۲۲۷۷۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

در روزهاي گرم با بهره‌مندي بيشتر از سايه، تغذيه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگي زياد حفظ كنيد. اما توجه داشته باشيد كه هر نوشيدني در هواي گرم مناسب نيست.

روزنامه آرمان: زماني كه جيوه دماسنج بدون توجه به حال و روز ما بالا مي‌رود و گرماي كلافه‌كننده عرق از سر و رو جاري مي‌كند لازم است كه به فكر تامين آب بدن و رفع عطش به بهترين نحو باشيم. در روزهاي گرم با بهره‌مندي بيشتر از سايه، تغذيه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگي زياد حفظ كنيد. اما توجه داشته باشيد كه هر نوشيدني در هواي گرم مناسب نيست. در ادامه به نوشیدنی‌های خوب و بد که برای بدن مفید و مضر هستند اشاره می‌شود.

آب

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

بدن در هر شرايطي به آب نياز دارد. فراموش نكنيد كه در روزهاي گرم بايد بين ۱. ۵ تا ۲ ليتر آب بنوشيد و بدانيد كه هيچ نوشيدني ديگري جايگزين آب نمي‌شود. اين مايه حيات براي عملكرد ارگان‌هاي بدن لازم و ضروري است. چون علاوه بر اينكه باعث جريان خون مي‌شود سلول‌هاي بدن را نيز احيا مي‌كند.

آب نارگيل

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

آب نارگيل حاوي خواص فوق‌العاده‌اي است. لازم است كه برنامه‌ريزي غذايي درستي داشته باشيد و اين قبيل نوشيدني‌ها را نيز مصرف كنيد. اين نوشيدني خنك و كم شيرين يكي از جايگزين‌هاي مناسب براي آب است كه علاوه بر لذت بردن از طعم آن مي‌توانيد آب بدن‌تان را نيز به خوبي تامين كنيد.

ليموناد

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

دست به كار شويد و براي خودتان نوشيدني ليموناد آماده كنيد. هر نوشيدني كه از ليموترش تهيه شده باشد عالي است.
اين نوشيدني سرشار از ويتامين C است و ترشي آن براي رفع عطش فوق‌العاده است. البته به شرطي كه آن را زياد شيرين نكنيد.

شيركاكائو

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

شير كاكائو در فصل گرما و به خصوص بعد از فعاليت‌هاي بدني زياد توصيه مي‌شود. با مصرف اين نوشيدني مفيد بدن علاوه بر دريافت ميزان قابل‌توجهي آب از پروتئين و كلسيم نيز بهره‌مند مي‌شود. با اين حال حواستان باشد كه شير كاكائو را زياد شيرين نكنيد و در مصرف آن دچار افراط نشويد.

سوپ

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

درست است كه سوپ جزو نوشيدني‌ها و خنك نيست اما اين غذا از سبزيجات زيادي تهيه مي‌شود كه هر كدام سرشار از آب هستند. سبزيجات حاوي فيبر هستند كه براي مقابله با يبوست مفيد هستند و مانع از نفخ مي‌شوند. شايد كمي عجيب به نظر برسد اما سوپ نيز به رفع عطش كمك مي‌كند.

اسموتي‌ها

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

آب موجود در ميوه‌ها باعث تامين آب بدن مي‌شوند. ميوه‌ها سرشار از ويتامين‌هاي مورد نياز بدن مانند ويتامين‌هاي C و A مي‌شوند.

خاكشير

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

بدانيد و آگاه باشيد كه نوشابه‌ها به‌طور موقت عطش شما را برطرف و در عين حال كالري و قند زيادي به بدنتان تحميل مي‌كنند. اما در عوض نوشيدني سالمي مانند خاكشير آب بدن‌تان را به‌طور طبيعي تامين و عطش‌تان را رفع مي‌كند. بايد بدانيد كه خاكشير دوستدار دستگاه گوارش و سرشار از ويتامين C مي‌باشد.

تخم شربتي

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

يكي از نوشيدني‌هاي مورد علاقه ايراني‌ها كه براي رفع تشنگي فوق‌العاده است، تخم شربتي مي‌باشد. شايد باورتان نشود كه اين دانه‌هاي ريز ۵ تا ۶ برابر كلسيم بيشتري از شير دارند. براي همين توصيه مي‌كنيم به جاي مصرف نوشيدني‌هاي گازدار از اين نوشيدني سالم استفاده كنيد.

آب‌ميوه‌هاي طبيعي

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

آب‌ميوه‌هاي خانگي سرشار از ويتامين هستند. اگر از آب‌ميوه‌هاي آماده استفاده مي‌كنيد مي‌توانيد كمي آب به آن اضافه كنيد تا رقيق‌تر شوند و ميزان قند آنها كاهش پيدا كند. با مصرف نوشيدني‌هاي ۱۰۰ درصد طبيعي مي‌توانيد تشنگي را رفع كرده و سلامتي‌تان را ارتقا دهيد.

چاي و قهوه

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

در گرماي شديد هوا نوشيدن قهوه يا چاي زياد توصيه نمي‌شود. به خاطر اينكه اين نوشيدني‌ها خواص ديوروتيك دارند؛ البته مصرف اين نوشيدني‌ها به ميزان متعادل مشكلي به وجود نمي‌آورد. اگر چاي يا قهوه جزو نوشيدني‌هاي مورد علاقه شماست بهتر است در گرماي زياد آنها را به صورت ولرم ميل كنيد تا حرارت بدنتان را بيشتر نكنند.

نوشيدني‌هاي تگري

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

حواس‌تان باشد كه نوشيدني‌هاي‌تان را پر از يخ نكنيد. اين كار باعث ايجاد كرامپ‌هاي شديد در معده مي‌شود. سعي كنيد نوشيدني‌تان حتماً خنك و گوارا باشد اما از مصرف نوشيدني‌هاي خيلي خنك و به اصطلاح تگري بپرهيزيد چون باعث ايجاد شوك در بدن مي‌شوند.

نوشيدني‌هاي گازدار

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

دور نوشابه‌ها را خط قرمز بكشيد. اين نوشيدني‌ها سرشار از قند هستند و به رفع عطش كمكي نمي‌كنند. حتي باعث بروز كرامپ و گرفتگي عضلاني در معده مي‌شوند. مشكل ديگر اينجاست كه بعد از نوشيدن نخستين ليوان ميل به نوشيدن يك ليوان نوشابه ديگر نيز شكل مي‌گيرد و اين روند به كم‌آبي بدن منجر مي‌شود.

نوشيدني‌هاي انرژي‌زا

نوشيدني‌هاي فصل گرما خوب‌ها و بدها!

نوشيدني‌هاي انرژي‌زا حاوي ميزان زيادي كافئين هستند كه خواص ديورتيك دارد و باعث كم‌آبي بدن مي‌شود. اگر طرفدار اين نوشيدني‌ها هستيد بهتر است دنبال انواع كم‌كالري و كم شيرين آن باشيد. در اين صورت مي‌توانيد قبل از ورزش از آنها استفاده كنيد و در عين حال به ميزان كافي آب بنوشيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج