۲۳۱۴۶۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وضعیت ICT ایران در هفته دوم مرداد ماه

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

مخالفت رییس جمهور با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در نطق تلویزیونی خود، در کنار تداوم روند تقابل وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران، داغ‌ترین سوژه‌های خبری حوزه آی تی کشور را تشکیل داد.

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ
برترین ها: دومین هفته داغ مرداد ماه، در فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران هم روزهای داغی را پشت سر گذاشت. مخالفت رییس جمهور با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در نطق تلویزیونی خود، در کنار تداوم روند تقابل وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران، داغ‌ترین سوژه‌های خبری حوزه آی تی کشور را تشکیل داد.

باز هم ۵ شنبه شد و نوبت گزارش هفتگی فناوری اطلاعات برترین‌ها. در این سلسله گزارشات که چند ماهی است در خدمت مخاطبان گرامی سایت هست، تلاش بر آن داریم تا مهم‌ترین رویدادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را در قالب یک بسته خبری تحلیلی متنوع، در اختیار مخاطبان محترم قرار دهیم. موضوعاتی از قبیل: مرور بر اخبار بخش دولتی، مروری بر اخبار بخش خصوصی، معرفی سایت‌های ایرانی و هم چنین، گزارشی از وضعیت بانکداری مجازی کشور، مهم‌ترین عناوین گزارش هفتگی TCI را تشکیل می‌دهد.

این هفته، مخالفت روحانی، رییس جمهور، از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در جریان نطق تلویزیونی روز یکشنبه خود، با بازتاب‌های گسترده ای در محافل خبری و رسانه ای کشور، همراه شد. تداوم جدال لفظی وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران درباره خصوصی سازی مخابرات و کیفیت ارائه خدمات این شرکت بزرگ به جامعه میلیونی مخاطبانش، از دیگر موضوعات مهم، در فضای آی تی کشور قلمداد شد. با ما همراه باشید با بسته خبری فناوری اطلاعات ایران در دومین هفته مرداد ماه داغ.

طبق روال همیشگی، خبر نخست را به دنیای بورس بازان مجازی اختصاص داده‌ایم.

بورس، همچنان محافظه کار!

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

فعالان بورس ایران در فضای مجازی، که این روزها بر خلاف انتظارات، شاهد نزولی بودن شاخص کل بورس ایران هستید، حال و اوضاع خوب و خوشی ندارند و توافق هسته ای هم نتوانسته است وضعیت بهتری به روند شاخص کل و مثبت تر شدن وضعیت نمادها، ارائه کند. شاخص کل همچنان در کانال ۶۶ هزار واحد، بالا پایین می‌رود و حجم معاملات در فضای مجازی، روند رو به رشدی را تجربه نمی‌کند.

ده‌ها پرتال فعال در عرصه بورس ایران، چه انجمن‌های اینترنتی و چه پرتال‌های خبری، همچنان امیدوار اواخر شهریور ماه هستند که تکلیف رأی گیری کنگره امریکا و شاید مجلس ایران درباره تأیید یا عدم تأیید توافق هسته ای وین ۲۰۱۵، مشخص می‌شود. نتیجه هر چه باشد، روشن شدن تکلیف بورس بازان هست و خروج بورس از بلاتکلیفی، خود عامل مهمی برای برگشت قیمت‌ها به روزهای طلایی هست.
همواره بورس ایران در فضای مجازی در نشانی tsetmc.com مراجعه کنید.

روحانی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

حسن روحانی، روز یکشنبه این هفته، بار دیگر بر مخالفت خود بر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تاکید داشت و نقش این شبکه‌ها را در ارائه تحلیل و ارائه نظرات مردم پس از توافق هسته ای وین در تیر ماه امسال را، ارزنده توصیف کرد. رییس دولت تدبیر و امید، در این نطق تلویزیونی که از طریق شبکه اول سیما پخش شد، فیلترینگ هوشمند را یکی از راه حل‌ها برای رفع معضلات مربوط به فیلتر شبکه‌های اجتماعی دانست. موضوعی که واکنش وزیر ارتباطات را نیز پس از آن به دنبال داشت و جناب واعظی، اواخر امسال را زمان آغاز به کار فیلترینگ هوشمند اعلام کرد. به نظر می‌رسد، حضور فعال رییس جمهور در توییتر و وزرای کابینه در فیس بوک، زمان را برای رفع فیلترینگ این دو شبکه اجتماعی محبوب و پر کاربرد برای ایرانیان، در سال ۹۴ فراهم کند.

همان طور که در یادداشتی در پرتال برترین‌ها هم ارائه کردیم، برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی که ۵ ماه هست به وقفه افتاده، یکی از انتظارات جامعه اطلاعاتی کشور از رییس جمهور، برای بررسی مهم‌ترین چالش‌های فضای اطلاعاتی و ارتباطی کشور در بستر این شورای عالی می‌باشد. امیدواریم ریاست محترم جمهور، پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود، سامان دهی برخی از چالش‌های فناوری اطلاعات کشور را که ریشه از قدیم دارد، در دستور کار قرار دهند.

از عطر لیلا اوتادی تا توافقات اینستاگرامی!

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

این هفته نیز، بار دیگر اینستاگرام برای کاربران ایرانی که دومین گروه پر مخاطب این شبکه اجتماعی مشهور را تشکیل می‌دهند، خبر ساز شد. تداوم بحث و جدل‌های ایرانیان در صفحات شخصی فعالان هسته ای کشور و ارائه نظرات دیجیتالی، همچنان فضای داغی را ایجاد کرده است که به نظر نمی‌رسد، حالا حالاها، پایانی بران قابل ترسیم باشد. خبر اینستاگرامی لیلا اوتادی برای تولید عطری با نام وی نیز، یکی از اخبار اینستاگرامی داغ این هفته بود. آغاز لیگ برتر و مراجعه کاربران به صفحات شخصی بازیکنان و مربی‌ها و رجز خوانی‌های اینستاگرامی طرفداران تیم‌های ورزشی برای یکدیگر، از جمله موضوعات جالب توجه در فضای شبکه‌های اجتماعی ایرانیان بود. همواره صفحات برخی از اعضای هیات دولت در پرتال شبکه اجتماعی "کلوب" را نیز بعضاً مشاهده کنید.

سخنگوی وزارت ارتباطات: مخابرات، اینترنتی بی کیفیت به مردم ندهد!

سخنگوی مخابرات: اطلاعات غلط به مردم ندهید!

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

جدال لفظی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت مخابرات ایران، که چند ماهی هست به دلیل روند خصوصی سازی این شرکت و تعرفه‌های مخابراتی، آغاز شده است، این هفته نیز ادامه یافت و رسانه‌های کشور، شاهد جدال مجدد وزارت ارتباطات با بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی بخش خصوصی خاورمیانه شدند. مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات این هفته، بار دیگر در برابر شرکت مخابرات ایران موضع گرفت و اعلام کرد که مخابرات، به دنبال مظلوم نمایی هست و اینترنت بی کیفیت به مردم ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت که این شرکت، شرکتی سود ده محسوب می‌شود که در طول سال حدود دو هزار میلیارد تومان سود دارد. وی ادامه داد: با این وجود شرکت مخابرات از پرداخت بدهی‌های خود به شرکت ارتباطات زیرساخت که زیرمجموعه‌ای از وزارت ارتباطات است سر باز می‌زند. این در شرایطی است که این شرکت بابت خدماتی که به مردم ارائه کرده از آن‌ها هزینه‌های مربوطه را دریافت می‌کند و در صورتی که حتی مشترکی ۳۰۰۰۰ تومان بدهی داشته باشد خط او را قطع می‌کند.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات همچنین اظهار کرد: اگر شرکت مخابرات ایران در بورس شرکتی سود ده معرفی می‌شود قطعاً این شرکت به اندازه پرداخت بدهی‌های خود درآمد داشته است. اما وی در پاسخ به این سؤال که در نهایت آیا قرار است مردم مشکلات بدهی مخابرات را متقبل شوند و اینکه چرا وزارت ارتباطات برای تنبیه مخابرات تصمیم به قطع ارتباطات بین‌الملل برخی استان‌ها گرفته بود، توضیح داد: در نهایت وزیر ارتباطات اعلام کرد که جلوی این تصمیم گرفته شود اما با مخابراتی که علیرغم هشدارهای مختلف کار خود را انجام نداده و بدهی‌هایش را پرداخت نمی‌کند چه می‌توان کرد.

در مقابل نیز، خبر دار شدیم که شرکت مخابرات نیز به این اظهارات واکنش نشان داده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از وزارت ارتباطات و در رأس آن وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد در راستای حل مشکلات میان این شرکت و شرکت ارتباطات زیرساخت اقدام کرده و با مدیریت فضا اجازه ندهند شرایط از آنچه هست بدتر شود. داوود زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خیلی خوب بود که مسوولان وزارت ارتباطات در مصاحبه خود از اتفاقی که پنج‌شنبه هفته گذشته رخ داد و نهایتاً ظرف چند ساعت وزارت ارتباطات تصمیم خود را عوض کرد نیز صحبت می‌کردند چراکه ما هم اگر صحبتی با رسانه‌ها داشتیم به دلیل موضوعات پیش آمده بود.

زارعیان ادامه داد: در آخرین مصاحبه ما اعلام کردیم که بدهی‌های خود به شرکت ارتباطات زیرساخت را قبول داریم اما با این وجود لازم است حال که چنین تصمیمی گرفته شده به این نکته هم اشاره کنیم که شرکت مخابرات نیز از دولت مطالباتی دارد، ما دقیقاً در مورد موضوع صحبت کردیم اما گویا دوستان ترجیح می‌دهند وارد مسائل حاشیه‌ای شوند که البته ما پیشنهاد می‌کنیم وارد این عرصه نشوند.


وی در ادامه صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: اگر شرکت مخابرات تلفن مشترکین بدهکار را قطع می‌کند برای این کار طبق مصوبه شماره 3 جلسه شماره 207 پنجم بهمن ماه سال 1393 و مصوبه شماره یک جلسه شماره 166، 30 خرداد ماه سال 1392 اقدام می‌کند. طبق این مصوبات ما موظف به قطع تلفن مشترکین بدهکار در یک دوره خاص هستیم. همچنین بر اساس دیگر مصوبه سازمان تنظیم مقررات، مجاز به قطع تلفن دستگاه‌های مهم و حیاتی کشور نیستیم و به همین دلیل در حال حاضر بیش از 1500 میلیارد لاوصولی در این حوزه داریم.

زارعیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شاید بد نباشد دوستانی که در این حوزه مصاحبه می‌کنند اطلاعات لازم را داشته باشند. به نظر من دوست و همکارم در روابط عمومی وزارت ارتباطات اطلاعات لازم را در این زمینه نداشته‌اند چرا که اعلام کرده‌اند مخابرات طی 15 ماه گذشته هزینه‌های زیرساخت را پرداخت نکرده در حالی که تنها طی 40 روز گذشته 35 میلیارد پرداختی به این شرکت داشته‌ایم.

جدال بین وزارت ارتباطات و شرکت خصوصی مخابرات ایران، همچنان داغ و پر حاشیه هست و جامعه اطلاعاتی ایران انتظار دارد تا این رویه، در راستای تکریم مخاطبان و ارتقای خدمات و آرام سازی فضا، تغییر یابد.

نسل چهارم تلفن همراه، وارد تبریز و اردبیل شد

این هفته خبر دار شدیم که شبکهٔ نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE بعنوان سریع‌ترین شبکهٔ اینترنت همراه کشور، در هفتهٔ جاری، با برگزاری سه نشست خبری جداگانه در شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تا این شهرها نیز علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار گیرند.

فروشندگان اطلاعات موبایل مشترکان، روانه زندان شدند

در خبر جالب دیگر، افرادی که درصدد بازاریابی جهت فروش اطلاعاتی از مشترکین تلفن همراه بودند، ابتدای هفته جاری دستگیر شدند. همراه اول اعلام کرده که با هوشیاری سیستم نظارتی این اپراتور، مشخص شد که تلاش‌هایی برای بازاریابی اطلاعاتی از مشترکین، در خارج از شرکت در حال انجام است. به دنبال آن، ارتباطات فردی که در بیرون شرکت، واسطه ماجرا بود، شناسایی و موضوع به اطلاع پلیس فتا رسانده شد. بنا بر اعلام در ابتدای هفته جاری، با عملیات پلیسی به عمل آمده، واسطه بیرونی بازاریابی دستگیر و به دنبال آن عامل داخلی نیز شناسایی و دستگیر شد که هردو مدعی، در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

امیدواریم، روزی ارسال کننده‌های پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته نیز با برخورد قانونی مواجه شوند.

فیلترینگ هوشمند، تا پایان سال!

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

در پی اظهارات روز یکشنبه رییس جمهور درباره فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی، محمود واعظی وزیر ارتباطات، این هفته درباره فیلترینگ هوشمند نظر داد. وی اظهار داشت: این پروژه طرح بزرگی است که اکنون در فاز دوم آن قرار داریم. برای به نتیجه رسیدن این طرح نیز با یک شرکت خارجی همکاری‌هایی انجام شد، اما با این وجود بهتر دانستیم که از توان پژوهشگران داخل کشور بهره بگیریم، براین اساس قراردادهایی را با پژوهشگران و دانشگاه‌ها بسته شد که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.

وزیر ارتباطات در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر آنچه مورد نیاز مردم است فیلتر نمی‌شود و تنها بخش‌هایی که آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد محدود می‌شوند. برنامهٔ ما نیز آن است که تا پایان سال این طرح را به طور کامل عملیاتی کنیم و در این میان هر میزان بودجه که لازم باشد برای این طرح تزریق خواهد شد. واعظی در خصوص وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت نیز اظهار کرد: در رابطه با سرعت اینترنت انتظارات مردم در حال افزایش است، چرا که در دو سال گذشته تعداد کاربران کشور حدود سه میلیون و ۲۰۰ نفر بود که اکنون این رقم به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

اگر چه برخی‌ها با این اظهار نظر جناب وزیر مخالف هستند که " آنچه مورد نیاز مردم است فیلتر نمی‌شود"، اما میلیون‌ها کاربر جامعه اطلاعاتی کشور انتظار دارند، نوروز ۹۵ را بدون فیلتر یوتیوب، یا توییتر و فیسبوک، جشن بگیرند! این هفته وزیر ارتباطات، ترجیح داد درباره جدال لفظی سخنگویان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران، حرفی نزند.

فاز دوم ساماندهی سیم کارت‌های جعلی تمام شد

اواسط این هفته بود که معاون نظارت و اعمال مقررات رگلاتوری، اتمام فاز دوم ساماندهی سیم کارت‌های جعلی را اعلام کرد. غلامرضا داداش‌زاده با بیان اینکه اجرای فازهای اول و دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان تمام شده، درباره حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر جلوگیری از اجرای فاز دوم اظهار کرده که رأی دیوان عدالت اداری کاملاً مشخص است و رأی دیوان نسبت به افرادی است که قبلاً سیم‌کارت تهیه کرده و مالکیت داشتند؛ نسبت به غیرشرعی بودن سلب مالکیت ایراد گرفته شده بود نه مصوبه‌ای که ما می‌خواستیم اجرا کنیم.

او خاطرنشان کرد: لذا در ارتباط با افرادی که شرایط مندرج در رأی دیوان عدالت اداری را دارند و بسیار بسیار محدود هستند، کاری انجام ندادیم هر چند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه‌ای را با دیوان در این زمینه دارد. در سایر موارد خارج از رأی دیوان که مصوبه آن از سال ۹۰ وجود دارد، کار را به انتها رساندیم.

آخرین خبرها از شبکه ملی اطلاعات

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات گفت: بخش اختصاصی شبکه ملی اطلاعات، ارتباط دستگاه‌های اجرایی با زیرمجموعه است و این ارتباطات در کشور ۸۰ درصد برقرار شده و دیگر مجموعه‌ها به دلیل مشکلات فنی متصل نشده‌اند. وی بیان کرد: ایجاد درگاه‌های خدمات الکترونیکی، انتقال میزبانی درگاه‌های اینترنتی به مراکز داده امن داخلی، ایجاد شبکه‌های اختصاص بر بستر شبکه ملی اطلاعات، ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و یکپارچگی پایگاه‌های اطلاعات در بستر شبکه ملی اطلاعات، از جمله تکالیف دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی است.

آخرین خبرها از جرائم اینترنتی در ایران

داغ‌ترین گزارشات درباره برخورد پلیس سایبر ایران با مجرمان اینترنتی در هفته ای که گذشت را در خبر امروز برترین‌ها در لینک مرتبط مشاهده کنید.

معافیت مالیاتی برای شرکت‌های نرم افزاری

دست آخر اینکه خبر دار شدیم، شرکت‌های نرم افزاری کشور، تا ۴ سال، از پرداخت مالیات معاف شدند. شرکت‌های نرم‌افزاری می‌توانند پس از تعویض پروانه‌های قبلی خود و در صورتی که از این معافیت مالیاتی استفاده نکرده باشند به سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند.

اخبار بخش خصوصی

نخستین خبر بخش خصوصی را با نیم تای نخست روزنامه فناوری اطلاعات در روز گذشته آغاز می‌کنیم.

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

همراه اول، نخستین کنفرانس شبکه و نرم افزارهای تلفن همراه برگزار کرد.

دانشگاه فنی و حرفه ای، سامانه جامع مدیریت آموزشی خود را افتتاح کرد.

سازمان نصر، اعلام کرد که بادولت برای بازگرداندن نخبگان فناوری اطلاعات ایران که در خارج هستند، همکاری می‌کند.

مبین نت، خبر داد که پهنای باند اختصاصی برای زمان اختصاصی جهت مشترکان حقیقی ارائه می‌کند.

تلگرام، ساخت استیکر توسط کاربران ایرانی را غیر فعال کرد.

ایرانسل، نخستین اپراتور خصوصی تلفن همراه، سریع‌ترین شبکه اینترنتی تلفن هماره را در تبریز افتتاح کرد.

شاتل، دستورالعمل‌های امنیت گوشی‌های هوشمند را تحت Shatel Mobile Security عرضه کرد.

همکاران سیستم، بزرگ‌ترین مجموعه نرم افزاری بخش خصوصی، از دریافت گواهینامه نرم افزارهای EKP خبر داد.

دیجی کالا، فردا، قرعه کشی بسته فرهنگی موسوم به YMAL آلمان را برای ۴۵ نفر از مشترکان خود انجام می‌دهد.

کافه بازار، رویدادهای جدیدی برای مرداد ماه ارائه کرد. به نشانی cafebazaar.ir مراجعه کنید.

های وب، اپراتور اینترنت در کشور، بسته‌های اینترنت مرداد ماه را عرضه کرد.

اخبار بانکداری مجازی

شرکت ایران کیش، خواستار لزوم توجه به تعمیرات و نگهداری در شبکه پرداخت شد.

پرداخت کارت شاپرک، چهارمین سالگرد افتتاح خود را گرامی داشت.

بانک مرکزی اعلام کرد، ۳۸.۵ میلیون حساب بانکی بدون کد ملی در کشور ثبت شده است.

کارت الکترونیک ویژه طلاب و روحانیون، ارائه شدت.

پلیس فتا اعلام کرد، از دو بانک دولتی که از سیستم چکاوک استفاده می‌کنند، ۱۲ میلیارد ریال سو استفاده شد.

بانک تجارت، سامانه تجارت بانک دات آی آر را برای استفاده از خدمات اینترنتی مشترکان اعلام کرد.

بانک اقتصاد نوین، نخستین بانک خصوصی کشور، سامانه بانک آشنای خود را تشریح کرد.

بانک شهر، خدمات سویفت سریع ارائه می‌کند.

بانک پاسارگاد، جزییات مجمع عمومی سهامداران خود را اینترنتی اعلام کرد.

بانک سامان، با کارت الکترونیک سفرکارت، خدمات گردشگری به مشترکان ارائه می‌کند.

بانک سپه، نخستین بانک ایرانی، خدمات همراه بانک خود را ارتقا داد.

معرفی سایت

پایان بخش مطالب گزارش هفتگی آی تی معرفی سایت می‌باشد که این هفته به مروری بر پرونده پرتال پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران اختصاص دارد. نام این مرکز تحقیقاتی، برای بسیاری از کاربران فضای مجازی کشور نام آشنایی نیست. اما باید عرض کرد که این پژوهشگاه، نخستین مرکز ایرانی بود که در دهه شصت، به اینترنت متصل شد و هم اکنون، مرکز ثبت دامنه‌های رسمی کشور بر روی پسوند ملی ایران، NIC.IR زیر نظر این پژوهشگاه می‌باشد. نقش این پژوهشگاه در توسعه فضای مجازی کشور، غیر قابل انکار هست.

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران یکی از تخصصی‌ترین مراکز علمی کشور محسوب می‌شود که بخشی از ظرفیت‌های ارزنده آن، در پرتال این مجموعه منعکس شده است. پژوهشکده های ذرات و شتابگرها، ریاضیات، علوم زیستی ، علوم شناختی، علوم رایانه، علوم نانو، فلسفه تحلیل و فیزیک و نجوم، از حمله پژوهشگاه‌های ۹ گانه این پژوهشگاه هستند که هر یک، بخش جداگانه ای در سایت دارند. اطلاعات کادر علمی و پایان نامه‌های ارشد و دکترای و پسا دکترا که در این مجموعه ارائه شده است، به صورت مالتی مدیا در پرتال قابل دسترس می‌باشد.

بسیاری از گروه‌ها و کمیته‌ها و پژوهشکده ها، دارای ساب دامنه در پرتال هستند که این موضوع، دسترسی علاقمندان به موضوع خاص را در پرتال آسان می‌کند. از ژانویه ۲۰۰۲ که این سایت راه اندازی شده است تا امروز، بیش از ۲.۵ میلیون بار مورد بازدید قرار گرفته است. بخش علوم رایانه، http://cs.ipm.ac.ir حاوی اطلاعات تخصصی از یافته‌های تحقیقاتی پژوهشکده در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بعضاً هوش مصنوعی هست که موضوعات جالب و خلاقانه ای را تشکیل می‌دهد.

اکثر بخش‌های سایت، به زبان انگلیسی می‌باشد و برای همین، بخش فارسی خیلی در این پرتال، گویا مخاطب چندانی ندارد و اکثر مخاطبان این مجموعه، به زبان انگلیسی تسلط دارند. ارائه اطلاعات به صورت مالتی مدیا و بخش‌هایی برای تعامل بهتر فعالان علمی کشور با این پژوهشگاه در قالب نرم افزارهای هوشمند موبایل و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا بستر سازی آی تی مدار برای تعامل بهتر اندیشمندان و محققان در حوزه‌های ۹ گانه در قالب پرتال، می‌تواند یک راهکار خوب برای تعامل بهتر پژوهشگاه با جامعه علاقمندان علمی داخل و خارج از کشور باشد.

این سایت در نشانی.ipm.ac.ir در دسترس هست.

آدینه خوبی را برای مخاطبان همیشگی گزارش هفتگی آی تی پرتال برترین‌ها، آرزو می‌کنیم.

توصیه همیشگی ما، بررسی وب سایت موزه‌ها، مراکز فرهنگی و هنری کشور، برای اطلاع از آخرین برنامه‌های این مراکز جهت استفاده بهتر از تعطیلات آخر هفته می‌باشد.

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج