جاباما
۲۵۹۵۵۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راهنمای انتخاب محل اقامتی مناسب

یکی از بخش های مهم برنامه ریزی برای سفر انتخاب محل مناسب برای اقامتی به یادماندنی و ایمن در مقصد سفر است. اگر با برنامه ریزی سفرتان را شروع کرده باشید قطعا از قبل هم برای اقامت جایی را در نظر گرفته اید.

ضمیمه روزنامه ایران - سحر سیروس کبیری: یکی از بخش های مهم برنامه ریزی برای سفر انتخاب محل مناسب برای اقامتی به یادماندنی و ایمن در مقصد سفر است. فرقی نمی کند که به تنهایی سفر کنید یا همراه خانواده، اگر با برنامه ریزی سفرتان را شروع کرده باشید قطعا از قبل هم برای اقامت جایی را در نظر گرفته اید. این مطلب مجموعه ای است از اطلاعات مفید و کارآمد برای کمک به انتخاب محل اقامت در سفر. بد نیست قبل از شروع سفر یکبار با دقت آن را بخوانید.


راهنمای انتخاب محل اقامتی مناسب

هتل کجاست؟

در تعریف عمومی، منظور از هتل ساختمانی است با مجموعه ای از امکانات متعدد که به منظور اقامت یک یا چند روزه افراد ساخته شده و فضای آن به صورتی طراحی شده است که مسافران جز برای تفریح یا تغییر موقعیت، نیازی به خروج از محیط را نداشته باشند. البته امکانات موجود در فضای هتل بسته به تعداد ستاره های آن تغییر می کند. مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که به دلیل گران بودن اقامت، در هتل هایی با کیفیت و امکانات خوب اقامت در آنها معمولا کوتاه مدت است.

هتل آپارتمان چیست؟

هتل آپارتمان خدمت جدیدی است که درواقع ترکیبی است از خدمات اقامتی هتل و آرامش و راحتی عمل مثل خانه. به این معنی که شما از نظر قوانین اقامتی، رزرو و نظافت با چارچوبی شبیه هتل رو به رو هستید ولی از نظر فعالیت هایی شبیه آشپزی و شست و شو دستتان باز است و محدودیتی از این نظر ندارید. هتل آپارتمان در اقامت های طولانی تر به صرفه تر خواهدبود.

راهنمای انتخاب محل اقامتی مناسب

هم خانه هم هتل

خانه هتل عنوان جدید است، ولی قدمت اجرایی آن زیاد است. این خدمت، راهکار نوپایی است در مناطقی خاص که امکان ساخت هتل وجود ندارد یا اینکه ساخت امکانات اقامتی نسبت به تعداد مسافران آن، صرفه اقتصادی ندارد. به همین دلیل اهالی منطقه خانه های خودشان را در اختیار مسافران قرار داده و از آن ها پذیرایی می کنند. این محل های اقامتی معمولا متولی خاصی ندارند و به صورت خودجوش اداره می شوند.

یادآوری نکات مهم

• قبل از آغاز سفر فهرست هتل های فعال در مقصد را جست و جو کنید و آدرس و شماره تلفن آنها را ذخیره کنید.

• مطمئن شوید که هتل های مقصد در تاریخ و ساعت ورود شما اتاق خالی داشته باشند.

• معمولا هتل ها بعد از ساعت ۱۲ اتاق را به شما تحویل می دهند، پس اگر صبح زود به هتل می رسید باید تا ظهر منتظر تحویل اتاق باشید.

راهنمای انتخاب محل اقامتی مناسب

• اگر تعداد نفراتتان زیاد است، بهتر است به جای رزرو اتاق های متعدد، سوئیت های چندنفره انتخاب کنید.

• قبل از استقرار در هتل راجع به امکان استفاده از غذای رستوران هتل پرس و جو کنید.

• اگر خیلی اهل خوردن غذاهای رستورانی نیستید و ترجیح می دهید از غذاهای سنتی آن منطقه استفاده کنید، بهترین حالت رزرو اتاق استفاده از منوی صبحانه است.

• بعضی از شهرها فقط در ایام خاصی مسافران زیادی دارند و امکاناتشان در دیگر ایام سال مثل قبل نیست. قبل از سفر، به ایام خاص و رویدادهای مهم آن منطقه دقت کنید مثل زمان گلابگیری در کاشان یا ایام خاص زیارتی در یزد و مشهد.

• اگر دوست دارید خودتان پخت و پز کنید، هتل برای اقامت شما مناسب نیست. بهتر است از گزینه هتل آپارتمان یا خانه هتل استفاده کنید.

• اگر مسیر سفر طولانی است و احتمال رسیدن شما در شب به مقصد بیشتر است، حتما از قبل جایی را برای اقامت انتخاب و رزرو کنید تا در شب سرگردان نشوید.

• اقامت در هتل، قطعا گران تر از اقامت در خانه هتل هایی است که می توانید اجاره کنید ولی ممکن است راحتی و آسایش هتل را نداشته باشد مخصوصا اگر به صورت مشترک با صاحبخانه باشید.

• در شهرهای توریستی و مسافرپذیری مثل مشهد، اصفهان و شیراز خانه های اقامتی کددارو معتبر هستند ولی در شهرهای کمتر توریستی، باید با اعتماد و اطمینان جلو رفت.

راهنمای انتخاب محل اقامتی مناسب

• اگر طول سفرتان نامشخص است و بستگی به میزان رضایت شما از مقصد گردشگری دارد قبلا موضوع را با مسئولان هتل یا صاحبخانه در میان بگذارید تا زمان تخلیه زودتر از موعد به مشکلی برنخورید.

• هتل ها معمولا سایت اینترنتی دارند و شما می توانید قبل از رزرو از امکانات آنجا باخبر شوید. ولی بهتر است قبل از رزرو، از برقرار بودن همه امکانات هتل که برای شما مهم است مثل سونا و استخر، رستوران بین المللی، زمین بازی کودکان و... جویا شوید.

• انتخاب نوع تخت ها، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، تخت تاشو برای کودکان و حتی طبقه و منظره اتاق های هتل امکاناتی است که شما می توانید قبل از رزرو راجع به آنها نظر بدهید.

• دقت کنید که نظافت خانه های اقامتی معمولا با دقت و وسواس هتل ها انجام نمی شود، پس بهتراست از ملحفه، حوله و دمپایی شخصی تان در طول اقامت استفاده کنید.

• صاحبان خانه های اقامتی معمولا مبلغی که با شما طی می کنند را همان بدو ورود دریافت می کنند و لوازم خاصی هم در دسترس تان نیست، بهتر است از قبل، امکاناتی را که می خواهید داشته باشید، با او مطرح کنید؛ مثل داشتن تلویزیون، لوازم پخت و پز یا رختخواب اضافی و...

• نکات ایمنی را در زمان اقامت در خانه ها رعایت کنید، مثل محافظت از لوازم گرانقیمت، کامپیوتر، دوربین عکاسی و...

• قبل از اجاره خانه های اقامتی می توانید به ادارات گردشگری یا کلانتری شهر مراجعه کنید و از آنها تائید یا کمک بگیرید و با اطمینان خاطر خانواده تان را به آنجا منتقل کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج