینترنتی و کسب و کار آموزش و مشاوره اینترنتی در دنیای امروزی را در قیاس با کسب و کار فروش محصولات از طریق وب نشان می‌دهد.

انجام میدم دات کام نیز، در واقع در مدل کسب و کار خلاقانه‌اش، به همین جنبه ارائه خدمات اطلاع رسانی مشاوره و آموزش و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های همکاری خودمانی فعالان کسب و کار با جامعه مخاطبان روی آورده است. فردی که کارت ویزیت طراحی می‌کند یا فردی که زبان آلمانی به فارسی ترجمه می‌کند یا یک تایپیست مسلط، هر یک توانمندی‌ای دارند که درد بخشی از مخاطبان را دوا می‌کند. مخصوصاً ما ایرانی‌ها که همه کارهایمان، دقیقه 91 انجام می‌شود، چنین همکارانی آماده به کار برای دقایق پایانی که باید کاری انجام شود و پروژه ای تحویل گردد، خیلی به درد می‌خورد.

پرتال اینترنتی anjammidam.com توانسته است با طراحی ساده و کم حجم و در فضای تعاملی، پرتالی برای به اشتراک گذاری فرصت‌های ارائه خدمات در عرصه‌های گوناگون برای کاربران ایرانی ارائه کند و صدها هزار مخاطب را به سمت خود جذب کند. خلاقیت دیجیتالی که همواره از اساس کارآفرینی دیجیتالی هست، تا حد زیادی در این پرتال مشاهده می‌شود.

وب سایت انجام میدم با استفاده از ویژگی‌های موجود در دنیای تجارت الکترونیک، بستری را فراهم نموده است که مستقل از موقعیت جغرافیایی و بدون نیاز به هیچ سرمایهٔ اولیه ای، هر ایرانی بتواند تنها با استفاده از علائق و استعدادهای شخصی و مهارت‌های خود به ارائهٔ خدمات در دنیای مجازی بپردازد و افراد دیگر نیز بتوانند به راحتی و در محیطی امن به این خدمات دسترسی داشته باشند. انتخاب دامنه خودمانی که آسان در ذهن کاربران جای می‌گیرد، می‌تواند زمینه موفقیت‌های بیش تر پرتال را فراهم کند.

گاهی مهارت‌ها و استعدادهایمان را دست‌کم می‌گیریم و همین کافی است تا دیگران را از آن‌ها بی‌بهره کنیم و حتی خودمان آن‌ها را به فراموشی بسپاریم! با استفاده از مهارت‌های خود نه تنها می‌توانیم کسب درآمد کنیم بلکه می‌توانیم احساس خوبی برای خودمان و دیگران ایجاد کنیم؛ حس خوب انجام کار مثبت و حس خوب کمک گرفتن از دیگران برای سریع‌تر انجام دادن کارها. معمولاً بسیاری از ما از اوقات فراغتی که داریم به نحو احسن استفاده نمی‌کنیم و ارزش وقت خود را نمی‌دانیم.

چه بهتر است که سعی کنیم در اوقات فراغت خود چیزهای جدیدی یاد بگیریم، مهارت‌هایمان را ارتقا دهیم و از همه مهم‌تر از مهارت‌هایی که داریم برای داشتن زندگی بهتر استفاده کنیم. انجام میدم به شما کمک می‌کند تا ایده‌ها، تجربیات، استعدادها، مهارت‌هایتان را در معرض فروش قرار دهید و از آن‌ها کسب درآمد کنید.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام
(گزارش خبرگزاری فارس از طرح داد و ستد الکترونیکی خدمات در انجام میدم دات کام)

این سایت، بستری فراهم کرده است تا کاربران با ایده‌ها و توانمندی‌های مختلف بتوانند قابلیت‌های خود را در یک فضای تعاملی، با دیگران به اشتراک بگذارند. یکی از کسب و کارهای جالب این پرتال، ارائه خدمات عضویت آزاد درگروه های پر مخاطب تلگرام می‌باشد یا فروش اکانت های صفحات پر مخاطب اینستاگرام و فیس بوک! خوب! اگر صفحه اینستاگرامی بیش از 100 هزار یا به اصطلاح K001 فالوور داشته باشد، می‌تواند بیش از 1 میلیون تومان به فروش برود. در واقع صد هزار نفر می‌توانند هر چیزی در این صفحه به اشتراک گذاشته شود، ببینند. این یک فرصت ایده آل برای فروش خدمات و حتی محصولات هست. همین موضوع، تعریف کارآفرینی دیجیتالی هم هست.

انجام میدم دات کام به روایت انجام میدم دات کامی‌ها!

تا حالا به این فکر کردین که همهٔ انسان‌ها مجموعه‌ای از مهارت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادها دارن که می‌تونن با استفاده از اونا خدماتی رو تعریف کنن و ارائه بدن که حتماً افراد دیگ‌های پیدا می‌شن که بخوان مبلغی رو پرداخت کنن تا از اون خدمات بهره‌مند بشن؟! انجام میدم، بستری رو فراهم کرده تا همهٔ افراد در هر نقطه از ایران عزیز، بتونن مهارت‌ها و توانمندی‌های خودشونو شناسایی و تقویت کنن و اونا رو در قالب مجموعه‌ای از خدمات ارائه بدن. در حقیقت انجام میدم ویترینی است برای ارائهٔ این بسته‌های خدمات.

این جوری هم خیلی‌ها می‌تونن گام‌های اولشون در مسیر کسب درآمد و یا راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل خودشونو رو راحت‌تر بردارن یا این که با تقویت مهارت‌ها و رزومهٔ کاریشون مسیر موفقیت کاری رو راحت‌تر و سریع‌تر طی کنن، و از طرف دیگه هم حالا خیلی‌ها می‌تونن راحت‌تر و سریع‌تر به خدماتی که نیاز دارن، یا به همکارای مستعد جدید، دسترسی داشته باشن.

ما چند تا جوون ایرانی هستیم! از همونا که می‌گن قراره آیندهٔ مملکت رو بسازن. بعضیامون دانشجو هستیم و بعضیامون فارغ‌التحصیل. جنسمونم جوره! هم از دانشگاه شریف توی تیممون داریم، هم از دانشگاه تهران، هم از دانشگاه امیرکبیر و هم از دانشگاه الزهرا، ضمن این که افتخار این رو داشتیم که از حمایت‌ها و مشاورت‌های بسیار مفید دوستان و اساتیدمون هم بهره‌مند بشیم.

برای شروع چه باید کرد؟

فعالیت در انجام میدم بسیار ساده است. چه بخواهید به عنوان فروشنده در انجام میدم فعالیت کنید و چه به عنوان خریدار بخواهید از خدمات سایر کاربران در انجام میدم استفاده نمایید، راهنماهای تصویری به صورت شماتیک و گام به گام طراحی شده و روش کار را معرفی می‌کند.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام

شما کار را شروع کرده‌اید! داشتن انگیزه مهم‌ترین مرحله کار است. در مرحله بعدی شما باید در انجام میدم عضو شوید. عضویت کاملاً رایگان و آسان است. در سمت چپ منوی بالای سایت بر روی لینک «عضویت سریع» کلیک کرده و فرم عضویت را تکمیل کنید! به شما تبریک می‌گویم؛ به بزرگ‌ترین بازار آنلاین خرید و فروش خدمات در ایران خوش آمدید! اولین کاره خود را ایجاد کنید!

در انجام میدم کاره به همان خدمات ارائه شده گفته می‌شود؛ کاره یعنی کار + مه = کار ارزشمند.

اگر هنوز مطمئن نیستید می‌خواهید چه خدماتی را ارائه دهید بهتر است نگاهی به دسته‌بندی‌ها و کاره‌های موجود در ویترین انجام میدم بیاندازید. همچنین می‌توانید محبوب‌ترین کاره‌ها را نیز ببینید. حال که تصمیم گرفتید می‌خواهید کدام یک از مهارت‌هایتان را در انجام میدم نمایش دهید به صفحه ثبت کاره جدید بروید.

در فرم ایجاد کاره، عنوانی جذاب برای کاره‌تان انتخاب کنید. دسته و زیردسته مناسبی را انتخاب کنید. تصاویر مرتبط یا نمونه کار را اضافه کنید. در بخش توضیحات، توضیحات کاملی درباره مهارتی که دارید و خدماتی که برای خریدار کاره ارائه خواهید داد را بنویسید. قیمت پایه را انتخاب کنید و برچسب‌های مرتبط را بیافزایید. زمانی که نیاز دارید تا سفارش را تکمیل کنید را انتخاب کنید و در آخر به مشتری بگویید که برای انجام سفارش به چه اطلاعاتی نیاز دارید. در ادامه شما می‌توانید افزودنی ‌(هایی) به کاره خود اضافه کنید. افزودنی‌های خدمات جانبی یا اضافی هستند که خریدار می‌تواند به سفارش کاره اصلی اضافه کند.

حریم خصوصی در این سایت مهم است. به http://anjammidam.com/pages/privacy-policies مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی کسب کنید.

یکی از بخش‌های جالب سایت، خدمات خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی هست. از طریق منوی "چیزهای عجیب و غریب"، گزینه شبکه‌های اجتماعی را در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام

مثلاً در بخش خدمات آموزشی، افراد به ارائه فرصت‌های ترجمه، تحلیل، طراحی، مشاوره و امثالهم روی آورده‌اند که برخی از این آگهی‌ها جالب است. همه بخش‌ها، موضوعاتی که ارائه شده است، به ۳ بخش: محبوب‌ترین کاره‌ها، جذاب‌ترین کاره‌ها و کارهای ویژه تقسیم بندی می‌شود که ارزش هر کاره را در دسته بندی‌های گروهی سایت انجام میدم نشان می دهد.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام

هر کاره (تبلیغات ارائه شده در سایت)، دارای صفحه مخصوص به خود هست که ویژگی هایی دارد. موضوع و ویژگی و جزییات هر کاره، معرفی شده است. قیمت پیشنهادی برای هر کاره نیز در دسترس هست. گزینه ثبت سفارش، در سمت چپ کلیه کاره‌های سایت، قابل مشاهده است. تعداد مشتریان تا کنون و شمار بازدید کنندگان هر کاره نیز، در پروفایل مربوطه برای اطلاع مخاطبان و مشتریان، در دسترس می‌باشد.

کارآفرینی دیجیتالی به شیوه انجام میدم دات کام

در آینده با پیشرفت این پرتال، سرویس جست و جویان از مخاطب زیادی برخوردار خواهد بود. سایت این امکان را فراهم کرده است که، اگر بعد از تحویل سفارش، مشاهده نمودید، که به لحاظ کیفیت و سایر معیارها با آنچه که در توضیحات کاره وجود داشت، مغایرت وجود دارد، و یا این که با توجه به توضیحات کاره، نیاز به تغییر مجدد سفارش وجود دارد، می‌توانید از طریق مرکز تبادل پیام انجام میدم، درخواست تغییر سفارش را بدهید تا زمانی که به نتیجهٔ مطلوب دست یابید. در صورتی که فروشنده با شما همکاری نکرد، شما این امکان دارید که به درخواست لغو سفارش را بدهید.

انجام میدم دات کام، تلاش کرده است تا ما را از شر بسته‌های روتین فروشگاه‌های اینترنتی اوپن سورسی که آموزه موجودهست و بسیاری از پرتال‌های خدمات فروشی را شبیه هم کرده است، نجات دهد و در فضای خلاقانه خودمانی و ارزان، برخی از نیازهای مشتریان را پاسخ دهد. راه اندازی بخش‌هایی از سایت به زبان انگلیسی و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و ارائه نسخه موبایلی حرفه ای تر، می‌تواند کسب و کار اینترنتی این پرتال را تقویت کند.

برای انجام میدم دات کامی‌های عزیز، موفقیت بیش تر آرزو می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیام

      بیچاره پونیشا تا الان داشت چیکار میکرد ؟
      کل مملت رو با پول میشه خر کرد
      واقعا که !!!

      پاسخ ها

      • karimi

        اگه شما برین این سایتو ببینین متوجه میشین که کاملا با پونیشا متفاوته

    • رضایا

      ایول. عالی بود.
      من خیلی وقته کاربر انجام میدم هستم و از پشتیبانیشون راضی ام. یعنی نیست نمونش! دمشون گرم و دم شما هم گرم بابت این پست خوب و به درد بخور.

    • رضا

      طرح جدیدی هست توی ایران و احتمالا برای بسیاری از کاربرانی که هنوز شرایط فروش رو ندارند، کارایی داره. با این حال، با استانداردهای جهانی خیلی فاصله داره به دلایل زیر:
      ۱- توان داوری و حل و فصل مشکلات به صورت درست رو ندارند، حتی بر طبق شرایط خودشون.
      ۲ - آموزش هاشون یا باز نمیشه یا کامل نیست.
      ۳- ایمیل های یادآورشون همه به قسمت های نامربوط ایمیل میره و عملا کارایی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج