جاباما
۲۵۶۸۹۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جنتی: چیزی به عنوان ممنوع الکار نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ممنوع الفعالیت بودن برخی از خوانندگان به جهت همکاری با سایت های غیرمجاز ظام و اعمال و رفتاری که در برخی از کنسرت های خارج از کشور انجام داده اند، تصریح کرد: ما چیزی به عنوان ممنوع الکار نداریم.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب ۲۷ مهر ماه با حضور در تالار وحدت ضمن تماشای «اپرای عاشورا» به نویسندگی بهروز غریب پور، آهنگسازی بهزاد عبدی و رهبری ارکستر نصیر حیدریان به سوالات خبرنگاران پیرامون حاشیه های این برنامه و ماجرای خوانندگان ممنوع الفعالیت توضیحاتی را ارائه داد.

علی جنتی بعد از پایان سومین کنسرت «اپرای عاشورا» در جمع خبرنگاران گفت: با دیدن «اپرای عاشورا» سفری ذهنی به تاریخ داشتم و زمانی که گفتند حضرت امیر المونین (ع) در محراب کشته شده، اما برخی ها گفتند مگر علی(ع) نماز می خواند! وقتی امشب این کار را دیدم به آنچه که در طول این چند روز روی خروجی سایت های خبری و برخی از وبلاگ ها مطالعه کردم، فکر کردم و متوجه شدم واقعا چه ظلم و جفایی نسبت به این کار می‌شود.

عده‌ای در حق «اپرای عاشورا» جفا می‌کنند

وی ادامه داد: «اپرای عاشورا» در نوع خود اثر بی نظیری است که با استفاده از اشعار محتشم کاشانی و شعرهای زیبای دیگر پیرامون واقعه عاشورا اجرا شده است. اجرایی که بیش از ۱۳۰ هنرمند ارکستر سمفونیک تهران آن را به عالی ترین شکل ممکن به مخاطبان ارائه دادند. آن وقت عده ای می گویند اینها تاریخ عاشورا را به بازیچه گرفتند، تکخوانی زن دارند و در واقعه عاشورا ابتذال ایجاد کرده‌اند. در حالیکه وقتی من کار را دیدم، متوجه شدم این کار یک اثر بسیار برجسته و قابل عرضه در سطح جهانی است که بسیاری از اشعار آن برگرفته از تعزیه های خودمان است که ما در طول سالیان دراز آنها را شنیده‌ایم.

جنتی با تاکید بر اینکه کسانی که این کار را ببیند حتما تحت‌تاثیر فضای معنوی آن قرار می‌گیرند، بیان کرد: جای تاسف است که یکسری از عناصری که فقط و فقط به سیاست بازی فکر می کنند بیایند و چنین کاری را خدشه دار کنند و زحمات کسانی را که برای این کار زحمت کشیدند و در طول سالیان دراز این فضا را به نتیجه رساندند، زیر سوال ببرند.

ممنوع‌الکار نداریم و این عبارت غلط است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ممنوع الفعالیت بودن برخی از خوانندگان به جهت همکاری با سایت های غیرمجاز ظام و اعمال و رفتاری که در برخی از کنسرت های خارج از کشور انجام داده اند، تصریح کرد: ما چیزی به عنوان ممنوع الکار نداریم البته باید توجه داشته باشیم که این عبارت، عبارت غلطی است و بهتر است دیگر از این واژه استفاده نکنیم. به هر ترتیب ما کسی را نداریم که نامش را به طور رسمی در جای خاصی اعلام کنیم و بگوییم فعالیت فلان خواننده به طور کلی ممنوعیت دارد.

جنتی افزود: ما در همه حوزه ها از جمله نشر، کتاب و بخش های دیگر معمولا به محتوای کار نگاه می کنیم که اگر محتوای آن کار مورد پذیرش قرار گیرد به آن اثر مجوز می دهیم. البته ممکن است اثر فرد خاصی به دلیل خاصی مورد پذیرش ما نباشد و کار او به نحوی بوده که احیانا با برخی از شبکه های معاند نظام همکاری جدی داشته باشد، در این حالت هم با بررسی تمامی جوانب به تولیدکننده اثر اعلام می کنیم که کار شما مورد پذیریش نیست و ما مجوز آن اثر را صادر نمی کنیم اما اینکه ما طی این چند روز فهرستی از ممنوع الفعالیت‌ها را اعلام کرده باشیم و بگوییم اینها از نظر ما اجازه فعالیت ندارند، اصلا درست نیست و ما فهرستی را منتشر نکردیم و آن را تایید هم نمی‌کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه این دیدار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا اجراهای عمومی «اپرای عاشورا» امشب به پایان رسید، بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته، ۲۷ مهر ماه آخرین اجرای عمومی «اپرای عاشورا» بود و روزهایی که بعد از آن در نظر گرفته شده برای برخی از ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی است که متقاضی اجرای خصوصی این برنامه تا ۳۰ مهر ماه بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      یعنی حسین زمان ممنوع الکار نیست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج