۲۲۸۸۳۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خبرهای داغ از پلیس سایبری ایران

پلیس سایبر ایران در نخستین هفته مرداد ماه ۹۴، همچون هفته‌ها و ماه‌های پیش، بسیار فعال بود و توانست، شمار زیادی از کلاه بردان اینترنتی و مجرمان فضای سایبر را که برای حریم خصوصی و آسایش کاربران ایرانی وب، اختلال ایجاد کرده بودند را، شناسایی و دستگیر کند. با ما همراه باشید با خرهای داغ پلیس سایبر ایران.

خبرهای داغ از پلیس سایبری ایران



برترین ها: پلیس سایبر ایران که مأموریت صیانت از فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات جامعه اطلاعاتی ایران در فضای مجازی را بر عهده دارد، در کلیه استان‌های کشور، فعالیت حرفه ‌ای و تخصصی داشته و ظرف چند سال اخیر، ده‌ها هزار پرونده مربوط به جرائم اینترنتی و کلاه‌برداری مجازی را بررسی و اکثر آن‌ها را به نتیجه رسانده است.

پرتال برترین‌ها، برای آگاهی خوانندگان محترم، عناوین مهم‌ترین خبرها و گزارش های پلیس سایبر را در هفته ای که گذشت، به اطلاع می‌رساند. گفتنی است، آخرین خبرها و رویدادهای فضای جامعه اطلاعاتی و ارتباطی کشور، 5 شنبه‌های هر هفته در بخش گزارش هفتگی آی تی در دسترس می‌باشد. گزارش نخستین هفته مرداد ماه را نیز که اخیراً در پرتال منتشر شده است، در بخش لینک مرتبط مشاهده کنید.

خبرهای داغ از پلیس سایبری ایران

انتقام جویی فامیلی در شبکه‌های اجتماعی در اصفهان

فردی که تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از اقوام خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی اینترنت منتشر کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. این مقام مسئول با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم پسر دائی شاکی است افزود: متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این عمل را اختلاف انتقام‌جویی از شاکی عنوان کرد.

ارسال پیامک و استفاده از فیشینگ جهت سرقت اطلاعات

پلیس فتا اعلام کرد، کلاه‌بردارانی با جعل آرم برخی از سازمان ها و با تهیه فرمی حاوی مشخصات شناسنامه ای و اطلاعات بانکی از قبیل شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم کارت، تاریخ انقضاء و همچنین با ارسال فرم از طریق فکس به برخی از شرکت‌ها، اقدام به جمع آوری اطلاعات آن‌ها به منظور آماده سازی زیرساخت‌های پرداخت یارانه صنعت نموده و بلافاصله اقدام به برداشت از حساب شاکی می‌کنند.

توصیه‌های پلیس فتا در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی

پلیس سایبر ایران، درباره آغاز سفرهای تابستانی و خطرات سایبری، هشدار داد.

سرهنگ "علی موالی" اظهار داشت، شهروندان باید از خرید گوشی و سیم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند حتی الامکان پرهیز کنند و در صورت خرید قبل از استفاده از این گونه گوشی‌ها آن را به طور کامل به تنظیمات کارخانه بازگردانند. وی بیان کرد: شهروندان باید در مکان‌های عمومی هرگونه درخواست از بلوتوث‌های ناشناس را رد کنند و از قرار دادن تصاویر و فایل‌ها خصوصی بر روی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ تاپ پرهیز کنند و با دقت از دستگاه‌های حامل داده، شامل گوشی تلفن همراه، دوربین عکاسی و هر نوع حافظه جانبی که همراه خود دارند، مراقبت کنند.

خبرهای داغ از پلیس سایبری ایران


هشدار پلیس فتا گلستان درباره کاریابی مجازی و تبلیغات "رییس خود باشید!"

پلیس فتا گلستان در خصوص کلاه‌برداری های کاریابی اینترنتی از جویندگان کار، به شهروندان گلستانی هشدار داد. سرهنگ حبیب‌الله رجبعلی با اشاره به اینکه عده‌ای افراد سودجو با سوء استفاده از فضای سایبری اقدامات مجرمانه خود را پیش می‌برند، گفت: از جمله جرائم اینترنتی که امروزه رو به گسترش بوده و کلاه‌برداران از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند، کلاه‌برداری در پوشش کاریابی است. وی ادامه داد: این افراد با راه‌اندازی شرکت‌ها و مؤسسات مجازی غیرقانونی از متقاضیان کار اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

انتشار تصاویر شخصی توسط همسر صیغه ای به علت جدایی در استان گلستان

رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری فردی که اقدام به توهین و مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی شهروند علی آبادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی نموده بود خبر داد. طی تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های فنی و تخصصی پلیس فتا، در نهایت فردی به آدرس گرگان که قبلاً با شاکی به‌صورت موقت ازدواج نموده بوده، به‌عنوان مظنون مورد شناسایی و دستگیری قرار گرفت.

پسر ناتنی زهر خود را به پدرخوانده ریخت

رئیس پلیس فتا همدان از شناسایی و دستگیری فردی که مبلغ 7 میلیون ریال از حساب پدرخوانده خود سرقت کرده بود خبر داد. با انجام اقدامات فنی و با به‌کارگیری روش‌های پلیسی، فردی با هویت معلوم شناسایی و پس از دریافت دستور از مقام قضایی دستگیر شد.

دستگیری عامل هتک حیثیت خانم 42 ساله گیلانی در شبکه اجتماعی موبایلی

با پی جویی‌هایی فنی و پلیسی، عامل هتک حیثیت شاکی در شبکه اجتماعی موبایلی که مردی 44 ساله اهل و ساکن رشت بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

هتک حیثیت در نرم افزار "بی تالک"

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی که با استفاده از نرم افزار پیام رسان "بی تالک"، موجب هتک حیثیت دختر جوانی در ارومیه شده بود، خبر داد. آ احضار متهم وی منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد.

باز هم شبکه اجتماعی لاین دردسرساز شد

پلیس فتا کرمان از دستگیری فردی در شبکه اجتماعی لاین به جرم سو استفاده از عکس دیگران به عنوان پروفایل، خبر داد و گفت: هیچ عمل مجرمانه ای از دید کارشناسان پلیس فتا به دور نخواهد ماند. سرهنگ کامبیز اسماعیلی در تشریح این خبر بیان داشت، خانمی به هویت معلوم با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و بیان داشت که عکس‌های وی در صفحهٔ شخصی در اینستاگرام بوده و فردی ناشناس از عکس‌هایش سو استفاده و عکس‌ها را در شبکه اجتماعی لاین منتشر کرده است.

خرید کارت شارژ دست سارق اینترنتی را رو کرد

فردی که مبلغ 45 میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان به‌صورت اینترنتی سرقت کرده و با مبالغ سرقتی اقدام به خریدکارت شارژ کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. کارآگاهان این پلیس در بررسی‌های تخصصی و جستجو در فضای مجازی سرانجام منشأ برداشت‌های صورت گرفته مشخص و مأموران در عملیات ویژه متهم را که از آشنایان شاکی بود دستگیر کردند.

شناسایی عامل هک و کلاه‌برداری از کاربر کلش آف کلنز

فتا خراسان رضوی عامل هک و کلاه‌برداری از کاربر کلش آف کلنز را شناسایی و دستگیر کرد. رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت، شهروند مشهدی با ارائه مرجوعه قضائی شکایات خود را مبنی بر اینکه مشخصات حساب کاربری در بازی "کلش اف کلنز" توسط فردی ناشناس هک شده است خواستار رسیدگی به پرونده خود شد. متهم در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با مستندات دیجیتالی به دست آمده به جرم خود اعتراف و اظهار داشت با هک کردن دستگاه تلفن هوشمند قربانیان خود و با به دست آوردن مشخصات کاربری آنان، این اطلاعات را تغییر داده و اقدام به فروش این اطلاعات به افراد مختلف می‌کرده است.

عدم آشنایی به قانون عامل ارتکاب جرم نیست

پلیس فتا ایلام از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی برای شهروندان خبر داد. سرگرد"علی عباسی کسانی"در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر اینکه توسط شخص یا اشخاصی از طریق نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل برای وی و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت شده است. وی در ادامه بیان داشت: پس از هماهنگی با مرجع محترم قضایی و انجام اقدامات فنی و تخصصی و تحقیقات لازم متهم شناسایی و دستگیر شد.

لو رفتن سارق با انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خبر داد: فردی که پس از سرقت گوشی‌های تلفن همراه شهروندان تصاویر خصوصی و خانوادگی آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد شناسایی و دستگیر شد. در تحقیقات به عمل آمده متهم پس از مواجهه با مستندات پلیس به جرائم ارتکابی اقرار و عنوان داشت با استفاده از گوشی سرقتی، اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی که در گوشی ذخیره بود را برای مقاصد شوم خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردم.

راه حل عجیب برای بازگرداندن همسر به ادامه زندگی

متهمی که تمامی مشخصات همسرش را در سایت همسریابی بارگذاری کرده بود ادعا کرد فقط قصد برگشت زنم را داشتم. با پیگیری کارشناسان فتا کمتر از 3 روز عامل انتشار مشخصات شاکی در سایت همسریابی دستگیر شد. شاکی وقتی با متهم روبه رو شد زوایایی پنهان از پرونده برملا شد. در این دیدار مشخص شد متهم همسر شاکی بوده که مدتی در کش و قوس طلاق در مراجع قضائی بودند.

برادر نا اهل در دام پلیس فتا چابهار گرفتار شد

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" استان سیستان و بلوچستان از دستگیری سارق اینترنتی توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد. با بررسی دقیق موضوع, کارشناسان پلیس فتا در بر خورد با تراکنش‌های انجام شده متوجه شدند که مبلغ ده میلیون ریال در بازه‌های زمانی خاصی از حساب شاکی برداشت شده است و کارشناسان پلیس وارد عمل شده که با بررسی‌های فنی انجام شده از طریق فضای مجازی، هویت سارق را شناسایی کردند.

همواره در انتشار تصاویر خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی و ارسال اطلاعات محرمانه از زندگی خود، دوستان و اطرافیانتان، مراقب کلاه‌برداری های اینترنتی و رفتارهای مجرمان فضای مجازی باشید. در تگ کردن دوستان خود در تصاویر و نوشته‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی، شاید آن ها را ناخواسته، با مشکلات و آسیب‌های روحی، روانی و مالی مواجه کنید. بنابراین، همواره به حریم خصوصی دیگری احترام بگذارید و به فضای مجازی، بیش از حد اعتماد نکنید!

خبرهای داغ از پلیس سایبری ایران

گفتنی است، پلیس سایبر ایران در نشانی: cyberpolice.ir قرار دارد. در صورتی که قصد همکاری با پلیس سایبر ایران را نیز دارید، به نشانی http://hamyar.cyberpolice.ir مراجعه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج