جاباما
۲۵۵۱۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کنترل لوازم خانگی با عینک هوشمند

عینک واقعیت افزوده شرکت Murata شامل کوچکترین ماژول سوئیچ میکرو رایانه شخصی جهان است و به گونه‌ای طراحی شده که به کاربر، توانایی کنترل از راه دور لوازم خانگی را بدون نیاز به جستجو برای دستگاه کنترل تلویزیون و یا اتصال دستگاهها به برق ارائه می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: یک شرکت تولیدکننده لوازم الکترونیکی ژاپنی یک عینک هوشمند با طراحی جالب را طراحی کرده که در نمایشگاه فناوری CEATEC ۲۰۱۵ به نمایش درآمده است.

عینک واقعیت افزوده شرکت Murata شامل کوچکترین ماژول سوئیچ میکرو رایانه شخصی جهان است و به گونه‌ای طراحی شده که به کاربر، توانایی کنترل از راه دور لوازم خانگی را بدون نیاز به جستجو برای دستگاه کنترل تلویزیون و یا اتصال دستگاهها به برق ارائه می‌کند.

کنترل لوازم خانگی با عینک هوشمند

این عینک پیش‌ساخت به جای تکیه بر منشوری که جلوی آن قرار گرفته و تصاویر را بر روی عدسی عینک بتاباند، کل سخت‌افزار را درون یک عینک سنتی جا داده است. یک لیزر مادون قرمز کوچک در دسته راست این عینک با حسگر‌های کوچکی در ارتباط است که در حال حاضر برای قرار گرفتن در نزدیکی یا روی لوازم خانگی به منظور کنترل آن‌ها طراحی شده‌اند.

با نگاه کردن به دستگاهی که قرار است کنترل شود، تصویری در خط دید کاربر ظاهر خواهد شد که اگر با دستگاه مورد نظر تطابق یافت، می‌تواند با فشار دادن یک دکمه که در دسته سمت راست عینک تعبیه شده، انتخاب را تایید کند. این دکمه همچنین قابل چرخش است و اجازه پیمایش را در میان منوها و تنظیمات دستگاه، مانند حجم / قدرت / سرعت / روشنایی / و غیره می‌دهد. شرکت موراتا مدعی است این ماژول سوئیچ، که اندازه آن ۲.۳× ۳.۴×۳.۲ میلی متر است، کوچکترین نوع خود در جهان است.

در نمایشگاه CEATEC شرکت موراتا قابلیت‌های این فناوری را با استفاده از یک مدل خانه مینیاتوری به نمایش گذاشت. اگرچه مکانیابی و هدف قرار دادن میکرو حسگرها در خانه مدل از طریق عدسی‌های کاملا رنگی تا حدودی دشوار بود، اما مشکلی در یک خانه با اندازه کامل و لوازم واقعی ایجاد نخواهد کرد، به خصوص زمانیکه بدانید این حسگرها در کجا واقع شده‌اند.

اگر چه موراتا قصد دارد ماژول سوئیچ چرخش‌/فشار را تا سال آینده به تولید انبوه برساند، اما هیچ برنامه مشابهی برای تولید خود عینک‌ وجود ندارد. با این حال، این شرکت در توسعه مفاهیم خود دارای سابقه طولانی است. از این رو می‌توان امید داشت که یک نسخه به روز شده از این عینک هوشمند در نمایشگاه CEATEC ۲۰۱۶ ارائه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج