۲۴۹۰۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عباس کیارستمی درجستجوی بازیگر چینی

«نگاه کنجکاو» بخشی از توصیف یک رسانه چینی از «عباس کیارستمی» کارگردان ایرانی است که در مناطق جنوبی چین به دنبال بازیگر برای ایفای نقش در اثر جدیدش است.

خبرگزاری ایرنا: «نگاه کنجکاو» بخشی از توصیف یک رسانه چینی از «عباس کیارستمی» کارگردان ایرانی است که در مناطق جنوبی چین به دنبال بازیگر برای ایفای نقش در اثر جدیدش است.

شبکه خبری «هانجو وانگ» که رسانه خبری استان «هانجو» چین است با انتشار گفت و گوی خبرنگارش با «عباس کیارستمی» کارگردان ایرانی نوشت: این کارگردان نام آشنای ایران در مناطق جنوبی کشور مشغول مطالعه روی اثر جدیدش است.

این شبکه خبری نام اثر جدید «کیارستمی» را «عشق» نامید و نوشت: این چهارمین سفر کارگردان ایرانی به چین است.

خبرنگار این شبکه خبری که به تبعیت از سنت نامگذاری چینی ها، نام «عباسه» را برای کیارستمی برگزید، نوشت که هنوز هم همان عینک آفتابی، همچنان با همان پیراهن آبی تیره که در دیدارهای قبلی به تن داشت و باز هم با همان دوربین کوچک سابق که بر شانه اش آویزان است و همچنان با همان نگاه کنجکاو به این سو و آن سو دنبال بازیگری برای ایفای نقش در فیلم جدیدش است.

این رسانه چینی زبان نوشت: این بار هم «افسانه» یکی از هنرپیشه های که برای اثر جدیدش برگزیده و بهار امسال نیز با او به «هانجو» آمده بود، همراهش است. این بازیگر ریزنقش بدون تردید یکی از هنرپیشگان «عشق» کیارستمی خواهد بود که به احتمال قوی فیلمبرداری آن بهار آینده در استان «هانجو» آغاز می شود.

در این گزارش آمده است: از آنجا که «عباسه»، هانجو را به عنوان محل وقوع حادثه فیلم جدیدش تایید کرده، این چهارمین بار است که در دو سال اخیر به این شهر می آید.

خبرنگار «هانجو وانگ» نوشت: کیارستمی پیش از سفر به هانجو برای شرکت در جشنواره بین المللی میکروفیلم جوانان آسیا چند روزی را در «ون جو» سپری کرد و اکنون بعد از اتمام برنامه هایش، با قطار تندرو به هانجو آمد. به گفته خودش، او «هانجو» را در دو فصل بهار و پاییز که البته زیباترین فصول این شهر هستند، دوست دارد و برای همین هم او امروز اینجا است.

این رسانه چینی زبان نوشت: حضور پاییزی «عباسه» در هانجو به طور اتفاقی با جشنواره نیمه پاییز که از جشن های سنتی چینی ها است، همزمان شده و این موضوعی است که کنجکاوی کارگردان ایرانی را بیش از پیش تحریک کرده و سئوالات فراوان او در باره «کیک ماه» که از خوراکی های ویژه این ایام است، به خوبی تایید کننده این موضوع است.

به نوشته این سایت خبری چینی، هر چند که فیلمنامه مورد نظر کیارستمی برای اجرا در شهر «هانجو» مراحل نهایی اش را طی می کند، اما این اثر هنری تقریبا آماده شده و کارگردان ایرانی احتمالا چند روز را در «هانجو» سپری کرده و بقیه روزها را برای انتخاب بازیگران چینی به پکن سفر خواهد کرد.

«هانجو وانگ» نوشت: اینکه حضور در فیلم کیارستمی به عنوان یکی از کارگردانان مطرح جهانی نظر بسیاری از هنرمندان و بازیگران چینی را به خود جلب کند، امری کاملا طبیعی است؛ حتی جالب است که برخی از گزارش ها حاکی از آن است که بسیاری از بازیگران درجه یک سینمای چین برای حضور در فیلم کیارستمی داوطلب شده اند، اما «عباسه» در این باره می گوید «مهمترین کار ما در این مرحله تمرکز بر نیازهای حرفه ای فیلمنامه و افراد متناسب با نقش ها است».

پیش از این اعلام شده بود که عباس کیارستمی که ساخت یک فیلم را در چین در کارنامه دارد، به دنبال ساخت دومین اثر خود در این کشور پهناور آسیایی است.

کیارستمی ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی نیز به دعوت تلویزیون مرکزی چین به منظور ساخت فیلمی در باره این کشور وارد شهر «هانگ جو» شد.

حضور او در این شهر در نهایت منجر به ساخت فیلمی با عنوان «خانم وو» شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

داستان این فیلم در باره زن خدمتکاری است که خانه ها را تمیز می کند و مسئولیت تمیز کردن هزاران اتاق در یک ساختمان بزرگ را به عهده دارد.

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصهٔ سینما فعالیت می کند و تاکنون بیش از ۴۰ فیلم سینمایی ساخته است.

از مهمترین آثار او می توان به «خانه دوست کجاست؟»، «کلوزآپ»، «سه گانه زلزله»، «طعم گیلاس» و «یاد ما را خواهد برد» اشاره کرد.

کیارستمی تاکنون چندین جایزهٔ بزرگ سینمایی را به خود اختصاص داده و پنج بار نامزد دریافت جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شده است. او موفق شد در سال ۱۹۹۷ میلادی در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن، صاحب جایزه نخل طلایی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج