اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۷۲۸۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک کار جدید در شهرداری تهران

جمع آوری پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی برای نخستین بار در پایتخت

خبرگزاری ایسنا: شهردار منطقه ۹ با اشاره به اقدامات اجرایی کمپین آسمان آبی، زمین پاک منطقه از اجرای طرح جمع آوری پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی برای نخستین بار در شهر تهران خبر داد و گفت: منطقه ۹ بعنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از انواع پسماندها، پسماندهای ویژه الکتریکی و الکترونیکی و هدف از عملکرد مدیریت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جلوگیری از خطراتی است که در صورت عدم مدیریت درست، سلامت انسان و محیط زیست را تهدید می کند.

وی تصریح کرد: این خطرات و ریسک ها ممکن است در حین مدیریت سنتی این پسماندها، همچون دفن یا سوزاندن آنها ایجاد شود و یا در حین بازیافت این پسماندها اتفاق بیافتد، چرا که روش های غیر اصولی و ابتدایی در انجام عمل بازیافت نیز می تواند سبب انتشار این مواد در محیط در حین بازیافت شده و سبب ایجاد ترکیبات خطرناک شود.

شهردار منطقه ۹ افزود: E-waste یک واژه عمومی است که برای کلیه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی که توسط مصرف کنندگان اصلی آن به دور انداخته می شود و غیر قابل استفاده بکار برده می شود و این تجهیزات شامل یخچال ها، اجاق های مایکروویو، انواع باطری ها، تلویزیون ها و کامپیوترها و اجزای آنها می باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از آلاینده ها به صورت ترکیبات خالص در این پسماندها یافت نمی شوند اما از اجزای اصلی مواد ترکیبی هستند؛ مانند جیوه در سوئیچ ها و بنابراین جداسازی آنها از دیگر اجزاء بسیار مشکل خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه بازیافت این پسماندها بسیار مشکل و پرهزینه و در عین حال از لحاظ زیست محیطی ضروری است نیز گفت: از سوی دیگر E-waste را می توان به عنوان یک منبع در نظر گرفت که حاوی بسیاری از ترکیبات ارزشمند است که بازیابی آنها ممکن است سودمند نیز باشد و همین ترکیبات و فلزات پسماندهای الکترونیکی مثل مس، قلع، سرب، آهن و آلومینیوم و... ، انگیزه اقتصادی اصلی را نیز علاوه بر انگیزه زیست محیطی برای بازیافت ایجاد می کند.

وی اذعان داشت: بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی نه تنها از منظر مدیریت این پسماندها بلکه از دید بازیافت مواد و منابع بسیار مهم قلمداد می شود.

شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: برهمین اساس شهرداری منطقه ۹ به صورت ویژه شروع به جمع آوری پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی به صورت جداگانه در غرف بازیافت کرده و برای افزایش مسئولیت و مشارکت شهروندی اطلاع رسانی های خود را در زمینه این پسماندها از طریق بنر، بروشور و سخنرانی ها در همایش های کمپین آسمان آبی ، زمین پاک آغاز کرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهروندان در حیطه مدیریت پسماند بتوانیم مشکلات و خطرات مربوط به پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی را کاهش داده و شاهد مدیریت بهینه پسماندهای ویژه با تفکیک در مبداء تولید باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج