دلایل رواج کلاهبرداری‌ پیامکی
۲۴۳۷۷۵
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
۱۰۸۲۰
دبیر کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی، اعطای پنل رایگان ارسال پیامک به متقاضیان را از سوی ارائه دهندگان خدمات پیامکی، عاملی برای رواج کلاهبرداری های پیامکی عنوان کرد.
خبرگزاری مهر: امیر سیاح دبیر کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی در مورد رواج پیامکهای مسابقه ای که اغلب با هدف کلاهبرداری از مشترکان موبایل ارسال می شود اظهار داشت: بسیاری از این کلاهبرداریها از سوی افرادی صورت می گیرد که از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیامک – CP – ، پنل رایگان ارسال SMS دریافت کرده اند.

وی گفت: شرکتهای ارائه دهنده خدمات محتوای پیامکی چند سال پیش سرخط های پیامکی ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ را از اپراتورهای موبایل خریده اند و پنل ارسال پیامکهای انبوه را از این سرخطها به متقاضیان واگذار می کنند؛ از آنجایی که اغلب این پنل ها رایگان بوده و ارائه دهنده این خدمات، تنها بابت ارسال پیامک از شرکتها، هزینه دریافت می کند، هر فرد متقاضی به راحتی می تواند به پنل ارسال پیامک دسترسی داشته باشد و از آن سوء استفاده کند.

مدیر سامانه‌های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه تاکنون نظارتی بر خدمات دهندگان پیامکی دارای سرشماره های تبلیغاتی و انبوه وجود نداشته است، افزود: هم اکنون اپراتورهای موبایل ملزم شده اند که در خصوص معرفی دارندگان سرخط ارسال انبوه پیامکهای تبلیغاتی موبایل با سرشماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ثابت اقدام کنند تا بتوان به نوعی مسابقات پیامکی که از این بستر انجام می شود را مدیریت کرد.

دبیر کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی تاکید کرد: سیاستهای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی که در اسفندماه سال گذشته در بیست و یکمین جلسه شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده، در کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه به ریاست وزارت ارشاد، درحال پیگیری است.

وی افزود: در پنجره واحد بررسی محتوای رسانه های دیجیتال، پیامکهای مربوط به خدمات ارزش افزوده، پیامکهای انبوه و پیامکهای تبلیغاتی موبایلی مورد بررسی قرار می گیرد؛ در همین حال موضوع محتوای اپلیکیشن های موبایل، آهنگهای پیشواز، بازی رایانه ای و محتوای تلویزیونهای هوشمند و خطوط تلفن گویا نیز در دست بررسی است.

سیاح با بیان اینکه کاربران می توانند در زمینه شکایت از دریافت این خدمات، موارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۳۱۴ اعلام کنند و از طریق این سامانه نیز پیگیر موضوع شوند، ادامه داد:  بررسی آنلاین محتوای پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی در دستور کار قرار گرفته است و افرادی که پیامکهای تبلیغاتی دریافت می کنند در صورت نارضایتی از دریافت این پیامکها، متن پیامک و شماره ارسال کننده آن را باید به شماره ۱۰۰۰۱۳۱۴ ارسال کنند که به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد و با تخلفات برخورد خواهد شد.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج