۲۲۷۵۳۹
۵۲۸۲
۵۲۸۲
پ

کشف تصادفی خال‌های پنهان پلنگ سیاه

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که گرچه ممکن است به نظر برسد پلنگ‌های سیاه شبه‌جزیره‌ی مالزی همگی دارای بدن‌هایی یک‌دست سیاه هستند اما در حقیقت مانند دیگر پلنگ‌ها خال‌هایی دارند که در میان پوست‌های تیره‌شان پنهان است.

وبسایت نوچه - آرزو مقدس: تحقیقات جدید نشان می‌دهند که گرچه ممکن است به نظر برسد پلنگ‌های سیاه شبه‌جزیره‌ی مالزی همگی دارای بدن‌هایی یک‌دست سیاه هستند اما در حقیقت مانند دیگر پلنگ‌ها خال‌هایی دارند که در میان پوست‌های تیره‌شان پنهان است. پلنگ‌ها گربه‌سانانی وحشی هستند که بیش از دیگر انواع این جانداران در طبیعت پراکنده‌اند: از جنوب صحرای بزرگ آفریقا تا خاور دور و روسیه.

کشف تصادفی خال‌های پنهان پلنگ سیاه

بیشتر انواع پلنگ‌ها دارای طرحی یکسان بر بدن خود هستند اما تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، نشان داد تمام پلنگ‌های مالایی دارای این ژن سیاهی هستند و گرچه چرایی وجود این ژن هنوز بر دانشمندان پوشیده است اما حدس می‌زنند که این پلنگ‌ها برای این که بتوانند در کمین کردن برای شکار در جنگل‌های تاریک و انبوه موفق‌تر باشند، به این صورت تکامل یافته‌اند.

کشف تصادفی خال‌های پنهان پلنگ سیاه

با این وجود بیشتر پلنگ‌های شبه‌جزیره‌ی مالزی دارای خال‌هایی بر پوست خود هستند که شمارش آن‌ها را دشوار می‌کند. نخستین قدم در راه حفاظت از این گربه‌سانان، شمارش و برآورد تعداد دقیق آ‌ن‌هاست. محیط‌بانان معمولاً با استفاده از دوربین‌هایی که به طور خودکار از پلنگ‌ها تصویربرداری می‌کنند، این جانوران را سرشماری می‌کنند. آن‌ها در سال ۲۰۱۰ دریافتند که پلنگ‌هایی که در شب عکسبرداری شده بودند دارای خال‌هایی بر پوست خود بودند.

بررسی‌های بیشتر نشان داد که این خال‌های مخفی در اثر نور فروسرخ که به هنگام فعال شدن دوربین به کار می‌افتد، نمایان شده بودند و این خال‌ها در بیشتر مواقع در نورهای معمولی قابل دید نیستند. به این ترتیب تنظیمات دوربین را طوری تغییر دادیم که همواره با استفاده از نور فروسرخ تصویربرداری کند و نتیجه‌ی به دست آمده، خال‌هایی که در پوست این پلنگ‌ها پنهان شده بودند را نمایان کرد و به این ترتیب موفق به سرشماری این پلنگ‌ها شده و نتیجه گرفتیم که حدود ۳ پلنگ در هر ۱۰۰ کیلومتر مربع منطقه زندگی می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج