۲۵۴۹۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قانون امر به معروف لازم‌الاجراست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر این‌که «قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور لازم‌الاجراست» گفت: باید دست به دست هم دهیم تا این فریضه در شأن و جایگاه اصلی خود اجرا شود.

خبرگزاری ایسنا: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر این‌که «قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور لازم‌الاجراست» گفت: باید دست به دست هم دهیم تا این فریضه در شأن و جایگاه اصلی خود اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زرگر در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان جزو استان‌هایی است که گزارش‌های مطلوبی در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به مرکز می‌فرستد و این موجب می‌شود ما به خودمان افتخار کنیم. در واقع همه خوبی‌های عالم در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریاست.

این مسئول ادامه داد: ایرانی‌ها در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه سنگین‌تری از سایر ملت‌ها بر دوش دارند، چرا که شیعه و پیرو امام حسین (ع) بوده و به این مسئله از باب وظیفه اسلامی واجب نگاه می‌کنند. در واقع یکایک ما در قبال نظام اسلامی مسئولیت داریم و نام‌مان در زمره پیروان امام حسین (ع)، حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) است که آمران بزرگ امر به معروف و نهی از منکر بوده‌اند.

وی تصریح کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر نیز از دولت هفتم و در طول ۱۶ سال با وجود آن‌که در دستور کار دولت بود موفق به اخذ امضای نهایی نمی‌شد. در حال حاضر نیز برخی معتقدند این قانون خیلی سریع و بدون پشتوانه مطالعاتی به تصویب رسیده، در حالی که پیش از تصویب، کمیسیون فرهنگی مجلس به مدت سه ماه به مطالعه این لایحه پرداخت و ۲۱۲۰ نفر ساعت نیز آن را مورد بررسی قرار دادند. همچنین بعد از این‌که در صحن علنی مجلس تصویب شد باز هم با وجود ایراداتی که به آن گرفتند، مجددا مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و بعد از ۳۶ سال در نظام اسلامی شکل قانونی به خود گرفت.

زرگر افزود: البته نباید فراموش کنیم که این قانون نوشته دست بشر بوده و عاری از نقص نیست، با این وجود باید اجرایی شود تا اگر مشکلاتی هم دارد در زمینه عمل نمایان شده و به تدریج رفع شود. با این حال ضابطه‌مند شدن اصل هشتم قانون اساسی، اهم مزایای قانون امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌رود. علاوه بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش مردم را در گرداندن امور جامعه بسیار پررنگ‌تر از پیش کرده و مهر تاییدی به آیات و روایاتی به شمار می‌رود که نقش ملت را عامل اصلی پیروزی هر حکومتی عنوان کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن نظارت خود مردم بر مردم و حکومت گفت: در واقع بهترین راهکار برای این‌که مردم را به صحنه بیاوریم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر با محوریت ائمه جمعه است. علاوه بر این اجرای قانون مذکور تا حدی مسئولیت‌های بسیج را سبک‌تر کرده است، چراکه به موجب آن آموزش ضابطان توسط قوه قضاییه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای آمران و ناهیان کاملا تبیین شده و مشخص است، یادآور شد: هیچ‌کس حق ندارد در سایه این قانون به فرد دیگری توهین و دست‌درازی کند و وظایف سازمان‌ها و نهادها با شش ماده و چهار تبصره به شکل واضح و روشن مشخص شده است. البته خوشبختانه زنجان در ارتباط با اجرای این فریضه استان نمونه‌ای است و بستر برای این‌که الگوی سایر استان‌ها شود کاملا فراهم است.

زرگر خاطرنشان کرد: برای اولین اقدام می‌توان با آموزش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر و در قالب هیئت‌های مذهبی، ضابطان را به میدان آورده تا علاوه بر عزاداری در ماه محرم این فریضه را هم اجرا کنند.

در ادامه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان نیز با تاکید بر اهداف قیام عاشورا، شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس را در زنده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم دانست و گفت: مردم ولایت‌مدار استان زنجان در مقابل جنگ‌ نرم دشمنان قد علم خواهند کرد.

سردار جهانبخش کرمی ادامه داد: همه فرایض الهی حتی جهاد در راه خدا در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریای بیکران به حساب می‌آید. در واقع امروزه مردم قهرمان و انقلابی زنجان همان‌طور که با تمام قوا در جبهه‌ها مجاهدت کردند اجازه نمی‌دهند دشمن با نفوذ فرهنگی، سیاسی و فکری خود لطمه‌ای به بدنه نظام وارد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج