سقوط آزاد ارسال پیامک اپراتورها
۲۳۳۵۹۴
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
۲۳۹۰۹
اعیاد و مناسبت های مذهبی و باستانی در چند سال اخیر به یک مناسبت پیامکی تبدیل شده است اما ظهور شبکه های اجتماعی موبایلی مانند وایبر، واتس آپ، تلگرام و ... در چند وقت اخیر حجم تبادل پیامکی اپراتورهای همراه را کمتر کرد.
 
 
 
 
هفته نامه پنجره: اعیاد و مناسبت های مذهبی و باستانی در چند سال اخیر به یک مناسبت پیامکی تبدیل شده است اما ظهور شبکه های اجتماعی موبایلی مانند وایبر، واتس آپ، تلگرام و ... در چند وقت اخیر حجم تبادل پیامکی اپراتورهای همراه را کمتر کرد.

 بر اساس اعلام شرکت مخابرات، در سال جاری تبادل پیامکی در اپراتور اول از 11.5 میلیون به 10 میلیون و در اپراتور دوم از 16 میلیون به 8.5 میلیون کاهش یافته است.

شرکت مخابرات اعلام کرد در ایام نوروز سال جاری مجموع پیامک های مبادله شده توسط سه اپراتور سیار 18 میلیارد و 962 میلیون و 750 هزار پیامک بود. این در حالی است که سه اپراتور همراه تنها در نوروز 93 ناز میان 10 میلیون کاربر موبایلی تبادل 28میلیاردی پیامکی را تجربه کردند.

همچنین آمار نشان می دهد بر اساس اعلام شرکت ایرانسل، کاربران این اپراتور در سال جاری در فاصله کمتر از یک ماه، هشت میلیارد و 640 میلیون و 836 هزار پیام کوتاه تبادل کرده اند اما در سال گذشته این شرکت، آمار ماهیانه خود را 10 میلیارد و 251 میلیون پیامک اعلام کرده بود؛ در نتیجه می توان گفت که آمار پیامک های رد و بدل شده در سال 93، نسبت به سال 92 حدود 65 درصد افزایش یافته اما در سال 94 سقوط 26 درصدی را تجربه کرده است. سال 94 گویی سال خوشایندی برای بازار پیامکی اپراتورها نبود.

پیامک ها جای خود را به پیام رسان های شبکه های اجتماعی موبایل داده اند، به گونه ای که بر اساس همین آمار رشد، مصرف دیتا در طول یک سال اخیر برای اپراتور اول نزدیک به هزار برابر شده است اما حجم تبادل پیامکی سقوط آزاد را تجربه کرده است. بدیهی است که وقتی شبکه های اجتماعی به صورت رایگان و آزادانه سرویس ارائه می کنند، کاربران به جای ارسال پیامک های هزینه بر از پیام های رایگان بهره بگیرند.

 از این رو اپراتورهای همراه اول باید روش جایگزینی را برای سودآوری و کسب درآمد انتخاب کنند که یکی از این راه ها فروش همراه نت ها یا پیام های تبلیغاتی است اما در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که با دریافت یک پیام تبلیغاتی هزینه آن از دریافت کننده پیامک اخذ می شود. در برخی از پیامک های تبلیغاتی که نوعی موج ضد تبلیغ را در جامعه به وجود آورده اند کلاهبرداری های عجیبی نهفته است.

سهم اپراتورهای موبایل از کل سیم کارتهای واگذار شده (به عدد)

سیم کارتهای واگذار شده

128 میلیون و 712 هزار و 676

سیم کارت های دائمی

18 میلیون و 191 هزار و 683

سیم کارت های اعتباری

110 میلیون و 520 هزار و 993

سیم کارت های ایرانسل

67 میلیون و 17 هزار و 831

سیم کارت های همراه اول

38 میلیون و 703 هزار

سیم کارت های دائمی همراه اول

17 میلیون و 175 هزار و 524

سیم کارت های اعتباری همراه اول

42 میلیون و 53 هزار و 574

سیم کارت های دائمی ایرانسل

905 هزار و 207

سیم کارت های اعتباری ایرانسل

66 میلیون و 112 هزار و 624

سیم کارت های رایتل

110 هزار و 953


جدول قیمت اینترنت سه اپراتور

اپراتور

سرعت

حجم

قیمت (تومان)

مدت

همراه اول

تا 8 مگ

یک گیگ

13000

30 روز

ایرانسل

نامحدود

یک گیگ

13000

30 روز

رایتل

یک مگ

یک گیگ

13900

30 روز


هزینه ارسال پیامک انبوه و تعرفه سرویس برقراری شماره انحصاری (با سرشماره 50001)

تعداد ارقام

خط غیرسفارشی (ریال)

خط سفارشی (ریال)

6

65,000,000

65,000,000

7

40,000,000

40,000,000

8

2,690,000

4,590,000

9

2,090,000

3,590,000

10

1,890,000

2,690,000

11

1,280,000

2,090,000

12

680,000

1,290,000

13

400,000

690,000

14

200,000

3,500,000

15

100,000

200,000

انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج