۲۲۷۴۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

امریکن اینتر پرایز:

ایران برای آمریکا با داعش مقابله نمی‌کند

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت: از زمان حصول توافق هسته‌ای، تهران به عنوان شریکی برای مقابله با داعش در واشنگتن خریدار پیدا کرده است،‌ اما ایران شریک آمریکا در منطقه نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت: از زمان حصول توافق هسته‌ای، تهران به عنوان شریکی برای مقابله با داعش در واشنگتن خریدار پیدا کرده است،‌ اما ایران شریک آمریکا در منطقه نمی‌شود.

اندیشکده امریکن اینتر پرایز در ادامه گزارش خود نوشت: استمرار حضور داعش در عراق و سوریه سبب شده تا برخی تحلیلگران به این نتیجه برسند که داعش یک واقعیت بلندمدت در منطقه است که واشنگتن به‌زودی باید با آن کنار بیاید.

از زمانی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در وین به نتیجه رسیده است، واشنگتن در برخی محافل سیاسی‌اش ایران را به عنوان شریکی برای مقابله با داعش می‌بیند. منافع مشترک احتمالی میان تهران و واشنگتن به‌علاوه ظرفیت‌های نظامی ایران می‌تواند تهران را به یک هم‌پیمان موثر برای عقب راندن داعش در شرایطی تبدیل کند که آمریکا می‌هراسد وارد یک جنگ زمینی دیگر در خاورمیانه شود. اما این ارزیابی دارای نقاط کور است.

اول این‌که، استراتژی ایران در عراق و سوریه مهار داعش است و دوم این‌که بازی پایانی ایران در این دو کشور در تضاد کامل با اهداف آمریکا قرار دارد. اگرچه تهران و واشنگتن ممکن است چند منافع مشترک در مقابله با داعش داشته باشند، تهران به دنبال بیرون راندن آمریکا از منطقه و کم کردن نفوذ عربستان و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) است.

در حقیقت، ‌یک راه‌حل سیاسی در عراق و سوریه که برای آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) جای پای بیش‌تری را فراهم می‌کند،‌ نتیجه‌ای است که ایران شدیداً با آن مخالفت خواهد کرد.

این اندیشکده آمریکایی در پایان گزارش خود آورده است: بنابراین، سیاست‌گذاران آمریکا باید نسبت به در آغوش کشیدن ایران به عنوان شریکی که استراتژی آمریکا را در مقابله با داعش برآورده خواهد کرد هوشیار باشند، بدین معنی که ایران برای آمریکا با داعش مقابله نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج