جاباما
۲۲۸۶۳۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مقایسه دوربین پرچمداران

این آزمایش در نور مصنوعی و در محیط داخلی انجام شده است. نقطه‌ی فوکوس بر روی بینی عروسک است. وقتی در محیط‌های داخلی عکاسی می‌کنید تشخیص نور سفید برای دوربین‌ها مشکل می‌شود.

zoomit.ir - مسعود یوسف نژاد:

مقایسه دوربین پرچمداران

ترتیب قرار گیری گوشی‌ها در آزمایش به شرح زیر است:

گوشی ۱= ال‌جی جی ۴

گوشی ۲= گلکسی اس ۶ اج

گوشی ۳= آیفون ۶

گوشی ۴= لومیا ۹۳۰

گوشی ۵= هواوی پی ۸

گوشی ۶= اکسپریا زد ۳

آزمایش ۱

این آزمایش در نور مصنوعی و در محیط داخلی انجام شده است. نقطه‌ی فوکوس بر روی بینی عروسک است. وقتی در محیط‌های داخلی عکاسی می‌کنید تشخیص نور سفید برای دوربین‌ها مشکل می‌شود. در این آزمایش نیز بعضی از دوربین‌ها موفق به تشخیص صحیح رنگ‌ها نشده‌اند. گزینه‌ی مناسب، مربوط به دوربینی است که علاوه بر ثبت جزئیات بیشتر تصویر موفق به ثبت صحیح رنگ‌ها نیز شده باشد.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۱: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۲

این آزمایش نیز در محیط کم نور داخلی گرفته شده و نقطه‌ی فوکوس بر روی چراغ جلوی ماشین است. برای انتخاب گزینه‌ی صحیح به رنگ سفید و مشکی خودرو و جزئيات اطراف چراغ دقت کنید.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۲: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۳

این آزمایش نیز در محیط کم نور داخلی گرفته شده است. در این شرایط دوربین گوشی‌ها از ISO بالاتری برای ضبط تصاویر استفاده می‌کنند و همین عامل باعث افزایش نویز تصاویر می‌شود. با این حال تقریبا همه‌ی گوشی‌های هوشمند پردازش‌های مختلفی را بر روی عکس گرفته شده انجام می‌دهند تا نویز تصویر کاسته شود و این موضوع عموما باعث از بین رفتن جزئیات تصویر می‌شود. در این آزمایش که در تصویر بعدی برش ۱۰۰ درصد از آن نیز قرار داده شده، برای انتخاب گزینه‌ی صحیح، علاوه بر ثبت درست رنگ‌ها به جزئیات و نویز تصویر نیز دقت کنید.

مقایسه دوربین پرچمداران

برش ۱۰۰ درصد

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۳: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۴

در این تصویر داینامیک رنج دوربین‌ها به چالش کشیده می‌شود؛ به دلیل نور شدید در پس زمینه، کار سنسور برای ثبت جزئیات تصویر در محیط‌های پر نور و کم نور دشوار می‌شود. دوربینی که بتواند جزئیات مربوط به برگ‌ها را بهتر ثبت کند، گزینه‌ی بهتری است.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۱: هواوی پی ۸

آزمایش ۵

در این آزمایش قدرت ثبت تصاویر ماکرو به چالش کشیده می‌شود. دوربینی که بتواند جزئیات مربوط به گل را به خوبی ثبت کرده و همزمان پس زمینه را نیز محو کند، انتخاب بهتری است. پیشنهاد می‌شود به رنگ بخش‌های مختلف گل نیز دقت کنید.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۵: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۶

در این آزمایش قدرت عکاسی دوربین‌ها در عکاسی پرتره مورد آزمایش قرار می‌گیرد. دوربینی که بتواند رنگ پوست و مو را بهتر ثبت کرده و همزمان جزئيات مربوط به صورت را نیز به تصویر بکشد گزینه‌ی بهتری است.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۱: هواوی پی ۸

آزمایش ۷

در این آزمایش داینامیک رنج دوربین‌ها بار دیگر به چالش کشیده می‌شوند. در این تصویر، بخش‌های تاریک و روشن وجود دارد و به همین دلیل، ثبت جزئیات تصویر در سه بخش بالا، وسط و پایین برای سنسورِ دوربین‌ها دشوار می‌شود. دوربینی که بتواند جزئيات هر سه بخش را بهتر ثبت کند، عملکرد بهتری دارد. به رنگ دیوار، جزئیات برگ بوته و همچنین چمن دقت کنید.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۷: هواوی پی ۸

آزمایش ۸

نور خورشید در پس زمینه‌ی برگ وجود دارد تا شرایط برای عکاسی دشوار شود. دوربینی که بتواند جزئيات برگ درخت را بهتر ثبت کند گزینه‌ی بهتری است.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۸: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۹

این آزمایش در محیط کم نور داخلی ثبت شده است. نقطه‌ی فوکوس بر روی عروسک دومی است. دوربینی که بتواند جزئيات مربوط به کاراکتر دوم و خط کش را بهتر ثبت کرده و همزمان سوژه‌های قبل و بعد آن را محو کند (عمق میدان)، گزینه‌ی بهتری به شمار می‌رود.

مقایسه دوربین پرچمداران

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۹: لومیا ۹۳۰

اختلاف کیفیت بین دوربین گوشی‌های انتخاب شده در این آزمایش چندان زیاد نبود، اما از طریق این آزمایش می‌توانید دید بهتری نسبت به قدرت عکس‌برداری گوشی هوشمند مورد نظر خود پیدا کنید. حدس و گمان شما چقدر به واقعیت نزدیک بود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الناز

      من همه جوره از گوشي سوني راضيم جز دوربينش!!! اصلا كيفيتش خوب نيست مخصوصا وقتي عكس رو زوم ميكني عين نقاشي آبرنگ ميمونه

    • سعید

      عزیز فکر کنم طرف اصلا از سونی خوشش نمیاد من که از دوربین سونی استفاده کردم فوق العادست هیچ ایرادی نمیشد ازش گرفت این عکسایی که طرف گرفته خیلی بی کیفیت هستش من شک دارم برای سونی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج