۲۵۶۶۳۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«اپل» و «مایکروسافت» در راه بازار ایران

وال‌استریت ژورنال در گزارش خود نوشته است اپل و جنرال‌الکتریک مدت‌هاست در حال مذاکره با کانال‌های توزیع محصولات خود در ایران هستند.

روزنامه شرق: وال‌استریت ژورنال در گزارش خود نوشته است اپل و جنرال‌الکتریک مدت‌هاست در حال مذاکره با کانال‌های توزیع محصولات خود در ایران هستند.

این نشریه در ادامه گزارش خود می‌نویسد: باید در نظر داشت توافق هسته‌ای که به‌تازگی حاصل شده است، به آن معنا نیست که کمپانی‌های یادشده، به‌سرعت می‌توانند محصولاتشان را به ایران بیاورند و هنوز در این راه، پیش‌زمینه‌های دیگری نیاز است و برخی اقدامات از سوی طرفین نیز لازم به اجراست، اما در هر صورت، می‌توان انتظار داشت دیر یا زود، پای برند‌های مختلف آمریکایی و اروپایی به ایران گشوده شود؛ برندهایی که مدت‌هاست در پی حضور در بازار ایران هستند.

اینک رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و برقراری ملاقات‌های تجاری با شرکت‌های اپل، مایکروسافت و اوراکل به مناسبت هفته فناوری امارات، در محل مرکز تجارت جهانی دوبی خبر می‌دهد.

محمدرضا طلایی، در‌این‌باره به فارس می‌گوید: براساس تفاهم‌نامه همکاری بین مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و نمایشگاه جیتکس، در نمایشگاه الکامپ سال گذشته، ملاقات‌های تجاری و برقراری ارتباط با مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیران جیتکس برنامه‌ریزی شد. با وجود این، رسانه‌های آمریکایی این نکته را یادآوری می‌کنند که قبل از ورود شرکت‌های غربی به بازار ایران، این کشور باید تبعیت خود از توافق را به اثبات برساند. این روند ممکن است تا سال ٢٠١٦ ادامه پیدا کند. ظاهرا این اولین‌باری نیست که اپل به فکر حضور در بازار ایران افتاده است.

درحالی‌که کشورهای حاضر در مذاکرات هسته‌ای در حال چانه‌زنی با ایران بودند، براساس گزارش‌ها، شرکت اپل در دو سال گذشته در انتظار لغو تحریم‌ها بوده است. یک مقام شرکت اپل گفته بود، با توزیع‌کنندگان ایرانی در لندن دیدار کرده تا درباره قراردادهای احتمالی برای صدور محصولات به ایران با آنها گفت‌وگو کند.

هرچند توافق کلی هنوز دراین‌باره به دست نیامده است، اما در ماه می‌٢٠١٤ تحریم‌ها در زمینه فروش تجهیزات مخابراتی مصرفی و نرم‌افزار به ایران برداشته شده است.

براساس این گزارش همچنین اپل با مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره فعالیت در ایران مشورت کرده است. اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، محتمل‌ترین سناریو این خواهد بود که اپل به جای ایجاد فروشگاه‌های خود در ایران، خرده‌فروش‌هایی در این کشور انتخاب کند که منحصرا محصولات این شرکت را به فروش برسانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج