۴۱۴۳۲۸
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

دعوا بر سر انتقال سند خودرو ادامه دارد

دعوای حقوقی بین کانون سردفتران و پلیس راهور بر سر انتقال سند خودرو ادامه دارد. این بار پلیس به کانون سردفتران توصیه کرده از مردم عذرخواهی کند.

خبرآنلاین: دعوای حقوقی بین کانون سردفتران و پلیس راهور بر سر انتقال سند خودرو ادامه دارد. این بار پلیس به کانون سردفتران توصیه کرده از مردم عذرخواهی کند.

اختلاف بین دو نهاد بر سر سند زدن باز هم به رسانه ها کشیده و مشکلات مردم درباره سرگردانی بین پلیس راهور و کانون سردفتران برای انتقال اسناد خودرو همچنان ادامه دارد.

در ادامه این دعوای سریالی، رئيس اداره حقوقي پليس راهور ناجا گفته: تداعي تصويب ماده ۲۹ قانون با شرحي که کانون سردفتران بيان کرده کاملاً غير واقع بوده و به نظر مي‌رسد براي ارائه اطلاعات غلط ، اين کانون بايد از مردم عذر خواهي کند.

پس از واکنش روابط عمومي کانون سردفتران و دفترياران به اظهار نظر عضو کميسيون قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي درباره الزامي نبودن مراجعه مردم به دفترخانه‌ها براي نقل و انتقال سند خودرو، سرهنگ "محمد ترحمي"، رئيس اداره حقوقي پليس راهور ناجا اعلام کرد: ماده ۲۹ قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي که در جلسه شماره ۲۹۴ تاريخ ۸/۱۲/۱۳۸۹ به تصويب نهايي مجلس شوراي اسلامي رسيده و مشروح مذاکرات نمايندکان محترم مردم و نماينده دولت در روزنامه رسمي شماره ۱۹۲۳۳ درج گرديده بيان مي‌دارد، «نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمي انجام مي‌شود، دارندگان وسايل نقليه مکلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسايل مذکور در دفاتر اسناد رسمي، ابتدا به ادارات راهنمايي و رانندگي يا مراکز تعيين شده از سوي راهنمايي و رانندگي براي بررسي اصالت وسايل نقليه، هويت مالک، پرداخت جريمه‌ها و ديون معوق و تعويض پلاک به نام مالک جديد مراجعه نمايند.»

او توضیح داد: ليکن در استناد روابط عمومي کانون سر‌‌دفتران و دفتر ياران به مشروح مذاکرات تاريخ ۲۶/۱۰/۱۳۸۹ اشاره شده و اعلام گرديده، هنگام تصويب ماده ۲۹ علي‌رغم مخالفت سردار "مومني" رئيس پليس وقت راهنمايي و رانندگي ناجا و "احمد توکلي" نماينده محترم مردم تهران مندرج در روزنامه رسمي شماره ۱۹۲۰۳ و.. نهايتاً مجلس شوراي اسلامي مبادرت به تصويب ماده ۲۹ قانون مذکور نموده ليکن تداعي تصويب ماده ۲۹ قانون با شرحي که بيان شده کاملاً غير واقع بوده و به نظر مي‌رسد براي ارائه اطلاعات غلط به مردم بايستي کانون موصوف از مردم عذر خواهي نمايد.

به گفته سرهنگ ترحمی در سير مراحل تصويب در مذاکرات مجلس مخالفت‌هاي دلسوزانه مسئولان و متوليان امر در اختياري بودن مراجعه مردم به دفترخانه‌ها و عدم اخذ دو بار سند رسمي براي معامله وسيله نقليه که جزو اموال منقول است باعث شد براي پرهيز از تحميل مراحل زائد و بار مالي مضاعف به مردم انجام پذیرد.

او در ادامه توضیح داد: اين موضوع افتخاري است براي مسئولان نيروي انتظامي و نمايندگان مردم در مجلس و مهم‌تر از همه موارد اعلام شده متن مشروح مذاکرات مجلس در تصويب نهايي ماده ۲۹ است که مويد عدم الزام مراجعه به دفاتر اسناد رسمي است و هيچ الزامي براي مردم به اخذ سند رسمي دوم پس از نقل و انتقال وسايل نقليه در مراکز تعويض پلاک قيد نکرده که براي مطالعه شهروندان متن مذاکرات تاريخ ۸/۱۲/۱۳۸۹ انتشار خواهد يافت که نکته اساسي آن بيانات نماينده مخالف است که بيانکرده: «مي‎خواهم در اين مذاکرات ثبت شود که الزامي که هم در قانون سال ۴۷ و هم در قانون مصوب شوراي انقلاب است، همچنان پا بر جا باقي است «عدم الزام مراجعه به دفاتر اسناد رسمي»، نماينده موافق نيز پس از سخنان خود قيد کرده، «البته آن الزامي که آورده شده ، ضمانت اجرا ندارد براي آن ديگر مردم خودشان تصميم مي‌گيرند که چطور رفتار کنند» و نماينده دولت در صحن علني مجلس شوراي اسلامي از اقدام نمايندگان مردم براي عدم الزام به حضور دارندگان وسايل نقليه در دفاتر اسناد رسمي تشکر کرده و متعاقب آن ماده ۲۹ قانون با حضور ۲۱۸ نفر از نمايندگان محترم به تصويب مي‌رسد.

این مقام انتظامی در پایان سخنانش گفت: بديهي است قانون بر الزامي نبودن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمي تاکيد دارد، در ضمن هيچ الزامي براي مردم به اخذ سند رسمي دوم پس از نقل و انتقال وسايل نقليه در مراکز تعويض پلاک در ماده 29 قيد نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجلس باید ورود پیدا کند و تا مردم را از سر در گمی نجات دهد

    • بدون نام

      باباتوروبخدابه دادمردم برسیدهزینه محضرواسه چی بایدبدهند.یک مقدارهم بفکرمردم باشید

    • امید

      اینا همش حرفه
      اگه نباید بزنن چرا به دفتر خانه ها ابلاغ نمیکنن که این کار خلاف قانونه
      اگه هم کارشون قانونیه مردم رو بازیچه نکنین
      مگه دفتر خونه ها میان از این پول های کلانی که میگیرن گذشت کنن
      مگه چه کاری میکنن که این مبالغ هنگفت رو میگیرن

    • علی ع

      واقعا یکی پیدا شد به نفع مردم حرف زد. دمش گرم

    • بدون نام

      میدونیدبااون تصمیم غلط چقدرماضررکردیم وچقدسردفتراسودبردند.اخه چرا

    • دلال

      رفتن به محضر وسند قطعی زدن چیزبیخودی است فقط برای سرکیسه کردن مردم پول بیخود دادن

    • بدون نام

      این مجلس هم یک قانون که تصویب میکنه ی راه فرار میزاره که ازش سو استفاده بشه

    • بدون نام

      بیمه،عوارض شهرداری،معاینه فنی،هزینه تعویض پلاک،سند قطعی مالکیت،دیگه چقدر میخایین از مردم بیچاره پول بگیرین؟تازه هزینه تعمیر خودرو رو هم حساب کنید از پول خود ماشین بیشتره،اخه پراید و سمند و 405 و...اینا مگه چی ان که باید این همه هزینه دربر داشته باشه؟همین هزینه تعویض پلاک کافیه.سند زدن پول اجباره که میره تو جیب دفتر خانه

    • عاصت

      چرایکباربرای همیشه تکلیف مردم راروشن نمیکنید.به زبان فارسی دررسانه ها بگوییددیگرنیازی به مراجعه به محضربرای خودرو لازم نیست.والسلام.تاتکلیف همه روشن شود.یکی به نعل یکی به میخ چه معنایی دارد؟

    • غلامرضاشکری

      باسلام وخسته نباشی : بهترین راه برای انجام انتقال سندهرنوع خودرو اینست که پس ازخریدخودروتوسط مشتری ازشرکت ،به پلیس راهنمائی ورانندگی مراجعه و پلیس کلیه فاکتور ومدارک خرید ازمالک خودرو اخذ ودرمقابل آن یک کارت شناسائی ویایک دفترچه مالکیت چندصفحه ای باتوضیحات مربوط به انتقال به دیگری به مالک وصاحب خودرو بدهد ومدارک واسناد اصل تحویل پلیس بایگانی شود.

    • سامان

      مشخصه سردفتران کوتاه نمیان .برا هر ماشین حدود چهارصدتومان حداقل میگیرند..به فکر مردم و تلف شدن وقت و اعصاب خوردی هاش که نیستند..بعضی ماشین ها هم که چند دست میچرخند تا او صاحب اولش بیاد سند بزنه مکافاته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج