جاباما
۲۵۸۸۹۹
۲ نظر
۵۳۰۲
۲ نظر
۵۳۰۲
پ

همه چیز راجع به قهوه، لاته، اسپرسو و کاپوچینو

کافه لاته (به ایتالیایی: caffè e latte) نام نوعی نوشیدنی با پایهٔ قهوه‌است که از ترکیب قهوهٔ اسپرسو با شیر تهیه می‌شود.کافه لاته در لغت به معنای قهوه (کافه) و شیر (لاته) می‌باشد و برای تهیهٔ آن قهوهٔ اسپرسو را با شیر داغ یا جوشیده ترکیب کرده و رویش را با کف شیر می‌پوشانند.

وب سایت خوراک: کافه لاته (به ایتالیایی: caffè e latte) نام نوعی نوشیدنی با پایهٔ قهوه‌است که از ترکیب قهوهٔ اسپرسو با شیر تهیه می‌شود.کافه لاته در لغت به معنای قهوه (کافه) و شیر (لاته) می‌باشد و برای تهیهٔ آن قهوهٔ اسپرسو را با شیر داغ یا جوشیده ترکیب کرده و رویش را با کف شیر می‌پوشانند. این نوشیدنی معمولاً در فنجان یا لیوان شیشه‌ای بلند سرو می‌شود.

تفاوت کافه لاته با کاپوچینو معمولا در نسبت قهوه به شیر آن است بدین صورت که در کاپوچینو این نسبت‌ها مساوی است اما در کافه لاته قهوه به نسبت یک به سه شیر جوشیده اضافه می‌شود. و نیز در کاپوچینو حتما از اسپرسو استفاده می‌شود که در لاته این امر اجباری نیست. دیگر آن که کف شیر در لاته حدود ۱۲ میلی‌متر است ولی در کاپوچینو ۲ سانتی‌متر است.

کافه لاته می تواند یک نوشیدنی بسیار خوب برای شروع روز و یا یک نوشیدنی گرم و دلچسب برای یک بعد از ظهر خنک باشد.با این میزان مواد می توان ۲ فنجان کافه لاته در ۲۵ دقیقه تهیه نمود. استفاده از دستگاه اسپرسو ساز باعث می شود که شیر هم داغ شود و هم مقداری کف کند.

همه چیز راجع به قهوه، لاته، اسپرسو و کاپوچینو

مواد لازم:

  • شیر سرد ¼ ۲ پیمانه
  • اسپرسو ۱ پیمانه
  • پودر وانیل به میزان لازم

طرز تهیه:

با یک دستگاه قهوه‌ساز مناسب و قهوه تازه ۳۰ سی‌سی قهوه دم‌کشیده اسپرسو بگیرید و آن را به همراه پودر وانیل در فنجان بریزید، سپس شیر را به وسیله یک شیرجوش بجوشانید و آن را روی قهوه بریزید؛ این یک کافه لاته مناسب و لذیذ است.

فوت آشپزی:

اگر با ماشین قهوه‌ساز صنعتی کار می‌کنید، می‌توانید از شیر مقداری کف مخملی بگیرید که این نوشیدنی‌تان را لذیذتر می‌کند.

نکته:

در حقیقت، قهوه اسپرسو، قهوه ای است که از طریق یک فرآیند خاص که در آن آب جوش تحت فشار زیادی از روی دانه های قهوه عبور می کند و قهوه ای با عطر و طعم منحصر به فرد وبسیار غلیظ درست می شود. اسپرسو یک نوع قهوه است که به شکل پایه برای تهیه بسیاری از انواع دیگر قهوه مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت بین قهوه و اسپرسو چیست؟

در ساده ترین عبارت، قهوه آشامیدنی است که با ریختن آب جوش بر دانه های قهوه به دست می آید ، در حالی که اسپرسو یک نوع خاص از قهوه است که با ریختن آب داغ تحت فشار بر روی دانه های ریز قهوه ، آشامیدنی غلیظی بدست می آید که طرفداران زیادی بین دوستداران قهوه در سراسر جهان دارد.همه اسپرسو ها قهوه هستند ولی همه قهوه ها اسپرسو نیستند.زمان دم کشیدن اسپرسو بسیار کوتاه تر قهوه است.یک فنجان اسپرسو گران تر از قهوه است چراکه نیاز به دما و فشار بسیار بالا دارد و از دستگاههای گران قیمتی برای تهیه آن استفاده می شود.اسپرسو محبوب ترین و سریعترین نوع قهوه از لحاظ رشد مصرف است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من عاشق اسپرسو هستم ....

    • شادی

      من عاشق اسپرسو کافه صدف هستم فوق العاده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج