اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۲۸۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برنز هاشمی در دسته ۹۴ کیلوگرم

علی هاشمی با ثبت رکورد ۳۷۶ کیلوگرم در مجموع دو حرکت مدال برنز دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا را کسب کرد اما مصطفی رجایی مقامی بهتر از ششمی را به دست نیاورد.

خبرگزاری ایسنا: علی هاشمی با ثبت رکورد ۳۷۶ کیلوگرم در مجموع دو حرکت مدال برنز دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا را کسب کرد اما مصطفی رجایی مقامی بهتر از ششمی را به دست نیاورد.

در پنجمین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا نوبت به رقابت وزنه‌برداران دسته ۹۴ کیلوگرم رسید که ایران در این وزن دو نماینده داشت. پس از این که نمایندگان ایران در اوزان ۶۹،۷۷ و ۸۵ کیلوگرم نتوانستند ایران را صاحب مدال کنند، علی هاشمی و مصطفی رجایی باید توانایی خود را نشان می‌دادند. هاشمی با رکورد ورودی ۳۸۵ کیلوگرم در صدر استارت لیست گروه خود قرار داشت و در پایان حرکت یک‌ضرب با ۱۶۸ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد و در دوضرب با ۲۰۸ کیلوگرم چهارم شد. او با رکورد مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نیز بر سکوی سوم آسیا ایستاد.

رجایی در یک ضرب با ۱۵۵ کیلوگرم ششم شد. در دوضرب با ۱۹۱ کیلوگرم در رده ششم قرار گرفت و در مجموع دو حرکت نیز با رکورد ۳۴۶ کیلوگرم مقامی بهتر از ششمی آسیا به دست نیاورد.

ایران تاکنون صاحب دو مدال برنز مجموع توسط مجید عسگری و علی هاشمی شده است.

حرکت یک‌ضرب:

مصطفی رجایی ابتدا ۱۵۵ کیلوگرم را به ثبت رساند اما در دو حرکت بعدی خود وزنه‌های ۱۶۲ و ۱۶۳ کیلوگرم را انداخت. در نهایت هم همان ۱۵۵ کیلوگرم برای این وزنه‌بردار به ثبت رسید.

علی هاشمی در نخستین حرکت خود ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. در دومین حرکت ۱۶۸ کیلوگرم را بالای سر برد اما در سومین حرکت خود ۱۷۴ کیلوگرم را انداخت و با همان ۱۶۸ کیلوگرم مدال طلای حرکت یک ضرب را گرفت.

هیون جونگ از کره شمالی با ۱۶۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و رستم سیبای از قزاقستان با ۱۶۷ کیلوگرم (به دلیل داشتن وزن بیشتر) مدال برنز را به دست آورد.

حرکت دوضرب:

رجایی در اولین حرکت ۱۹۱ کیلوگرم را انداخت اما برای مرتبه دوم که پشت این وزن قرار گرفت موفق به مهار آن شد. در سومین حرکت نیز ۲۰۱ کیلوگرم را انداخت تا از شش حرکت خود در یک‌ضرب و دوضرب تنها دو حرکت صحیح داشته باشد و در رده ششم حرکت دوضرب قرار گرفت.

او در مجموع دو حرکت ۳۴۶ کیلوگرم را به ثبت رساند و ششم شد.

هاشمی برای رسیدن به مدال طلای دوضرب و مجموع رقابت نزدیکی با وزنه‌برداران چین و کره جنوبی داشت. او کار خود را در دوضرب با ثبت رکورد ۲۰۲ کیلوگرم آغاز کرد و در دومین حرکت خود موفق به مهار ۲۰۸ کیلوگرم شد او در آخرین فرصت خود پشت وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی قرار گرفت که موفق عمل نکرد. بنابراین با ۲۰۸ کیلوگرم در دوضرب چهارم شد و در مجموع دو حرکت نیز با ۳۷۶ کیلوگرم به مدال برنز آسیا رسید.

نتایج دسته ۹۴ کیلوگرم:

۱-رستم سیبای از قزاقستان با رکورد ۱۶۷ کیلوگرم یک ضرب، ۲۱۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۸۳ کیلوگرم(۲ مدال طلا مجموع و دوضرب و یک برنز یک ضرب)

۲-هیون جونگ از کره جنوبی با رکورد ۱۶۷ کیلوگرم یک ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم(۳ مدال نقره یک ضرب، دوضرب و مجموع)

۳-علی هاشمی از ایران با رکورد ۱۶۸ کیلوگرم یک ضرب، ۲۰۸ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم(مدال طلا یک ضرب و برنز مجموع)

۴-تیان فوژان از چین با رکورد ۱۶۰ کیلوگرم یک ضرب، ۲۰۸ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۶۸ کیلوگرم(مدال برنز یک ضرب)

.

.

۶-مصطفی رجایی از ایران با رکورد ۱۵۵ کیلوگرم یک ضرب، ۱۹۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۴۶ کیلوگرم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج