اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۱۳۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین:

کشف ۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین

قاچاق در قزوین گفت: ۱۲۸ میلیارد و ۹۴۲ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۶۱ ریال کالای قاچاق در ۴ ماه نخست امسال کشف شده است.

خبرگزاری مهر: سرهنگ سلمان امیری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در نیروی انتظامی قزوین برگزار شد، با اشاره به کاهش آمار سرقت ها در استان قزوین اظهارداشت: در مجموع در ۴ ماه امسال در موضوع سرقت شاهد کاهش ۲۱ درصدی آمار هستیم که حاصل همکاری و همراهی مردم و نیروی انتظامی است و همین طور تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی استان قزوین است.

وی افزود: سرقت از اماکن دولتی در قزوین ۵۲ درصد و اماکن خصوصی ۳۳ درصد کاهش داشته است هم چین سرقت از بانک در ۴ ماه نخست امسال شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی در قزوین بوده ایم.

سرقت از منازل مهم ترین مصداق ناامنی در جامعه است

امیری با اشاره به این که سرقت از منزل از مهم ترین مصادیق ناامنی در جامعه است و می تواند تشویش فراوانی را در بین مردم ایجاد کند، گفت: بر همین اساس با برنامه ریزی های انجام شده و ارائه اطلاعات در خصوص پیشگیری به مردم شاهد کاهش ۲۴ درصدی در منازل و ۲۵ درصدی در مغازه ها هستیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: همچنین در سرقت اتومبیل در قزوین ۱۰ درصد، سرقت موتور ۱۲ درصد و سرقت قطعات اتومبیل ۴ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۱ درصدی سرقت در قزوین در ۴ ماه نخست امسال

وی با بیان برخی از فعالیت های پیشگیرانه در سرقت محموله، گفت: دراین مسئله ۷۵ درصد کاهش در قزوین اتفاق افتاده است که در مجموع می توان گفت بیش از ۲۱ درصد کاهش در انوع سرقت در قزوین ایجاد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در خصوص سرقت به عنف های انجام شده در ۴ ماه نخست امسال در قزوین، گفت: در این مدت ۲۵ درصد کاهش قتل و سرقت به عنف ۲۳ درصد کاهش اتفاق افتاده است.

امیری با بیان کاهش ۶۰ درصدی تجاوز به عنف در قزوین گفت: سرقت تحت پوشش لباس ماموران در قزوین ۷۸ درصد کاهش داشته است.

تصادفات درون شهری منجربه فوت در قزوین ۵۲ درصد کاهش یافت

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۲ درصد تصادفات فوتی درون شهری و ۳۷ درصد تصادفات فوتی برون شهری در قزوین کاهش یافته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در خصوص تعداد کشته شدگان در قزوین در بخش تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: در تصادفات درون شهری شاهد ۴۱ درصد و در تصادفات برون شهری شاهد کاهش ۳۵ درصدی در استان بوده ایم.

امیری در خصوص آمار دستگیری نیز گفت: ۸۷ درصد افزایش آمار دستگیری در قزوین در موضوع کارتن خوابان افزایش یافته است و در مابقی جرایم ۹۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به جرایم رایانه ای گفت: در جرایم رایانه ای ۲ درصد کاهش داشته ایم اما در خصوص سایر جرایم رایانه ای شاهد افزایش هستیم و در حوزه جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی رشد و کاهش چشمگیری اتفاق نیافتده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در حوزه لوازم دارویی و انسانی یک هزارو ۹۵۴ درصد افزایش در حوزه کشف اتفاق افتاده است.

امیری گفت: در خصوص تعداد پرونده های متشکله در حوزه قاچاق در قزوین ۵ درصد افزایش داشته است و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ما ۱۷۲ درصد رشد داشته است و ۱۲۸ میلیارد و ۹۴۲ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۶۱ ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کال در استان قزوین ۳۰۱ نفر دستگیر شدندکه این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

رسانه ها تنظیم کننده روابط مردم و دستگاه ها هستند

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در خصوص مقابله با شایعات افزود: در جریان وقوع یک حادثه و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه شایعات و روایات متعددی در جامعه ایجاد می شود که رسانه با فعالیت درست خود می تواند این مسئله را رفع کند.

وی بیان کرد: تقدس کار در رسانه از این جهت است که رسانه برای رفع مشکلات مردم حرکت می کند و اگر دغدغه ای مطرح دستگاه ها و نیروی انتظامی در بسیاری از موارد وابسته به حضور رسانه هاست و تنظیم کننده این روابط به منظور رسیدگی بهتر به جنشین فرماندهی انتظامی استان قزوین با بیان برخی از رسالت های مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: ایجاد رابطه درست بین شود به منظور رفع آن مشکل برای همه مردم است و فرد محوری در رسانه معنا ندارد.

پازل امنیت با همکاری همه مردم چیده خواهد شد

سرهنگ امیری بیان کرد: امروزه امنیت در دنیا به عنوان یک پروژه قابل بررسی نیست و این پازل هزار تکه با همکاری همه دستگاه ها و حتی همه آحاد مردم در جامعه قابل حل شدن است و تنها زمانی امنیت پایدار در جامعه ایجاد می شود که همه دست به دست هم بدهیم تا آرامش را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

وی با اشاره به نگاه متفاوت جامعه رسانه ای به مشکلات جامعه خاطر نشان کرد: انعکاس درست اخبار می تواند مسیر فعالیت دستگاه ها را روشن کند و برای مسئولان هدایت کننده باشد چرا که قشر خبرنگار از دل جامعه و در بین مردم هستند و به راحتی می توانند مسیر رفع مشکلات اجتماعی را برای ما روشن کنند.

جانشین فرماندهی استان قزوین تاکید کرد: مشکلات و ناهنجاری های مختلفی در جامعه وجود دارد که در بین همه این مشکلات نگاه متفاوت رسانه و انعکاس آن جهت دهی مناسبی برای ماست و این انعکاس برای ما روشن کننده اهمیت موضوع از نگاه مردم و جامعه است و خود را موظف به رفع آن می دانیم.

سرهنگ امیری افزود: البته حساسیت کار در حوزه رسانه تا جایی است که گاهی در مواردی با سیاسی کاری های خاص سیاه نمایی در جامعه ایجاد می شود این در حالی است که همان رسانه می تواند تزریق کننده امنیت و آرامش در دل های مردم باشد.

وی تصریح کرد: رسانه ها زبان ناجا هستند و به عبارت دیگر ما برای برقراری امنیت در جامعه به رسانه ها نیازمند هستیم چرا که بیان مطالب از منظر رسانه می تواند تاثیری دو چندان داشته باشد و بر همین اساس می تواند جامعه و مردم را با نیروی انتظامی استان همسو و هم جهت کند.

رضا رضایی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قزوین نیز در ادامه بیان کرد: یکی از اقشاری که در بحث ایجاد و گسترش امنیت اجتماعی همراه نیروی انتظامی است اصحاب رسانه هستند و نیروی انتظامی استان قزوین هم همیشه در تلاش بوده است تا اخبار و اطلاعات را به سریع ترین شکل ممکن به گوش مردم و رسانه ها برساند.

وی با اشاره به سیاست ارائه اخبار به خبرگزاری ها و رسانه های گروهی خاطرنشان کرد: سیاسی کاری در حوزه اطلاع رسانی می تواند در اذهان عمومی نا آرامی ایجاد کند و این وظیفه رسانه هاست تا با اطلاع رسانی درست و به موقع بهترین اخبار را بدون حاشیه و با صحت کامل به گوش مردم برساند.

این مسئول با بیان رابطه مستقیم بین اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها و امنیت اجتماعی در خاطر مردم بیان کرد: رسانه ها باید توجه داشته باشند که گاهی با یک خبر نادرست و حتی شایعه اذهان عمومی خدشه دار می شود و در این راستا تلاش ما این بوده است تا در نیروی انتظامی قزوین به موقع پاسخگوی مردم و رسانه ها باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج