جاباما
۲۲۳۸۷۵
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

کار آفرینی دیجیتالی

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(۶)

معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(6)
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، نخستین پایگاه اطلاع رسانی درباره معرفی کسب و کارهای موفق ایرانی و بین المللی در حوزه کسب و کارهای آی تی می‌باشد که در ظرف چند ماه گذشته، پرونده ده‌ها پرتال موفق کسب و کار اینترنتی در عرصه‌های مختلف از alibaba.com و توییتر گرفته تا expedia و donedeal.ie، مورد بررسی واقع شده است و این روال همچنان ادامه دارد. معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.


ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(6)

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(6)

شاید برای خیلی از کاربران محترم و همراهان همیشگی باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، این سؤال پیش آمده باشد که با چه ایده‌هایی می‌توان کسب و کار خوب در فضای مجازی راه اندازی کرد و با ثبت دامنه و انتخاب سرور مطلوب، این کسب و کار را به پیش برد. ما قبلاً، در بخش مبانی کارآفرینی دیجیتالی، صدها نکته درباره اصول و مبانی راه اندازی یک پرتال موفق را تشریح کردیم.

ایده بسیار است و هر چیز امکان دارد. اما برای معرفی برخی از ایده‌های خوب، از امروز در ۱۰ گفتار، به معرفی ایده‌های دیجیتالی خوب برای راه اندازی کسب و کار برای کاربران ایرانی می‌پردازیم که قطعاً بخشی از هزاران ایده طلایی در این عرصه می‌باشد. بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان می‌دهد که حتی مسخره‌ترین ایده‌ها هم، توانسته است میلیون‌ها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند.

پرتالی که شما فقط ۱۴۰ کاراکتر در آن اجازه داشته باشید بنویسید! (Twitter.com) یا پرتالی که مردم، بتوانند از طریق یک نرم افزار هوشمند، تاکسی اجاره کنند (Uber.com). فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این‌ها، اهرم‌های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در بخش اول، دوم و سوم، چهارم و پنجم،، ۶۰ ایده دیجیتالی جالب معرفی شد. در این گفتار نیز به معرفی ایده‌های دیگری می‌پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی می‌کنیم.

اگر شما هم ایده جالبی دارید، به ما معرفی کنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(6)

۱- عاشقان کبوتر! کبوتربازان را به سمت سایت شما خواهد کشاند. اگر چه، همه فیس بوک باز و اینستاگرام باز شده‌اند، اما هنوز خیلی‌ها هستند که کبوتر بازی را مانند یک رسم قدیمی دنبال می‌کنند و سایت زیادی برایان‌ها در اینترنت نیست. شما این ایده را عملی کنید. منظور ما این نیست که شما از طریق اینترنت، کبوتر یا پرنده بفروشید. منظور این است که پرتالی فراهم کنید تا خیل زیادی از پرنده بازهای ایران، که شما آن ها نیز اصلاً کم نیست، بتوانند از اطلاعات و مطالبی که در حوزه‌های مختلف خدماتی و بهداشتی و اطلاع رسانی عمومی ارائه می‌کنید، بهره مند شوند. سایت http://pipa.ir ایده قشنگی هست.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(6)
(سایت پیپا در زمینه انجمن اینترنتی کبوتربازان ایرانی!)

پرتال http://www.e-kaboutar.ir هم ایده جالبی می‌باشد. اگر به ایده کبوتر، علاقمند شدید، از سایت تکمیلی چون www.hamoonpet.com می‌توانید استفاده کنید. مطلع هستید که بیماری‌های کبوتر و بازار داغ این حوزه برای عده ای، این قدر زیاد هست که اکنون هزاران سایت و وبلاگ فارسی در اینترنت، به این حوزه اختصاص دارد. باور می‌کردید؟

2- هنر نیست که ایده‌های امتحان شده را دنبال کنید. مثل 61 ایده ای‌ که در قبل به آن اشاره کردیم!، خلاقیت و نوآوری در دنیای دیجیتال برگ برنده هست. ایده‌های ناب، پول‌های ناب به دست خواهند آورد. در نام گذاری دامنه و سایت، از گذاشتن اسم‌ها کلیشه ای و رسمی خودداری کنید و اگر نگاه جهانی دارید، نام‌هایی را انتخاب کنید که در زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر، تعابیر نامطلوبی از آن ها استنباط نشود. مثلاً آمازون و گوگل، مثال خوبی هستند. در کسب و کار، همه چیز مهم است. حتی اسم! یعنی یک ایده دیجیتالی، می‌تواند به اسم قشنگ آغاز شود و توسعه یابد. مطالبی که در بخش مبانی کارآفرینی دیجیتالی ارائه کردیم، بد نیست یک بار دیگر مرور کنید.

3- توصیه‌های آخر هفته ای! سایتی که فقط آخر هفته‌ها بیننده دارد و به روز رسانی می‌شود. افرادی که سفر می‌روند یا قصد دارند به رستوران بروند با خانواده و دوستانشان، یا فلان جا خرید بکنند، می‌توانند از توصیه‌های اینترنتی پرتال شما آگاه شوند. بعد از مدتی درخواهید یافت که چه اندازه بیننده پیدا کرده‌اید و جاهایی که معرفی کردید با چه بازدید کننده ای رو به رو شده است. این همان خلاقیت دیجیتالی هست در عمل! سایتی که برای روزهای 5 شنبه و جمعه، به روز رسانی می‌شود، یک مجله اینترنتی هفته نامه ای هست که مخاطبان خاص خود را در طول زمان، پیدا می‌کند. به دلیل نوع نگاه و شیوه بارگذاری و به روز رسانی مطالب، همواره مخاطب خواهید داشت.

4- کوه‌های زیادی در هر نقطه از جهان هست که برای رفتن به آن جا، لوازم و تدارکی نیاز هست. وبلاگ یا پرتالی که به این موضوع اشاره کند، قطعاً مخاطب خواهد داشت. چرا که شما وارد دنیای رنگارنگ و جذاب گردشگری شده‌اید. دنیای گردشگری دیجیتالی، این قدر پول ساز و پر مخاطب هست که اکنون هزاران پرتال در وب، در زمینه خدمات گردشگری آنلاین فعالیت دارند. در ایران، یکی از زیباترین نقاط گردشگری جهان، به نسبت قابلیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری، پرتال اطلاع رسانی مالتی مدیا و چند زبانه، بسیار کم است. این حوزه را پوشش دهید. سایت‌هایی مانند tourismiran.ir، iranvtn.ir و tourismscience.ir نمونه ای از ده‌ها سایت موفق ایرانی در این عرصه هست. سایت tripadvisor.com، در واقع یکی از برترین سایت‌های مشاوره آنلاین در زمینه گردشگری می باشد که شبکه اجتماعی گردشگری اینترنت، نامی به گزاف بر آن نیست!

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(6)
(سایت گردش ایران دات آی آر)

5- یک وبلاگ عمومی راه اندازی کنید و به مسائل مختلف روزمره بپردازید و برای اطلاعات بیشتر، سایت‌ها و لینک‌های مختلف را نیز در وبلاگ معرفی کنید. وقتی سایت‌های دیگر را در پرتال خود به اصطلاح تگ می‌کنید، این قضیه در بهینه سازی رتبه پرتال‌ها در موتورهای جست و جو مهم ارزیابی می‌شود و می‌تواند در افزایش رتبه پرتال و افزایش مخاطب و آگهی پذیری سایت تأثیر مستقیم داشته باشد. راه طراحی یک وبلاگ را ویدئو زیر تا حدودی معرفی کرده است.



۶- خیلی‌ها فکر می‌کنند از وبلاگ نمی‌شود درامد زایی کرد. در حالی که وبلاگ فرصتی است آسان برای مطرح شدن رایگان در خیلی عرصه‌ها. این قابلیت خود بخشی از مشکلات راه اندازی کسب و کار را حل می‌کند. قرار دادن لینک آگهی‌های تبادلی می‌تواند یک راهکار باشد. با یک وبلاگ خوب و پر مخاطب نیز، می‌شود درامد زایی کرد. بسیاری از سایت‌های مشهور اینترنت، به ازای نمایش تبلیغات و معرفی کتاب و نشریه و محصولات از طریق وبلاگ‌ها و سایت‌ها، به صاحبانش، پورسانت پرداخت می‌کنند. این پرتال‌ها را شناسایی کنید.

۷- اینترنتی شدن جامعه امروزی ما، مخاطرات و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی و اطلاعاتی مختلفی را برای کاربران به ارمغان آورده است. پرتالی که سبک زندگی دیجیتالی را نقد می‌کند راه اندازی کنید. تلاش کنید این مخاطرات را با نثری ساده در سایت منتشر کنید و از نظرات کارشناسان نیز استفاده کنید. موضوعات جالبی را می‌توانید مورد اشاره قرار دهید مانند ناراحتی عضلانی استفاده مکرر از نوت بوک و آسیب‌های چشمی اینترنت بازها و مسائلی از این دست. همه این‌ها موضوعاتی برای توسعه یک کسب و کار آنلاین است! جامعه شناسی خودمانی دیجیتالی بنویسید. البته نه شبیهان چه ما در بخش سبک زندگی برترین‌ها به آن می‌پردازیم. به جنبه‌های مختلف اشاره کنید و مطالب جالبی بنویسید. خیلی موضوع برای کار دارید. مثلاً:

۷ -۱: چرا مردم تا نصف شب در اینستاگرام هستند؟

۷-۲: چرا یک کاربر با ۳ تا عکس، می تواند ده‌ها هزار فالور کسب کند؟

۷-۳: آیا مردن در فیس بوک، محافظه‌کار هستند؟

۷-۴: آیا مخاطبان توییتر، فقط بزرگسالان و تیپ خاصی از جامعه را تشکیل می‌دهند؟

۷-۵: چرا لایک هایی که دوستان ما به مطالب در شبکه‌های اجتماعی می‌زنند، ما را وسوسه می‌کند؟

۶-۷: چرا هشتگ ها، یک رسانه اینترنتی مؤثر هستند؟

۷-۷: چرا شبکه‌های اجماعی، مردم را معتاد کرده است؟

و هزاران چرای دیگر که می‌توانید برایان، دنبال مخاطب باشید.


8- بازاریابی دیجیتالی! درباره‌اش بخوانید و تحقیق کنید. ایده خوبی برای کسب و کار هدفمند است. قبلاً درباره بازاریابی اینترنتی و نقشان، صحبت کرده بودیم. می‌توانید سایتی راه اندازی کنید تا دیگران را برای معرفی و فروش و پیدا کردن بازار فک رکنید. یا این که پروژه‌هایی در این زمینه بگیرید، و محصولاتشان را معرفی کنید. یا ابزارهایی برای معرفی محصولات و خدمات آن ها در سایت ایجاد کنید تا توسطان ها، معرفی شوند. نمونه بسیار است. سایت‌های ارسال پیامک و ای میل انبوه، مشت نمونه خروار است! پیشنهاد می‌کنیم، ویدئو زیر را ملاحظه کنید



۹- بهترین‌ها در زندگی روزمره خود را معرفی کنید! برای خیلی‌ها جالب است که بدانند ۱۰ کتاب یا فیلم یا غذایی که خواندید و دیدید و خوردید چه بوده است. از دیگران هم بخواهید نظر بدهند! در این اثنا، محفلی اینترنت از معرفی بهترین‌ها ایجاد می‌شود که می‌تواند زمینه بیزینس های بعدی باشد. مردم، همیشه به دنبال دیدن برترین‌ها هستند. برترین‌ها، در همه رشته‌ها. از فیلم و موسیقی گرفته تا سیاست و تنیس روی میز!

۱۰- داستان‌های کوتاه بنویسید! مثلاً فکر کنید شما شرلوک هولمز هستید و کشف گل سر خواهرتان در خانه به شما واگذار شده است. موضوع ساده اما جالب. درباره این ماجرا، یک داستان کوتاه بنویسید. مثلاً به چه چیزهای مشکوک هستید؟ رفتار خواهرتان در طول روز چگونه است؟ چرا برادرتان دیروز به طور اتفاقی وارد اتاق خواهرتان شد؟! همه این موضوعات می‌تواند سرنخ‌هایی برای کشف گل سر و نوشتن یک داستان جالب و ساده باشد. خواندن داستان‌های جالب، حتماً نباید از طریق ژول ورن و آگاتاکریستی و مارک تواین باشد.

شما هم می‌توانید ژول ورن بعدی باشید! البته اگر باور کنید و بخواهید! بخش کارتون‌های خاطره انگیز دهه شصت را ببینید، متوجه خواهید شد که چه داستان‌های زیبا و ساده ای، تبدیل به کارتون‌ها و فیلم‌های مهیجی شد. فکر می‌کنید، سناریوی پت و مت و بامزی و لی لی پوتی ها، خیلی سخت و عظیم است و برایان، دکترای هاروارد نیاز دارید!؟ خیر! فقط خلاق باشید. اگر اونی که باید باشید، باشید، مطمئن باشید خیلی از مشکلات حل می‌شود و ایده‌های ناب، در ذهن شما فوران می‌کند. اگر خودتان داستان بلد نیستید، داستان‌های دیگر را با اجازه حق مؤلف، در سایت قرار بدهید. مانند: یا americanliterature.com/۱۰۰-great-short-stories یا www.classicshorts.com

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(6)

دیجیتالی فکر کنید و همواره با ایده‌های دیجیتالی پیشنهادی ما، همراه باشید... منتظر ایده‌های شما هم هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کفتر بازی اینترنتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      کفتر بازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ایده خوبت اینه؟
      ایده بدتون چیه؟
      متاسفم واقعا!
      من اگه جای مدیر این سایت بودم بشدت به تهیه کننده این صفحه تذکر میدادم!
      کفتررررررررر بازی؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج