۲۵۵۸۸۹
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

چگونه عروسی زیبا و خوش اندام باشید؟

در این مطلب سراغ متخصصان پوست و تغذیه رفته تا به عروس‌خانم‌هایی كه ماه‌های پایانی تجردشان را می‌گذرانند، توصیه‌هایی داشته باشد.

مجله زندگی ایده آل: مراسم عروسی جدای از اینكه ظاهری زیبا و جذاب دارد با پشت پرده‌ای پر از استرس همراه است و بیشتر عروس‌ها در روزهای قبل از ازدواج آنقدر مشغله دارند كه شاداب نگه داشتن پوست و توجه به تغذیه مناسب را فراموش می‌كنند. همه اینها در كنار استرس سبب می‌شود عروس ظاهری خسته داشته باشد و كار آرایشگر و عكاس برای زیباتر جلوه دادن عروس سخت‌تر می‌شود!

در این مطلب سراغ متخصصان پوست و تغذیه رفته تا به عروس‌خانم‌هایی كه ماه‌های پایانی تجردشان را می‌گذرانند، توصیه‌هایی داشته باشد. دكتر نیاز محمد‌زاده‌هنرور، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و دكتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو به عروس‌خانم‌ها می‌گویند چطور پوست زیباتری داشته باشند و در لباس عروسی چاق به نظر نرسند.

از كرم‌های موبر استفاده كنید

ماه‌های پایانی قبل از عروسی زمان مناسبی برای رسیدگی به پوست و مو نیست. بهتر است كسانی كه قصد برگزاری مراسم عروسی‌شان را دارند از حدود چهار تا شش ماه قبل مراقبت‌های پوستی خاص و مناسبی را دنبال كنند. اما در كل یكی از شایع‌ترین دلایل مراجعه عروس‌خانم‌ها در ماه‌های قبل از عروسی به پزشك متخصص پوست، جوش‌های غرور جوانی یا آكنه است.

چگونه عروسی زیبا و خوش اندام باشید؟

سن شروع این جوش‌ها بین ۱۲ تا حتی حدود ۴۰ سالگی است. هرقدر سن عروس خانم پایین‌تر باشد، ریسك ایجاد جوش و آكنه بالاتر است. عواملی مثل استرس‌های روحی و روانی، اصلاح و بند انداختن صورت، كرم‌های آرایشی و تغذیه منجر به افزایش این جوش‌ها می‌شود كه در عروس‌خانم‌ها استرس نزدیك شدن به مراسم نقش بسزایی در ایجاد این جوش‌ها دارد. كسانی كه پوست‌های چرب و آكنه‌ای دارند باید درمان‌شان را سریع‌تر آغاز كنند و از داروهای متنوعی مثل آنتی‌بیوتیك و درمان‌های موضعی تحت نظارت پزشك استفاده كنند. همچنین باید بند انداختن و اصلاح كردن صورت را كاهش دهند.

وكس صورت هم به‌خصوص در ماه‌های پایانی توصیه نمی‌شود. وكس كردن منجر به پارگی پیاز موی صورت می‌شود و در نتیجه ممكن است منجر به التهاب و عفونت‌هایی با توجه به نوع پوست شود. بهترین روش اصلاح صورت در ماه‌های پایانی، استفاده از كرم‌های موبر مخصوص صورت است. به این ترتیب استفاده از كرم موبر، دكلره كردن و در نهایت شیو كردن صورت توصیه می‌شود. قبل از استفاده از كرم موبر روی صورت باید کرم به شكل یك دایره در سطح داخل بازو تست شود و در صورتی كه منجر به ایجاد التهاب در پوست نشد، استفاده شود. عروس‌خانم‌ها باید با توجه به دستور پشت جلد چنین كرم‌هایی اقدام به استفاده كنند.

اگر پوست شما سرخ، ملتهب و خشك است ، فكر درمان باشید

در افرادی كه حساسیت و آلرژی پوستی دارند استفاده از شوینده و لوازم آرایشی ممكن است منجر به تشدید التهاب به‌خصوص در دخترخانم‌هایی كه پوست سرخ، ملتهب و خشك دارند، شود. این عروس‌خانم‌ها قبل از برگزاری مراسم عروسی شان حتما باید زیر نظر متخصص پوست اقدام به درمان كنند تا با محصولات آبرسان و رطوبت‌رسان مشكل پوستی‌شان درمان شود و بعد اقدام به آرایش كنند. در گذشته در لوازم آرایشی بیشتر از سرب استفاده می‌شد و آلرژی‌های پوستی بیشتری هم مشاهده می‌شد اما امروزه به دلیل وجود مواد عطری داخل لوازم آرایشی حساسیت و آلرژی‌های پوستی مشاهده می‌شود.

انتخاب شامپویی متناسب با موی تان

یكی از موارد مهم برای عروس‌خانم‌ها مراقبت از موست. افراد به‌طور معمول سه تیپ مو دارند: خشك، معمولی و چرب. موهای چرب بعد از گذشت ۲۴ ساعت از آخرین استحمام، سریع چرب شده و به هم می‌چسبد به‌طوری كه فرد نیاز به شست‌وشو را حس می‌كند. موی معمولی بعد از حدود ۴۸ ساعت چرب می‌شود كه این افراد دو تا سه بار در هفته نیاز به حمام كردن دارند و كسانی كه بعد از حدود سه روز یا حدود ۷۲ ساعت موهای‌شان هنوز حالت خشكی خودش را حفظ كرده و چرب نشده و نیاز به شست‌وشو پیدا نمی‌كند، موهای خشک دارند بهترین توصیه این است كه دختر خانم‌هایی كه نزدیك مراسم عروسی‌شان است حتما از شامپوهای متناسب با نوع موی‌شان استفاده كنند.

رنگ و دكلره كردن مو بهتر است به روزها و ساعت‌های پایانی موكول نشود؛ البته كلا دكلره و روشن كردن مو زیاد توصیه نمی‌شود چون علاوه بر اینكه ساقه مو را خشك و خشن می‌كند ممكن است آلرژی و حساسیت‌های خاصی را در ناحیه پوست سر ایجاد كند. ازطرفی بستن مو به‌خصوص به شكلی محكم باعث كشیدگی مو می‌شود. همچنین در بسیاری از موارد منجر به ریزش پراكنده مو در ناحیه مركز سر می‌شود بنابراین عروس‌خانم‌ها باید مراقب چنین اقدام‌هایی باشند. در اكثر موارد توصیه آرایشگران برای ساخت محلول دست‌ساز و خانگی، مورد تایید متخصص پوست و مو نیست. چه بسا استفاده از این فرآورده‌ها و ماسك‌ها باعث ایجاد مشكلات جدی پوستی برای عروس‌خانم‌ها شود.

كرم ضدآفتاب مخصوص دور چشم بخرید

حتما عروس‌خانم‌ها در پروسه مراقبت از پوست استفاده از كرم‌های دور چشم را جدی بگیرند. همچنین هنگام بیرون رفتن از خانه ضمن استفاده از كرم ضدآفتاب از كرم ضدآفتاب مختص دور چشم هم استفاده كنند. پوست ناحیه دور چشم بسیار حساس است.

چگونه عروسی زیبا و خوش اندام باشید؟

كرم دور چشم فرمولاسیون و پایه متفاوتی نسبت به باقی كرم‌ها دارد. ضد آفتاب صورت نباید دور چشم استفاده شود. برای شاداب شدن پوست عروس‌خانم‌ها و از بین رفتن روزنه‌ها و جوش‌های سطحی، رطوبت‌رسانی به پوست توصیه می‌شود. نوشیدن آب به مقدار كافی و دور بودن از استرس و خواب مناسب بهترین توصیه برای عروس‌خانم‌هاست.

سنگین‌تر از قبل ورزش نكنید

بهترین ورزش در ماه‌های نزدیك به مراسم عروسی ورزش‌های هوازی است. شنا هم ورزش بسیار مناسبی برای عروس‌خانم‌هاست. هر دوی این ورزش‌ها باید بالای ۴۵ دقیقه انجام شوند تا بتوانند در كاهش چربی و افزایش عضلات تاثیر داشته باشند. به‌ویژه شنا در جلوگیری از لاغری صورت بسیار تاثیرگذار است و این موضوع برای عروس‌خانم‌ها بسیار مهم است. به همین دلیل ورزش شنا به دخترخانم‌ها در ماه‌های نزدیك به مراسم توصیه می‌شود. لزومی هم ندارد سنگین‌تر از قبل ورزش كنند، فقط بهتر است زمان ورزش كردن را افزایش دهند؛ مثلا اگر در گذشته سه روز در هفته ورزش می‌كردند در ماه‌های پایانی نزدیك به مراسم هر روز ورزش كنند.

بهترین پیشنهاد برای عروس‌خانم‌ها محدود كردن میزان كالری دریافتی شان است. حداكثر میزان كاهش وزن در حالت عادی برای هر شخص بین دو تا چهار كیلو در ماه است پس اگر چاقی بسیار شدید است تا هشت كیلو هم در هر ماه امكان لاغر شدن برای عروس‌خانم‌ها وجود دارد. این موضوع كاملا وابسته به BMI بدن آنهاست كه از تقسیم وزن بر مجذور قد به دست می‌آید. اگر BMI در محدوده اضافه وزن قرار گرفت، می‌توان با محدود كردن میزان كالری و غذای دریافتی تا هشت كیلو از وزن را هم كم كرد.

مراقب كوچك شدن صورت‌تان باشید

كاهش وزن به هر حال روی عضلات صورت هم تاثیرگذار است. كاهش وزن بدون از دست دادن عضلات صورت نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. بهترین راه‌حل، دریافت مایعات به میزان كافی در طول روز است. اگر به دلیل مشغله روزانه زیاد میزان تعریق عروس خانمی بسیار بالاست و ورزش هم می‌كند باید تا ۱۲ لیوان در روز آب بنوشد وگرنه ممكن است كاهش وزن، تاثیر بسیار بدی بر كاهش عضلات صورت او بگذارد.

مصرف چای سبز صبح هنگام، قبل از هر فعالیت ورزشی و گل گاوزبان عصرهنگام بعد از مصرف میان‌وعده می‌تواند در كاهش وزن و بهبود شرایط بدنی عروس‌خانم‌ها فوق‌العاده تاثیر داشته باشد. اگر ورزش حرفه‌ای و سنگین انجام می‌دهید زیر نظر متخصص تغذیه از مواد كمكی و چربی‌سوزی استفاده كنید چون چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد و در كاهش میزان سایز بدن تاثیرگذار است.

چگونه عروسی زیبا و خوش اندام باشید؟

رژیمی همراه با تمام گروه‌های غذایی

بهترین پیشنهاد، محدود كردن میزان كالری دریافتی بدن است. عروس‌خانم‌ها نباید دنبال رژیم‌های عجیب و غریب بروند. كافی است از آنچه تا به امروز میل می کرده اند كمتر مصرف كنند؛ البته رژیم غذایی باید شامل تمام گروه‌های غذایی باشد. از ۲۵ سالگی به بعد هر سال متابولیسم بدن پایین می‌آید. پس كسانی كه سن‌شان پایین است بهتر به رژیم‌های لاغری جواب می‌دهند چون عضلات بیشتری دارند و متابولیسم پایه آنها بالاتر است.

همچنین كمبودهای ویتامینی مثل كمبود ویتامین گروه B برای عروس خانم‌هایی كه در انتظار مراسم عروسی‌شان هستند، مخرب است. هر نوع كمبود تغذیه‌ای می‌تواند به‌شدت روی پوست تاثیر بگذارد. به‌طور مثال رژیم‌هایی معروف به رژیم‌های كانادایی به‌شدت روی پوست و مو اثرات مخربی دارد. به هیچ‌وجه عروس‌خانم‌ها دنبال رژیم‌های رایج و مد روز نروند. رژیم كانادایی رژیمی است كه میزان دریافت پروتئین در آن به‌شدت زیاد است.

همچنین دریافت كربوهیدرات را محدود می‌كند كه به دلیل دریافت بالای پروتئین دفع ادرار زیاد می‌شود و وزن كاهش پیدا می‌كند. از دست دادن عضلات و دفع زیاد ادرار می‌تواند به‌شدت بدن را بی‌آب و اندام را نامتناسب كند. استفاده از چنین رژیم‌های نامناسبی به هیچ‌وجه نه‌تنها برای فردی كه برای مهم‌ترین شب زندگی‌اش آماده می‌شود بلكه برای هیچ فرد دیگری توصیه نمی‌شود.

توصیه های غذایی به عروس خانم ها برای جلوگیری از چاقی

توصیه می‌شود عروس‌خانم‌ها در طول روز از همه گروه‌های غذایی مثل نان و غلات، میوه و سبزی، لبنیات، گوشت‌ها، چربی و مغزها به اندازه كافی استفاده كنند. هیچ گروه غذایی نباید حذف شود. بهتر است عروس‌خانم‌ها یك چك لیست داشته باشند و داخل آن تمام گروه‌های غذایی را بنویسند و از تمام گروه‌های غذایی مصرف كنند تا مطمئن شوند آنچه در بدن‌شان محدود شده انرژی است و نه ماده غذایی. كاهش مقدار برنج برای هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است.

هر فرد باید زیر نظر یك متخصص تعداد و میزان وعده‌های غذایی‌اش را تنظیم كند. هرقدر دریافت سبزیجات بالاتر باشد روند كاهش وزن موثر‌تر است اما خوردن میوه‌ها بعضی از میوه‌ها به دلیل مصرف بالا و كالری نسبتا زیادی كه دارند منجر به چاقی می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      حالا کو خواستگار که عروسی هم بشه.......!!!!!

    • ناشناس

      چی میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج