۲۲۶۸۰۴
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

امام جمعه تهران: منتقدان توافق آزاد باشند

امام‌جمعه موقت تهران گفت: امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدر خود را بداند و منتقدان نیز آزاد باشند تا نقد منصفانه خود را مطرح کنند؛ مذاکره کنندگان باید ابعاد کامل توافق و آسیب‌های احتمالی آن‌را برای مردم بازگو کنند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران امروز در خطبه دوم نماز با یادآوری سالروز احیای نماز جمعه به عنوان یکی از احکام پر برکت اسلام که پیش از انقلاب بر زمین مانده بود، گفت: خداوند در سوره جمعه مومنان را صدا می‌زند و به پایگاه ذکر خدا دعوت می‌کند.

وی از نماز جمعه به عنوان کانون آشتی با خدا و وصل شدن قطره به دنیای بی کران و نیز محل تجلی اتحاد و یگانگی یاد کرد و اظهار داشت: نماز جمعه مایه آرامش جامعه و کوه شدن و مقاوم شدن در برابر طوفان‌ها است. از این رو ما باید قدردان امام راحل و آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران باشیم.

صدیقی با تشکر از زحمات رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، توصیه به تقوا،‌ وحدت و روشنگری را از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به امامان جمعه خواند و با تاکید بر اهمیت این جایگاه در بخش دیگری از سخنان خود درباره توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ گفت: ما ولایت مداریم و ولی امرمان نیز نائب امام زمان (عج) است.

وی تقدیر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را دارای تعبیر برشمرد و افزود: امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدر خود را بداند و منتقدان نیز آزاد باشند تا نقد منصفانه خود را مطرح کنند. چرا که ملت بصیر ولی نعمت ما هستند و ما چیزی جدای از مردم نداریم. بنابراین مذاکره کنندگان باید ابعاد کامل توافق و آسیب‌های احتمالی آن‌را برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم دقت شورای عالی امنیت ملی عهده‌دار امانت بررسی متن توافق است، گفت: شورای عالی امنیت ملی نگرانی‌های منصفانه صاحب نظران را چاره‌جویی کرده و مقاومت‌های لازم را اعمال کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: این توافق عده‌ای را بر آن داشت که گذشته دشمن را فراموش کرده و چهره کریه او را بزک کنند. اما رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید فطر فرمودند ما با آمریکا ۱۸۰ درجه فاصله دیدگاه داریم.

صدیقی از ناسازگار بودن هویت دینی با بی دینی، ظلم با عدل، فریب با صداقت و ... سخن گفت و ادامه داد: ریشه تقابل میان ما و استکبار فطری، قرآنی و دینی است.

وی با اشاره به رجز‌های آمریکا پس از توافق بیان داشت: غرب پس از توافق مدعی شده بود که ما ملت ایران را تسلیم کرده و از دستیابی به صلاح هسته‌ای باز داشتیم در حالیکه ملت ما خدا را دارد و با در پیش گرفتن مسیر انبیاء منتظر ظهور منجی است؛ در این ۳۶ سال در برابر آمریکا با قدرت ایستادگی کرده و استکبار خواب تسلیم ما را به گور خواهد برد.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری تذکر رهبر معظم انقلاب به حفظ وحدت در منطقه و در داخل کشور گفت: ایشان تاکید کردند که توافق هسته ای موجب شکاف در متن مردم نشود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مکررا نقد سازنده را درباره مذاکرات و توافق هسته‌ای روا دانسته‌اند تصریح کرد: یکی از لوازم زنده بودن انسان همین است که مشکلات را دیده و آن‌ها را به نقد بکشد و مطالبه اخلاقی کند. البته نقدها باید منصفانه بوده و توهین و تهمت دور از شان اخلاقی ملت ماست.

صدیقی با توصیه به رسانه‌ها جهت رعایت ملزومات نقد منصفانه گفت: البته در آن طرف هم باید از هیجان زدگی،‌ شتاب زدگی و تحریک روحیه‌ها با این عنوان که اکنون پس از توافق دیگر همه درها به روی ما باز شده است خودداری کرد. زیرا متانت حکم می‌کند با احتیاط حرکت کرده و عهدشکنی دشمن را رصد کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز درباره حادثه سیل اخیر در کشور تلفات رخ داده را محصول بی توجهی برخی مسئولان برشمرد و خاطرنشان کرد: مگر سازمان هواشناسی کشور قدرت پیش‌بینی ندارد؟ مگر ستاد بحران ما نباید برای مقابله با حوادث آمادگی داشته باشد؟ مگر نباید علاج واقعه را پیش از وقوع‌ آن انجام داد.

امام جمعه موقت تهران درباره تحولات منطقه نیز گفت: ما همیشه حامی دولت‌های برآمده از آرای مردم هستیم اما آمریکا در سوریه،‌یمن و عراق به دنبال تجزیه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همه این ظلم‌ها،‌تقلب‌کاری‌ها و سیاه کاری‌ها را برای حمایت از اسرائیل انجام می‌دهد اظهار داشت: آمریکا مردم مسلمان را به جان هم انداخته و سلاح‌های خود را به حکومت‌های غیر مردمی که همواره آن‌ها را زیر چتر خود می‌گیرد می‌فروشد تا مردم را به خاک و خون کشند.

خطیب جمعه تهران در پایان نابودی دشمنان و نجات مردم منطقه را از خداوند مسئلت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش همه منتقدان آزاد باشند!

    • مریم

      به همان اندازه موافقین توافق هم آزادندتادلایل خودراازتوافق بیان کنند؟دراین سه سال که سایه شوم تحریم برایران وایرانی سایه افگنده بودچه حس وحالی داشت ؟مسئولین تمام همشان این بودتاماننددلالان دربازارآشتفته ،تحریمها رادوربزنند کالای نفت رابااستفاده ازدلالان دزددیگری چون بابک زنجانی هابه فروش یرسانند فکروذکر مسئولین برای کمبودبودجه وقتشان رااینطورصرف میکردندوازسایرمسئولیتها غافل ودرنتیجه اوضاع داخلی دچارهرج ومرج اقتصادی وازکنارانها رحیمهاوسایراختلاسگران میلیاردی زاده شدند استرس های ناشی ازتورم برای مردم ، فقروبیکاری ،گرایش بیکاران مواجه بافقربه کارهای نه درشأن جامعه اسلامی ،ناامنی محیط برای مردم وسایرمسائل ومشکلات که درجامعه وجودداردوکسی جزمردم ضعیف آنرانه حس میکندونه درک.پیشرفت کشوروگسترش اسلام درسایه آرامش حاصل میشودنه درمحیط پرتنش تهدید وتحریم ودرانزوا

    • بدون نام

      کوچکترین انتقادی در دولت قبل حتی پشت تریبون آزاد دانشگاهی دور افتاده در شهری دور افتاده نیز با هزینه ای سنگین همراه بود ، یادش بخیر

    • moh3en

      امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدر خود را بداند و منتقدان نیز آزاد باشند تا نقد منصفانه خود را مطرح کنند.

      نقد منصفانه گفتند چه نوع تيتر زدنيه آخه!!

    • pandora

      اتفاقا تو این کشور تنها کسایی که آزادن همون منتقدان به توافق هسته ای و دلواپسان هستند ، ایشون بی جهت نگرانن

    • محمد

      منتقدين توافق يك طرف قضيه هستند و كل مردم ايران يك طرف!ايا هميشه به يك اقليت اينقدر بها ميدن؟بنظرمن اين اقليت بايد دردرياي مردم حل بشن.

    • حامد

      اي عجب . مگه تا حالا اين منتقدان و دلواپسان محدود بودن . تا حالا که هر چي دلشون خواسته گفتن هر چقدر هم که تونستن راهع پيمايي و تجمع و همايش و . . . گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج