۲۵۸۴۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رونمایی از باتری های انعطاف پذیر +عکس

سامسونگ و ال.جی در حال کار بر روی ساخت باتری‌های قابل انعطاف و باریکی هستند که منجر به گجت‌های پوشیدنی سطح بالاتری در آینده خواهد شد.

وب‌سایت TopInEarth: یکی از موانع فوق باریک ساختن گجت‌های پوشیدنی، باتری‌های مورد نیاز برای تامین قدرت آنهاست. درواقع برای عمر باتری یک روزه، نیاز به باتری‌های بزرگ و حجیم می‌باشد. با این حال سامسونگ و ال.جی در حال کار بر روی ساخت باتری‌های قابل انعطاف و باریکی هستند که منجر به گجت‌های پوشیدنی سطح بالاتری در آینده خواهد شد. آنها در رویداد InterBattery ۲۰۱۵ این هفته در سئول نمونه‌هایی از تلاش خود را به نمایش گذاشتند.

رونمایی از باتری های انعطاف پذیر +عکس

مجموعه‌ی Samsung SDI، بخش باتری سازی این غول کره‌ای، از دو تکنولوژی در این رویداد رونمایی کرد. ابتدا به مدل Band می‌پردازیم که برای اسمارت‌واچ‌ها طراحی شده و می‌تواند تا ۵۰۰۰۰ بار بدون آسیب دیدن خم شود.

سامسونگ در مورد این تکنولوژی گفته است: "هنگامی که این باتری بر روی بندهای ساعت‌های هوشمند اعمال شود، می‌تواند ظرفیت باتری را تا ۵۰ درصد افزایش دهد."

رونمایی از باتری های انعطاف پذیر +عکس

باتری فوق باریک Stripe سامسونگ می‌تواند به طور آزادانه مانند یک فیبر تا شود و مجهز به تراکم انرژی نوآورانه‌ می‌باشد. این باتری با ضخامت ۰.۳ میلی‌متر کمی قابل انعطاف‌تر از باتری Band می‌باشد و می‌تواند در گردنبندها، بندهای هوشمند و لباس‌های هوشمند بکار رود.

طبق گزارش‌ها، LG Chem نیز محصولی را تحت عنوان باتری سیمی ارائه داده است. این باتری در شعاع کمتری قابل تا شدن است که آن را برای بند ساعت‌ها مناسب کرده است.

رونمایی از باتری های انعطاف پذیر +عکس

پژوهشگران چندین سال است که باتری‌های قابل انعطاف را مورد تست و آزمایش قرار می‌دهند. گروهی از مرکز علم و تکنولوژی پیشرفته‌ی کره در سال ۲۰۱۲، یک باتری لیتیوم-یون تمام فلزی و عملکردی قابل انعطاف را توسعه داده‌اند. چند ماه بعد، گروهی از پژوهشگران ادعای ساخت یک باتری باریک و قابل بسط را کردند که می‌تواند در اندازه تا سه برابر گسترش یابد بدون اینکه از میزان انرژی تولیدی یا عملکرد آن کاسته شود.

رونمایی از باتری های انعطاف پذیر +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج