۲۶۴۲۱۳
۵۱۶۸
۵۱۶۸
پ

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (۲)

انتخاب لوستر براي خانه كار ساده‌اي نيست. عوامل زيادي در داشتن يك لوستر مناسب محيط دخيل هستند؛ از رنگ و اندازه گرفته تا تناسب فاصله‌ها ...

مجله منزل - ليدا هادي: اگر قصد داريد بالاي ميز ناهارخوري لوستري آویزان كنيد، فاصله لوستر از سقف سه متري بايد حدود ۵/۶۸ تا ۷۶ سانتي‌متر بالاتر از ميز ناهارخوري باشد. براي سقف‌هاي بلندتر بايد حدود ۵/۷ سانتي‌متر براي هر ۳۰ سانتي‌متر در نظر بگيريد. آويزها را هم در فاصله ۸۹ تا ۱۰۲ سانتي‌متري از بالاي سطح كانتر آشپزخانه نصب كنيد. روي هم رفته فاصله لوستر از روي زمين نبايد بيشتر از دو متر باشد.

مطلب مرتبط:

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (۱)


چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)


جاي لوستر هميشه وسط سقف نيست. اين قاعده فقط در زماني صادق است كه بخواهيم در سالن پذيرايي يا نشيمن خانه از يك لوستر استفاده كنيم؛ آن وقت حتما لوستر در وسط طاق اتاق قرار مي‌گيرد. اما اگر بخواهيم در قسمتي خاص از خانه از دو لوستر يا حتي بيشتر استفاده كنيم، آن وقت ديگر بايد قيد مركز را زد و به فكر لوسترهايي با فاصله مناسب از يكديگر بود. البته در خانه‌هايي كه شكل محيط خانه پر از پيچ و خم يا پخي‌هاي مختلف و تو در توست مي‌توان از يك لوستر در وسط استفاده كرد و در باقي جاها ديواركوب يا آباژورهايي هماهنگ با لوسترها به كار برد.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)


اگر نشيمن يا پذيرايي خانه‌تان مربع يا دايره شکل است براي اين محيط بهتر است از يك لوستر در مركز استفاده شود. اما اگر فضايي كه در اختيار داريد باريك و بلند است، از دو لوستر يا حتي بيشتر استفاده كنيد. اگر استفاده از دو لوستر را ترجيح نمي‌دهيد، بهتر است از لوسترهايي كه يك پايه مستطيل‌شكل ثابت دارند و چراغ‌ها به صورت رشته‌اي يا شاخه‌اي روي آن رديف شده‌اند، استفاده كنيد.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)


تغيير در رنگ لوسترها هم از آن كارهاي تازه‌اي است كه طراحان داخلي اين روزها زياد از آن استفاده مي‌كنند. در اين روش دو لوستر يك‌شكل انتخاب مي‌شوند در حالي كه رنگ‌هايي متفاوت با هم دارند. اين رنگ‌ها يا مي‌توانند متناسب با رنگ دكوراسيون خانه باشند يا رنگ‌هايي متفاوت از خانه اما مكمل همديگر. اين روش بيشتر در خانه‌هاي بزرگ كه تغيير رنگ‌ها نمود بيشتري دارد، اجرا مي‌شود.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)


اگر خانه‌اي داريد كه سقف بلندي ندارد، بهتر است از لوستر بلند و آويز استفاده نكنيد براي اينكه با اين كار سقف خانه شما كوتاه‌تر به نظر می‌رسد. در این صورت از مدل‌هايي كه به شكل سقفي هستند، بهره بگیرید. شما اين امكان را هم داريد كه در كنار لوسترهاي سقفي از ديواركوب يا آباژوری كه متناسب با سبك دكوراسيون شماست، استفاده كنيد. تنها در اتاق ناهارخوري با وجود سقف كوتاه مي‌توان از لوستر بلند و آويز‌دار در بالاي ميز استفاده كرد.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)


اگر اتاقي كه قرار است براي آن لوستر تهيه كنيد، زواياي زيادي دارد، بهتر است از يك لوستر گرد استفاده كنيد. انتخاب يك لوستر ساده براي اتاق نشيمني كه داراي سقف گچبري و تزیينات زياد است، ايده مناسب‌تري خواهد بود. هرقدر خانه ساده‌تر باشد مي‌توان براي انتخاب لوستر دست و دلبازي بيشتري به خرج داد.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)


هرقدر ديوارها رنگي تيره‌تر داشته باشند، آن وقت شما به لوستري با روشنايي بيشتر يعني شاخه‌هاي بيشتر نياز داريد. خانه‌هاي روشن به لوسترهايي با درجه روشنايي كمتر نياز دارند چراكه ديوارها نور اندكي جذب مي‌كنند. در خانه‌هايي با ديوارهاي روشن و سفيد نزديك به 80 درصد نور بازتاب دارد در حالي كه در خانه‌هايي با ديوارها يا پرده‌هاي تيره‌رنگ فقط 12 درصد نور منعكس و بقيه جذب مي‌شود.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)


اندازه لوستر را چطور تخمین بزنیم؟

مهم‌ترين فاكتور در انتخاب لوستر تعيين سايز مناسب آن براي محيط است. يادتان باشد اگر لوستري كوچك‌تر از اندازه مناسب انتخاب كنيد در فضاي شما گم مي‌شود و اصلا به چشم نمي‌آيد و اگر هم انتخاب شما بيش از حد بزرگ باشد، رسما تناسب خانه را از بين مي‌برد و فضاي نامتقارني در خانه درست مي‌كند. اين وسط يك قانون مهم را هم از همان اول پيش خودتان يادآوري كنيد؛ اينكه استايل و وزن بصري لوستر روي تعيين سايز مناسب تاثير بسزايي دارد. لوستر با وزن بالاي نوري كمي كوچك‌تر به نظر مي‌رسد در حالي كه لوستر با نورهاي كوچك (لامپ‌هاي كوچك) كمي بزرگ‌ترنشان داده می‌شود.

راه ساده براي تعيين سايز لوستر اين است كه طول و عرض اتاق را برحسب فوت - براي تبديل متر به فوت، متر را در 3/3 ضرب كنيد - با هم جمع كنيد. اين عدد قطر لوستر شما برحسب اينچ خواهد بود. براي مثال لوستر مناسب براي يك اتاق 4×3 مطابق زير محاسبه مي‌شود. (هر اينچ برابر 2. 54 سانتي‌متر است.)

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)

۲۳. ۱= (۴+۳) *۳. ۳ اينچ يعني چيزي حدود ۶۰ سانتي‌متر. درواقع در اين اتاق ۱۲ مترمربعي بايد لوستري با قطر ۶۰ سانتي‌متر نصب كرد.

بگذاريد ما كمي در محاسبات كمك‌تان كنيم. اگر اتاق شما كوچك‌تر از ۳×۳ متر است، عرض لوستر بايد بين ۴۳ تا ۵۰ سانتي‌متر باشد. اگر اتاق شما حدود ۴×۴ متر است، عرض لوستر بايد حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتي‌متر باشد و اگر اتاق شما حدود ۵/۴×۵/۴ متر است، عرض لوستر بايد بين ۶۵ تا ۸۲ سانتي‌متر باشد. براي يك اتاق ۴×۶ متر هم لوستري با حداكثر قطر يك كتر لازم است.

در مورد ارتفاع لوستر هم بايد بسيار مراقب باشيد. ارتفاع ايده‌آل لوستر طبق محاسباتی ويژه تعيين مي‌شود كه براي سهولت كار شما، ما براي ارتفاع‌هاي معمول آن را حساب كرده‌ايم و تنها يك فرمول ساده در اختيار شما قرار مي‌دهيم. كافي است ارتفاع اتاق را به ۴ يا ۵ تقسيم كنيد؛ مثلا اگر ارتفاع اتاق شما ۳ متر است يك‌بار آن را به چهار تقسيم كنيد و يك‌بار به پنج. عدد اول ۷۵ سانتي‌متر است و عدد دوم ۶۰ سانتي‌متر؛ يعني ارتفاع ايده‌آل لوستر براي اتاق شما بين ۶۰ تا ۷۵ سانتي‌متر است؛ به همين راحتي!

اگر باز هم با وجود اين اعداد و ارقام در نصب لوستر خانه دچار ترديد شديد، اصلا خودتان را نگران نكنيد. اين روزها به مدد دنياي مجازي مشاوران آنلاين زياد شده‌اند. كافي است به سايت www. lightology. com سری بزنید و در قسمت مخصوص لوسترهاي خانه اعدادي را كه از شما مي‌خواهد وارد كنيد. مشاور آنلاين از آن سر دنيا به شما مي‌گويد لوسترتان را در چه ارتفاعي بزنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج