۲۴۹۹۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مشاور اسد: هدف غرب ویرانی سوریه بود

مشاور ارشد بشار اسد تاکید کرد که غرب باید در سیاست خود در قبال سوریه بازنگری کند. وی گفت از ابتدا هم مشکل اسد نبود هدف هم اسد نبود. هدف آنان ویران کردن کشورهای ماست. آنها می خواهند تمدن و مردم ما را نابود کنند. به نظر من غرب باید از خواب بیدار شود و واقعیت‌ها را ببیند.

خبرگزاری ایسنا: بثینه شعبان ، مشاور سیاسی و مطبوعاتی بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه در گفتگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی راشاتودی تاکید کرد: سخنان جان کری درباره سوریه کذب محض است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته بود: تروریست‌ها در هنگام حمله به عراق و سوریه به غیرنظامیان تجاوز می‌کردند ، آنها را به بردگی می گرفتند یا قتل عام می کردند اما دولت سوریه برای متوقف کردن آنها اقدامی نکرد، در عوض همه توان نظامی خود را متوجه گروه‌های مخالف میانه‌رویی کرد که برای حقوق خود می جنگیدند!

شعبان در پاسخ به این اظهارات کری عنوان داشت: چطور می توان تصور کرد کشوری به جای مبارزه با تروریست‌ها با مخالفان میانه رو درگیر شود؟ همین امروز پنتاگون اعلام کرد دیگر مخالفان میانه رو را در سوریه آموزش نمی دهد و آنان را تجهیز نمی کند زیرا همین افراد سلاح و مهمات خود را به جبهه النصره می فروختند یا شاید هم به تروریست‌های داعش می دادند.

وی افزود: غرب باید در سیاست خود در قبال سوریه بازنگری کند. از ابتدا هم مشکل اسد نبود هدف هم اسد نبود. همانطور که آنها لیبی را ویران کردند و سخن از قذافی می راندند یا عراق را ویران کردند در حالی که از صدام شکایت داشتند و از سلاح‌های کشتار جمعی او ، اینها مطالبی است که فقط در رسانه‌ها منعکس می شود. هدف آنان ویران کردن کشورهای ماست. آنها می خواهند تمدن و مردم ما را نابود کنند.

بثینه شعبان تاکید کرد به نظر من غرب باید از خواب بیدار شود و واقعیت‌ها را ببیند.

وی با تقدیر از حملات هوایی روسیه در جنگ با تروریست‌ها "بی‌تاثیری" حملات هوای آمریکا در کشورش را مورد انتقاد قرار داده و گفت که به اعتقاد وی مداخله روسیه به ایجاد ثبات در سوریه کمک خواهد کرد.

شعبان از سوی کشورش گفت که سوریه امیدوار است کمک روسیه به تضعیف تروریسم و برقراری صلح و امنیت در سوریه منجر شود.

وی تصریح کرد: اما اکنون مساله فقط داعش نیست نمی‌دانم چرا همه جبهه النصره را فراموش کرده‌اند اگرچه شورای امنیت سازمان ملل النصره و داعش را در زمره سازمان‌های تروریستی قرار داده است. علاوه براینها دهها سازمان تروریستی دیگر در سوریه هستند. هزاران تروریست از سراسر جهان به سوریه آمده‌اند.

شعبان در ادامه افزود: آنچه من می‌دانم این است که شیوه‌ایروسیه با همکاری کامل دولت سوریه وارد عمل شده است و البته با مشاوره با کل جهان- پوتین از تمامی کشورهای جهان خواسته برای مبارزه با تروریسم به وی ملحق شوند- بنابراین فکر می کنم شیوه جنگ با ترور پوتین بسیار متقاعدکننده‌تر است. در حالیکه اوتلاف غربی بوسیله آمریکا و غرب ایجاد شد و حتی از هیچ یک از قواعد بین‌المللی پیروی نکرد و حتی در این راستا هیچ هماهنگی با دولت دمشق وجود نداشت و به نظر من اصلا اقدام آنها معنی جنگ با تروریسم نمی‌دهد. عملیات تحت رهبری آمریکا بی‌تاثیر بوده است.

شعبان گفت: این یک حقیقت است که تمامی کسانی که علیه سوریه اقدام نظامی انجام دادند، علیه نهادها و علیه مردم سوریهف تروریست هستند. ارتش سوریه پنج سال است که با آنها می‌جنگد. غرب تنها ایستاد و به تخریب کشور ما نگاه کرد، بیمارستان‌ها،مدارس و میراث فرهنگی ما که کاملا نابود شدند. اما روسیه به مشروعیت بین‌المللی و احترام به حاکمیت کشور متعهد است. به همین دلیل احساس می کنم روس‌ها موفق می‌شوند، در حالی که غرب نتوانست به این موفقیت برسد شاید، مطمئن نیستم.

مشاور اسد از غرب و آمریکا خواست از خواب غفلت بیدار شوند و به به آنچه در حال رخ دادن است توجه کنند. وی گفت: نشستن در نیویورک و حرف زدن درباره مفاهیم و واژه‌ها راحت است. اما واقعیت چیز دیگری است واقعیت با آنچه آمریکایی‌ها و آقای کری می‌گویند فرق دارد.

وی همچنین از اقدام نظامی روسیه بر ضد گروه تروریستی داعش در این کشور استقبال و تاکید کرد این اقدام در پاسخ به درخواست دمشق به اجرا گذاشته شد.

شعبان در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی بی بی سی تاکید کرد اقدام نظامی روسیه با هدف کمک به دمشق در مبارزه با تروریسم در سوریه صورت می‌گیرد و دولت سوریه از این اقدام استقبال می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که روسیه می‌گوید در سوریه ضد داعش می‌جنگد و نه ضد تروریسم گفت: تروریسم در سوریه بسیار گسترده تر از گروه داعش است. ده‌ها گروه تروریستی دیگر از جمله جبهه النصره هم هستند که مردم و نهادهای سوریه را هدف قرار می دهند.

بثینه شعبان در پاسخ به این ادعای دولت آمریکا مبنی بر اینکه روسیه مناطق حماه و حمص را هدف قرار می دهد در حالی که داعش اصلا در این مناطق حضور ندارد نیز تاکید کرد: نه تنها داعش در این مناطق حضور دارد بلکه صدها گروه تروریستی دیگر نیز شناخته شده اند که دارند هزاران تروریست را از اقصی نقاط دنیا به سوریه گسیل می دارند و هدف شان نابودی سوریه است. لذا فرقی نمی کند تروریست ها با چه نام هایی ظاهر شوند آنچه مهم است این است که اقدام نظامی روسیه در کمک به سوریه برای مبارزه با تروریسم کاملا مشروعیت دارد.

مشاور بشار اسد در ادامه از غرب و بویژه دولت آمریکا خواست سیاست های خود را چه در قبال تروریسم و چه در قبال سوریه بازنگری کنند.

وی تاکید کرد: موضع غرب در قبال سوریه قطعا اشتباه است. روسیه و چین از سال ۲۰۱۱ تاکنون از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرده اند تا از ادامه سیاست غلط غرب ضد سوریه جلوگیری کنند.

بثینه شعبان با اشاره به اینکه تروریسمی که نهادهای سوریه را ویران و مردم این کشور را قتل عام می کند به اروپا هم کشیده خواهد شد به اروپایی‌ها توصیه کرد برای ریشه کن کردن تروریسم به کمک ارتش و ملت سوریه بشتابند.

وی درباره قصد و نیت بشار اسد برای ماندن در مسند قدرت در سوریه نیز گفت: « رئیس جمهور اسد ، رئیس جمهور منتخب و قانونی سوریه است. اما فکر نمی‌کنم هم اکنون بحث ریاست جمهوری و دولت سوریه مطرح باشد. هم اکنون موضوع اصلی سوریه است ، زیرساخت ها، بیمارستان ها ، مدارس و کودکان ما هستند که هدف تروریست ها قرار دارند. از نام اسد برای سرپوش گذاشتن بر اقدام هایی استفاده می شود که کشور ما ، تاریخ ما ، تمدن و فرهنگ ما را هدف گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج