راهکارهایی برای جلوگیری از افسردگی و استرس
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
سفیر بار ساقدوش_1
لاله زار مال_1
سفیر بار ساقدوش_3
ریزخور_3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
ریزخور_2
اپیلاسیون نانا 2
سفیر بار ساقدوش_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۲۵۱۴۳
۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
۷۲۸۹۶
راهکارهایی که معرفی می کنیم به شما کمک می کنند تیک نگیرید، از اضطراب، فشار روانی و افسردگی بگیرید و آرامش جسم و روح تان را تامین کنید.
روزنامه هفت صبح: داشتن استرس خفیف عادی ترین بخش زندگی است اما زندگی چالش برانگیز این روزها که نگرانی ها، فشارهای شغلی، اقتصادی و روحی و روانی در طبیعت آن جای دارند بسیاری از افراد را تحت فشار قرار می دهد.

این استرس های شاید علاوه بر تاثیر منفی بر بازدهی شغلی، سلامت جسم و روح را نیز کاهش می دهد. کنترل استرس گام اصلی در آغاز مسیر گریز از این آسیب هاست.

راهکارهایی که معرفی می کنیم به شما کمک می کنند تیک نگیرید، از اضطراب، فشار روانی و افسردگی بگریزید و آرامش جسم و روح تان را تامین کنید.
 
راهکارهایی برای جلوگیری از افسردگی و استرس 

نوع نگاه ما به زندگی

دیدگاه ما نسبت به زندگی و حتی استرس در نگاه شما به موقعیت هایی که در آن قرار می گیرید تاثیر می گذارد. در واقع می توان گفت انعطاف پذیری شما با استرس مقابله افزایش می کند و مثبت اندیشی نیز روشی موثر برای فرار از تیک های عصبی است.

خواب خوب

حتما شنیده اید که مقدار خواب روزانه باید حدود هشت ساعت باشد. کم خوابی علاوه بر اینکه احتمال بروز بیماری های قلبی، سکته، پرفشاری خون و دیابت را افزایش می دهد؛ درصد تمرکز شما را هم مختل می کند.

به این ترتیب بسیار راحت در معرض استرس و تیک های عصبی قرار می گیرید و هوشیاری و قوه استدلال شما نیز کم می شود.

خندیدن از ته دل

قدیمی ها می گفتند خنده بر هر درد بی درمان دواست. پزشکان هم به این نتیجه رسیده اند که خندیدن میزان هورمون های استرس در بدن را کاهش می دهد و تیک های عصبی را از بین می برد. خندیدن باعث تسکین دردها، افزایش نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

چند نفس عمیق

یک فرمول جهانی می گوید راحت ترین راه برای برطرف شدن تنش های روحی، تنفس عمیق است. نفس کشیدن عمیق باعث شل شدن عضلات و در ادامه تسکین روح می شود. باور کنید این روش ساده موثر است و استرس را از شما دور می کند. می توانید امتحان کنید.

همکلامی با دیگران

پیدا کردن و گفت و گو با دوستان جدید و معاشرت دوباره با دوستان قدیمی، روش فوق العاده ای برای خلاص شدن از تنش و اضطراب روزمره است. اگر این توانایی را داشته باشید که مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارید، دیگر تنها نخواهید بود.

آرام سازی اعصاب

با خواندن چند کتاب کوچک با تکنیک های تمدد اعصاب آشنا شوید و با به کارگیری این روش ها تیک های عصبی را از بین ببرید. برای مقابله با اثرات احساسی و فیزیکی منفی اضطراب می توانید از روش های ساده ای مانند گره کردن مشت و شل کردن آن بهره بگیرید.

ساده زیستن

از کمترین داشته های تان بیشترین بهره را ببرید و ساده زیستن را عملی کنید. به سمت آنچه برای تان ارزشمند است بروید و از غیرضروریات زندگی دست بکشید. اگر خود را رها کنید استرس کمتری خواهید داشت و خوشحال تر زندگی خواهید کرد.
 
راهکارهایی برای جلوگیری از افسردگی و استرس 

برنامه ریزی

اگر می خواهید در انجام امور زندگی تان شکست نخورید برنامه ریزی زمانی خوبی داشته باشید. شما نمی توانید چند کار درست و کامل را در یک روز انجام بدهید زیرا دچار اضطراب می شوید. بنابراین تنها برای کارهایی که کیفیت زندگی تان را بالا می برند وقت بگذارید.

نرمش و ورزش

انجام تمرینات ورزشی برای کاهش استرس، تیک های عصبی و تنش مفید هستند. درواقع هنگامی که نرمش یا ورزش می کنید علاوه بر تقویت عمومی بدن، مغز شما هم یک انتقال دهنده عصبی به نام اندورفین تولید می کند. کار این ماده ایجاد احساس خوب است.

این چند روش را هم امتحان کنید

*آرام راه بروید و آرام تر از قبل صحبت کنید تا ضربان قلب و تنفس تان آرام شود.

*شوخ طبع باشید. دیگران را شاید کنید. به نزدیکان هدایای کوچک ببخشید و زا مهربانان قدردانی کنید.

*پوشیدن لباس های گشاد و کفش راحت باعث احساس آرامش می شود و درآوردن ساعت و کفش ها به کاهش فشار عصبی کمک می کند.

*بازی های کامپیوتری اگر به اعتیاد تبدیل نشوند، برای سرگرم شدن و تخلیه فشارهای روحی بسیار مفید هستند.

*انجام دادن کارهای ساده در منزل نیز در کاهش اضطراب موثر است. می توانید 20 دقیقه آشپزی و باغبانی را امتحان کنید.

*زمانی که حملات اضطرابی آغاز می شود، غذاخوردن با آرامش یا خوردن بستنی به شما کمک می کند اما غذاهایی که میزان ترشح هورمون های دوپامین و سروتونین را افزایش می دهند سطج شادابی شما را بیشتر افزایش می دهند.

*رنگ ها هم آرامش بخش هستند و تاثیر مثبتی بر روح و روان تان می گذارند. پوشیدن یک تی شرت رنگی و تعویض رنگ دیوارها و پرده های ساده و رنگارنگ کردن آنها شما را شاد خواهد کرد.

*اگر در معرض حملات شدید اضطرابی هستید مصرف دارو را فراموش نکنید. مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک متخصص روش مناسبی برای کاهش علائم اضطراب و دلشوره و همچنین حفظ خونسردی است.
برچسب ها:
انتشار یافته: 14
در انتظار بررسی:0
Afghanistan
09:55 - 1394/05/25
دلم گيرفته از تمام چيزها و خيلى زود ميخواهم گريه كنم وبه هر چيزى بهانه گيرى ميكنم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
حرف دلم رو زدی
Iran, Islamic Republic of
01:38 - 1395/08/17
من خیلی افسردگی و ناراحتی های زیادی دارم و نمیتونم با کسی درد و دل کنم و باعث میشه بیشتر افسردگی بگیرم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
مثه من
Iran, Islamic Republic of
00:13 - 1395/09/25
سلام حرفای دیگران خیلی منو اذیت میکنه همش فکر وخیال میکنم. دیگه مثل قبل شاد نیستم خیلی عصبی شدم البته نمن پیش مادر شوهر م زندگی میکنم فک کنم بیشتر استرسم همین باشه لطفا منو راهنمایی کنید واقعا خیلی از زندگی خسته شدم
Iran, Islamic Republic of
23:42 - 1396/02/01
سلام من خیلی در طول روز عصبی میشم و حرص میخورم
حتی برای چیزای بیخود
و ای دلیل بد اخلاق بودن من هست و نمیتونم جلو گیری کنم
چه کاری انجام بدم؟
Iran, Islamic Republic of
11:14 - 1396/05/21
کاش میشد با یکی دردودل کرد و مطمئن بود ک حرفتو جایی نمیزنه... امان از بی محرمی
Iran, Islamic Republic of
17:37 - 1396/10/05
خيلي زود رنج و عصبي شدم به اندک حرفي زود ناراحت ميشم براحتي گريه ميکنم هرشب وقتي تنهام گريه ميکنم نميدونم چکارکنم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
منم همينطور هستم
Iran, Islamic Republic of
08:23 - 1397/09/19
منم خیلی عذاب میکشم افسردگی داره منو میکشه
Iran, Islamic Republic of
11:28 - 1398/01/22
منم بیش ازحدافسرده ام دوست دارم مثه بقیه شادباشم همش فکرای منفی میکنم وحوصله هیچی روندارم زندگی برام معنانداره خسته شدم ازاین وضعیت وافسردگی
Iran, Islamic Republic of
19:05 - 1398/02/27
سلام به دوستان گرامی افسردگی خیلی بد چیزیه خدا نصیب گرگ بیابون نکنه منم هرشب موقع خواب بیداری همش تو فکر مرگم فکرای بی خود و الکی میکنم با اینکه با شوهرم هیچ مشکلی ندارم وقتی میبینم شبا اون راحت خوابیده میگم خوش بحالش
Iran, Islamic Republic of
04:00 - 1398/09/05
با یاد خدا قلبها ارم میگیرد
وقتی نماز میخوانم و با خد درد دل میکنم غم واندوه من بر طرف میشود
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
عارفی_1
سوییچ ایران_1
دکتر نائبی_1
ادیب_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_3
عارفی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
دکتر نائبی_3
خرید باکس 3
ادیب_3
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
عارفی_4
ادیب_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
سوییچ ایران_4
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
ادیب_2
خرید باکس 2
عارفی_2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
کالازم_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
شاخه نبات_ فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر
شفا_فوتر
کالازم_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
تنورستان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
فنی آتل_فوتر
شاخه نبات_ فوتر