۲۵۳۳۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تشکیل کمپین حمایت از کودکان آواره سوری

حمایت از کودکان جنگ زده و آوارۀ سوریه و نجات از قحطی و کشتار آنها در قالب کمپین مردمی، مهم ترین مباحث مطرح شده در نشست خبری امروز با عنوان «با کودکان حرم» بود.

خبرگزاری فارس: حمایت از کودکان جنگ زده و آوارۀ سوریه و نجات از قحطی و کشتار آنها در قالب کمپین مردمی، مهم ترین مباحث مطرح شده در نشست خبری امروز با عنوان «با کودکان حرم» بود.

بعد از ظهر امروز شنبه، نشست خبری کمپین مردمی حمایت از آوارگان سوری با حضور حسن شمشادی دبیر خبری و اطلاع رسانی این کمپین در محل سالن همایش های برج میلاد و با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار شد.

مصطفی فروتن مدیر ستاد اجرایی این نشست با بیان اینکه از سال۲۰۱۱ ، تاکنون ۱۲ میلیون تن از خانه هایشان آواره شدند، گفت: از این تعداد ۷.۶میلیون نفر تغییر مکان داده اند که ۴ میلیون نفر از آنها کشورشان را ترک کرده اند این در حالیست که نیمی از آنها را کودکان خردسال در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: از آغاز جنگ ۱۴۰۰۰ مدرسه نابود شده است و ۸۰۰۰ کودک بدون هیچ همراهی از مرزها خارج شده اند. از هر ۳ کودک سوری ۱ نفر در معرض حمله مستقیم گلوله بوده است.

وی افزود: تاکنون ۲۴۰۰۰۰ نفر در این جنگ کشته شده اند که از آمار کشته شدگان ما در جنگ تحمیلی بیشتر است و از این بین ۱۲۰۰۰ کودک نیز کشته شده است.

فروتن ادامه داد: ۵۰۰۰ کودک سوری هم اکنون در شرایط بحرانی و نیازمند کمک هستند؛ این جنگ یک میلیون مجروح داده است که درصد بالایی از آن مربوط به کودکان و خردسالان است. طبق سازمان های جهانی بر اثر ازبین رفتن زیرساخت های آب سالم مردم سوریه در معرض بیماری های مختلف و کم آبی عمومی بدن قرار دارند.

وی گفت: ۱۶ میلیون نفر کاملا دسترسی به آب سالم را از دست داده اند، و کودکان و دختران سوری به شدت در معرض آزار و اذیت جنسی هستند و بخشی از آن مربوط به ازدواج های اجباری است.

وی در رابطه با تشکیل این کمپین گفت: با شرایط ایجاد شده با دوستان و فعالان اجتماعی و برگزاری جلسات تصمیم به راه اندازی این کمپین گرفتیم تا کمکی به مظلومین و مستضعفین سوری به خصوص کودکان کرده باشیم.

مدیر ستاد اجرایی این نشست با اشاره به زمستان سختی که در پیش رو داریم تأکید کرد سال گذشته سوری ها زمستان سختی را گذراندند که در یکصدسال اخیر بی سابقه بوده و سوری ها به دلیل اینکه در شرایط آب و هوایی معتدل زندگی می‌کردند عادت به این جنس سرما ندارند و باید برای زمستان امسال که قحطی به مشکلات آنها افزوده شده فکری کرد.

فروتن گفت: این آوارگان به لحاظ پوشاک و تغذیه در شرایط فوق العاده و بحرانی هستند و شرایط محاصره به سختی این بحران افزوده است. این در حالی است که به دلیل کمبود پوشاک، هم اکنون ارتش سوریه فرمان داده است در داخل پادگان ها نیازی به پوشیدن لباس فرم نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج