رسیدن به آرامش بدون دارو
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
کتاب لند_1
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_3
اپیلاسیون نانا 4
لایکو_4
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 2
لایکو_2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۲۵۲۲۷۳
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
۱۹۶۳۴
«سرِخود داروی آرام بخش مصرف می کنه! من واقعا نگرانشم» آیا شما هم نگران این گروه از اشخاص هستید؟ حتما در میان بستگان و دوستان شما هم اشخاصی هستند که به جای به کار بردن روش های بدون دارو برای رسیدن به آرامش، از داروهای آرامش بخش بدون تجویز پزشک استفاده می کنند.

مجله اینترنتی برترین ها





هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه مونا ضرغام: «سرِخود داروی آرام بخش مصرف می کنه! من واقعا نگرانشم» آیا شما هم نگران این گروه از اشخاص هستید؟ حتما در میان بستگان و دوستان شما هم اشخاصی هستند که به جای به کار بردن روش های بدون دارو برای رسیدن به آرامش، از داروهای آرامش بخش بدون تجویز پزشک استفاده می کنند.

جالب است بدانید که این وضعیت تنها در کشور ما و مختص به هم میهنان ما نیست. حتی در آمریکا هم براساس آمار موسسه ملی سوءاستفاده از دارو در سال 2010 تقریبا 16 میلیون آمریکایی به دلایل غیرپزشکی دارو مصرف کرده اند که یکی از داروهایی که این اشخاص استفاده کرده اند، داروهای بنزودیازپینی Bezodiazepines بوده که برای رسیدن به آرامش مصرف شده است.

این درحالی است که راه های بهتری برای رسیدن به آرامش بدون استفاده از دارو وجود دارد که کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، علائم استرس را کاهش می دهد و کمک می کند تا با مشکل های عاطفی یا سلامت مقابله کنیم.

رسیدن به آرامش بدون دارو

به کار بردن تکنیک های آرامش بهتر از استفاده از دارو است؛ چرا که تکنیک های آرامش، استرس را در بدنتان کاهش می دهند؛ چون این تکنیک ها:

ضربان قلب و تنفس شما را آرام می کنند.
جریان خون را به عضلات شما بهبود می بخشند.
تنش را کاهش می دهند.
احساس های منفی مانند عصبانیت یا گیجی را کاهش می دهند.
تمرکز را افزایش می دهند.
حواس شما را از مشکل ها پرت می کنند.

چند تکنیک ساده

برای این که با تکنیک های آرامش آشنا شوید، مطالب ذیل را مطالعه کنید:

آرامش اتوژنیک یا تصویرسازی ذهنی این تکنیک از تصاویر بصری و آگاهی بدنی استفاده می کند. در این روش شما تصور می کنید در محیطی آرام مانند یک باغ هستید و لغت ها و جمله های آرامش بخش را با خود مداوم تکرار می کنید. به این ترتیب ضربان قلب و تنفس شما آرام می شود. یا می توانید تصور کنید که در کنار ساحل قدم می زنید و آفتاب به پوست شما می تابد. حتی می توانید صدای امواج و شن هایی را که به پاهایتان می چسبد، حس کنید.

رسیدن به آرامش بدون دارو

آرامش جلورونده


این تکنیک روی عضله ها تمرکز دارد و شامل دو مرحله می شود. ابتدا در سطحی هموار دراز بکشید. ماهیچه ها را به مدت 5 ثانیه فشرده کنید. سپس به مدت حداقل 30 ثانیه آن ها را رها کنید. این کار را برای تمام عضلات بدن از سر تا نوک انگشتان پا اتخاذ کنید.

تنفس عمیق

روی یک صندلی راحت بنشینید و چشم هایتان را ببندید، نفس عمیق بکشید. سپس عمل بازدم را انجام دهید و این عمل را چند بار تکرار کنید.

ورزش


حتما ورزش کنید. حتی یک پیاده روی ساده به مدت 30 تا 45 دقیقه هم می تواند باعث آرامش شما شود.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
بهمن پور_داخلی2
استخدام_2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
شفا_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
شفا_فوتر
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
فنی آتل_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر