۲۵۸۵۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ورود ۷ اپراتور جدید اینترنت به بازار

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه تاکنون مجوز فعالیت اپراتورهای جدید اینترنت برای هیچ یک از متقاضیان صادر نشده است، گفت: مجوز ۷ اپراتور به زودی صادر می شود.

خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه تاکنون مجوز فعالیت اپراتورهای جدید اینترنت برای هیچ یک از متقاضیان صادر نشده است، گفت: مجوز ۷ اپراتور به زودی صادر می شود.

جهانگیر اسدی آخرین وضعیت متقاضیان دریافت پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت ( FCP ) که قرار است جایگزین خدمات دهندگان PAP در کشور شوند را تشریح کرد.

وی گفت: مجوز فعالیت ۷ اپراتور در بازار ارتباطات ثابت - FCP - قطعی شده و آماده است، اما هنوز مجوزی برای شرکتها صادر نشده است.

سخنگوی رگولاتوری اضافه کرد: تاکنون رگولاتوری به هیچ یک از این ۷ شرکت، پروانه نهایی را ارائه نکرده است.

اسدی با بیان اینکه در حال هماهنگی و برنامه ریزی برای صدور مجوز به این شرکتها هستیم، افزود: مجوز فعالیت این شرکتها به طور یکجا و طی مراسمی اعطا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: پروانه فعالیت اپراتورهای جدید خدمات اینترنت در راستای ساماندهی به اینترنت کشور بزودی و در آبان ماه به این ۷ اپراتور اعطا خواهد شد.

به گزارش مهر، قرار بود پروانه فعالیت خدمات دهندگان FCP در هفته دولت اعطا شود که به دلیل آماده نشدن شرایط تمامی متقاضیان دریافت این پروانه، اعطای مجوز به آبان ماه موکول شده است.

هفته گذشته یکی از شرکتهای اینترنتی مدعی شده بود که از رگولاتوری مجوز FCP را دریافت کرده است.

پروانه فعالیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور پس از گذشت ۱۰ سال به پایان رسیده و براین اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، قوانین جدیدی را تحت عنوان پروانه های فعالیت خدمات ارتباطات باندپهن ثابت - FCP - مصوب کرده است.

دریافت کنندگان پروانه FCP می توانند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه های ماهواره ای، هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت را در کشور ارائه کنند.

این اپراتورها، حتی پس از اتمام دوره انحصار اپراتور فیبرخانگی که مربوط به نیمه اول سال ۹۵ می شود، مجاز خواهند بود شبکه فیبرنوری نیز ایجاد کنند و سرویس های مرتبط با این حوزه را ارائه دهند.

طبق مجوز صادر شده اپراتورهای FCP باید سالانه حداقل ۲۰ هزار پورت اینترنت در خارج از مراکز استانهای کشور ایجاد کنند که این تصمیم در راستای توسعه متوازن ارتباطات در کشور اتخاذ شده است.

در پروانه خدمات ارتباطات باند پهن ثابت، مجوزهایی که صادر می شود تمامی امکانات را در حد پروانه شرکت مخابرات ایران به متقاضیان واگذار می کند.

حق امتیاز دریافت پروانه های جدید خدمات اینترنت در کشور - FCP - مبلغ ۲۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

این شرکتها ملزم به رعایت سایر تعهدات مالی از جمله تسهیم درآمد ۳ درصد به صورت سالانه به دولت هستند. این شرکتها در صورت عدم رعایت الزامات پروانه نیز مشمول جریمه و اخطار و تذکر خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج