جاباما
۲۵۴۱۹۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رئیس سیا: برخی شروط برجام مزخرف است

رئیس سابق «سیا» ضمن انتقاد از برجام تأکید کرد که برخی شرایط توافق هسته‌ای با ایران مزخرف است و از آنجایی که بازرسان به تأسیسات نظامی ایران دسترسی ندارند، نباید اجازه لغو تحریم‌ها علیه ایران داده شود.

خبرگزاری فارس: رئیس سابق «سیا» ضمن انتقاد از برجام تأکید کرد که برخی شرایط توافق هسته‌ای با ایران مزخرف است و از آنجایی که بازرسان به تأسیسات نظامی ایران دسترسی ندارند، نباید اجازه لغو تحریم‌ها علیه ایران داده شود.

«جیمز وولسی» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دوران دولت «بیل کلینتون» اوایل دهه ۱۹۹۰، هشدار داد که توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) امنیت کانادا و جهان را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش تورنتو سان، وی در طول دیدار هفته گذشته خود به «تورنتو» درباره برجام گفت: «این توافق نه تنها توانمندی ایران برای دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای را کاهش نمی‌دهد بلکه آن را افزایش می‌دهد. ممکن است آنها از قبل یک بمب داشته باشند...اگر چنین چیزی اتفاق بیافتد. زندگی همه ما، کانادایی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تغییر می‌کند.»

رئیس سابق سیا مدعی شد که امور از کنترل خارج می‌شود زیرا «احتمالاً وضعیتی پیش می‌آید که دفعه بعد یک بحران بزرگ در خاورمیانه به وجود می‌آید و آن هنگام نه تنها یک کشور بلکه چندین کشور در خاورمیانه سلاح‌ هسته‌ای خواهند داشت».

وولسی تأکید کرد که در چنین شرایطی «جهانی خواهید داشت که ثبات هسته‌ای در آن وجود داشته باشد، خطرات زیادی وجود دارد که برخی از این نفرت‌های کهنه این قرن‌ها یا حتی هزاره‌ها وقتی بحران خاورمیانه به وجود آید، مسلط می‌شوند و برخی در این میان از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد».

طبق این گزارش، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است دستور اجرایی تصویب برجام را در ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) به امضا درآورد و اوایل ۲۰۱۶ اجرایی می‌شود.

رئیس سابق سیا چندین بند برجام را مسخره دانست و گفت که برخی شرایط توافق با ایران مزخرف هستند زیرا بازرسان نمی‌توانند از هیچ تأسیسات نظامی ایران بازدید کنند.

وی گفت چگونگی توانمندی ایران برای ارائه نمونه‌های خاک خود برای آزمایش ماده رادیواکتیو یک شرط مسخره در برجام است.

رئیس سابق سیا تأکید کرد: «توصیه می‌کنم یک چیزی که نباید انجام دهیم، لغو تحریم‌های ایران است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      لطفا در مورد تسلیحات هسته ای اسراییل هم نظری بگو ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج