۲۳۷۳۹۳
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

هزینه انتقال سند پراید، ۴۰۰ هزار تومان!

با افزایش تعرفه حق‌التحریر دفترخانه‌های اسناد رسمی، هزینه‌های انتقال سند خودرو در این دفاتر نیز افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: اخیرا تعرفه خدمات حق‌التحریر دفترخانه‌های اسناد رسمی افزایش یافته است.

این افزایش شامل هزینه‌های انتقال سند خودرو نیز شده به‌گونه‌ای که هزینه انتقال سند پراید از ۳۵۰ هزار تومان به ۴۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزینه انتقال سند خودروی پژو نیز به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

با تعرفه‌های جدید هزینه انتقال سند خودروهای لوکسی چون پورشه نیز به بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

تا پیش از این هزینه صدور وکالتنامه تعویض پلاک خودرو نیز حدود ۳۵ هزار تومان بود اما اخیرا با افزایش تعرفه‌های خدمات دفترخانه‌های اسناد رسمی این هزینه به ۶۵ هزار تومان افزایش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیچاره مردم

    • بدون نام

      مثل اینکه کمپین تحریم دفاتر اسناد رسمی هم باید راه بیوفته!

      آقا با قولنامه انجام بدید تحریم کنید این سوء استفاده کننده ها رو

      پاسخ ها

      • شخص

        شما سند نزن، کسی دنبالت فرستاده؟

    • بابا پنجعلی

      پول زور میگیرن از مردم

    • هیچکس

      چرا سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی نمی رود ببیند گرانی 100درصدی نوشتن یک برگ کاغذ ناشی از چیست ؟

      پاسخ ها

      • مهدی

        البته خب طبق ماده 54 قانون دفاتر اسناد رسمی تعرفه محضرها هر 4 سال یک بار بازبینی میشه. و برای چهار سال بعدیش هم همون تعرفه جاری هست. تورم سالهای 90 تا 93 فکر کنم از 10 درصد هم بیشتر بوده.

    • علی

      همینه دیگه ... کمپین نخریدن خودرو کاری نمیتونه بکنه .... از اینور نتونن تو پاچه ملت کنن از یه ور دیگه میکن....

    • بدون نام

      واقعا زحمتي كه اين دفاتر رسمي براي تنظيم و انتقال سند خيلي زياده.
      فكر نميكنم نيم ساعت هم كار ببره ولي بايد به اندازه بيش از 10 روز حقوق يك كارگر بابت اين كار دريافت كنند!

    • محضردار

      لطفا زود قضاوت نکنید.
      ما دفاتر اسناد رسمی هر 4 سال یکبار تعرفه های خود را افزایش می دهیم.
      خود شمایی که نظر مخالف اعلام می کنید ، 4 سال پیش نون و گوشت و برنج و مرغ و بنزین و کرایه تاکسی و اجاره و ... را به نرخ 4 سال پیش پرداخت می کنید؟؟؟
      علاوه بر این قسمت عمده این هزینه های تکالیف قانونی است که بر عهده دفاتر است و متعلق به ما نیست.
      از همین 400 هزار تومانی که اشاره کردید تنها حدود 135 هزار تومان سهم دفاتر است که باید از آن حقوق کارمندان ، سهم دفتریار و سهم کانون و اجاره محل و کاغذ و خودکار و ... را بپردازد.
      فرموده بودند نیم ساعت زمان می برد. دقت کنید که ارتباطی به زمان بردن ندارد.
      یک جراح هم ممکن است در نیم ساعت یک عمل انجام دهد اما میلیونی پول می گیرد.
      توجه داشته باشید میزان دستمزد دریافتی ارتباط مستقیم با امتیاز و خاصیت ویژه ای دارد که هر شخص می تواند ارائه دهد.

      پاسخ ها

      • کارگر

        دوست عزیز ما که بخیل نیستیم. اما ما این شاد کامی را برای همه می خواهیم. آیا شما گچ کاری ساخنمان بلدید؟ آیا شما نانوایی بلدید؟ اینها هم تخصص هستند.
        ما با پول گرفتن شما مخالفتی نداریم. ما به آن نظام و سیستمی که می گوید یک کارگر (الحمدالله تمام کارگران امروزه لیسانس دارند) روزی 24000 تومان مزدش است و یکطرفه غش می کند معترضیم. اگر مثلا حقوق بنده هم روزی 135000 تومان بود اعتراضی نداشتم.
        مقصر شما نیستید، مقصر اونیه که در جیب ما را دوخته و در عوض همه را میهمان جیب ما می کند است و اگر نه این درآمد هم نوش جان شما و هم نوش جان آن دکتر باد.

    • مصطفی

      با سلام هزینه تحریر دفترخانه ها هر چهار سال یک بار عوض میشود یعنی سال1390 تا ب1394هزینه ها ثابت بوده اند وزمانی که روزانه تورم رو به افزایش بود و هزینه تمام کالاها روزانه افزایش پیدا میکرد هزینه های دفترخانه ها بصورت ثابت بود واین هزینه ها صرفا مربوط به دفترخانه ها نبود بلکه اداره ثبت و دارایی بیشترین هزینه را میبرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق با شماست ،اما این سردفترها کی راضی میشن خدا عالمه.....
        ایا با افزایش مبلغ هزینه تحریر ها،درصدی به حقوق کارمندها هم اضافه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بی نام

      چطور وقتی ادارات دولتی هزینه ها رو تا 3 الی 4 برابر افزایش میدن کسی صداش در نمیاد؟
      ضمنا جهت اطلاعتون از اون 400 هزار تومانی که میگید فقط حدود 130 هزار تومان سهم دفترخانه است و بقیه اش به محض دریافت از شما به حساب خزانه و دارایی واریز میشه.
      با وجود این تورم و چند برابر شدن هزینه ها، تعرفه دفاتر از سال 90 تا امسال ریالی افزایش نداشته، والله ما هم داریم در همین کشور زندگی و خرج میکنیم.

    • کیانی از شهرکرد

      پس یک کارگر ادم نیست که با ماهی 600الی 800 با 4 فرزند زندگی میکنه پس ان کارگر نه کرایه خونه میده نه کرایه تاکسی پس باید بمیره تواین مملکت ویران

    • علی

      منظورمان اون پول اضافی که تو جیب دولت میره که صرف مخارج دیگر میشود ومردم هیچ سودی از ان نمی برند !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      رجوع به دفتر اسناد طبق نظر مجلس اختیاری است و شما با مراجعه به نقل و انتقال خودرو و پرداخت هزینه آن دارای سند مالکیت می شوید و اعتبار سند اگر بالاتر نباشد پایین نیست و همین قوه قضائیه و نیروی انتظامی در همه موارد به این سند استناد می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا همان مجلس که اشاره کردید در مواد قانونی مختلف دفاتر اسناد رسمی را مکلف به اخذ این مبالغ کرده است.

    • علی

      ای کاش موقعی حقوق کارکنان دولت را هم می خوان زیاد کنند این طوری دست دلبازی کنند نمی دانم چرا به پایین دست ها که می رسند پول کم میشه بودجه ته می کشه هزاران درد خزانه می گیره اون وقت به خودشان ؟بقول یک کاندیدای ریاست جمهوری اگه تمام بدهی مردم و پولی که به مردم می دهیم کنار و مبلغ بدهی تعدادی خاص را هم کنار بگذاریم بدهی این ها بیشتر است به دولت چرا ؟

    • حمید

      با توجه به کاهش درامد دولت از فروش خودرو دولت به افزایش هزینه های انتقالات رو اورده!!!

    • بدون نام

      فک کنم ایران خودرو و سایپا بهشون گفتن حالا که داریم ورشکست میشیم از این طریق همکاری کنیم و جبران شه.

    • بدون نام

      این که بریم و توی یه دفتر بنویسیم که این ماشین از ماست یعنی چی!
      این واقعا مسخره است.
      یک جوری حرف میزنید انگار فقط تو ایران ماشین خرید و فروش میشه
      برید از کشورهای پیشرفته الگو بگیرید. اینقدر هم مردم رو اذیت نکنید.
      یک بانک اطلاعاتی میتونه کلیه اطلاعات مالکین رو در اختیار هر مرجعی قرار بده.
      وقتی اطلاعات رو میشه به این راحتی در اختیار همه ارگان ها قرار داد دیگه نیازی به تاسیس این همه دفتر خونه نیست.
      ... .............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج