اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۵۹۳۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیش‌ بینی موج شدید گرما در خلیج فارس

مجله تغییرات جوی نیچر منتشر کرد در صورتی که تغییرات جوی در جهان کنترل نشود، موج گرما در منطقه خلیج فارس غیرقابل تحمل خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مجله تغییرات جوی نیچر منتشر کرد در صورتی که تغییرات جوی در جهان کنترل نشود، موج گرما در منطقه خلیج فارس غیرقابل تحمل خواهد شد.

در این مطالعه آمده است ابوظبی، دوبی، دوحه و شهرهای ساحلی ایران در صورتی که نتوانند برای کاهش انتشار گاز کربن اقدام مناسب و موثری انجام دهند، افزایش دما و رطوبتی را تجربه می‌کنند که تحمل آن بسیار سخت است.

این بررسی آشکار ساخت که موج شدید گرما با شدتی بیش از هر زمان دیگری در گذشته بر سطح زمین پس از سال ۲۰۷۰ عملا اتفاق می‌افتد و تا آن زمان هر روزمان، داغ‌ترین روزها خواهند بود.

دو پروفسور به نام‌های «جرمی پال» و «الفیت التهیر» از موسسه فناوری ماساچوست که نتایج یافته‌های خود را در مجله تغییرات جوی نیچر منتشر کرده‌اند می‌گویند: نتایج مطالعات ما کانون بحران منطقه‌ای خاص را آشکار می‌سازد که به نظر می‌آید در صورت فقدان اقدامات لازم برای کاهش انتشار کربن، شدیدا بر زیست‌پذیری بشر در آینده تاثیر می‌گذارد.

این کارشناسان ادعا کردند، وضعیت جوی در آینده برای بسیاری از مناطق خلیج فارس همچون وضعیت امروز صحرای شمال منطقه «عَفَر» واقع در قسمت آفریقایی دریای سرخ خواهد بود که هیچ سکنه دائمی در آن حضور ندارند. هرچند تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند از این وضعیت جلوگیری کند.

بنابر این گزارش، برخی از کشورهای این منطقه به خصوص عربستان سعودی اغلب در تلاش برای بی اثر کردن مذاکرات بین‌المللی تغییرات جوی هستند. جمعیت این منطقه به سرعت رو به افزایش است و در سال ۲۰۱۵ با یکی از شدیدترین موارد موج گرما روبرو بوده به طوری که دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت و به مرگ و میر تعداد قابل توجهی از مردم منطقه منجر شد.

در این مطالعه بررسی شده که چگونه ترکیب دما و رطوبت در صورتی که انتشار کربن با روند فعلی تداوم پیدا کند افزایش می‌یابد. زمانی که دمای هوای مرطوب بالاتر از ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رود، رطوبت و حرارت بالا مانع از آن می‌شود که بدن از طریق تعریق خود را خنک کند که پس از گذشت شش ساعت پیامدهای بدی به همراه دارد.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان با استفاده از مدل‌های کامپیوتری استاندارد جوی نشان دادند که اگر پدیده گرمای جهانی کنترل نشود، رطوبت و گرمای شدید و کشنده پس از سال ۲۰۷۰ هر ۱۰ تا ۲۰ سال یکبار در بیشتر مناطق ساحلی خلیج فارس اتفاق می‌افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج