۲۶۴۲۱۲
۱ نظر
۵۰۲۸
۱ نظر
۵۰۲۸
پ

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (۱)

انتخاب لوستر براي خانه كار ساده‌اي نيست. عوامل زيادي در داشتن يك لوستر مناسب محيط دخيل هستند؛ از رنگ و اندازه گرفته تا تناسب فاصله‌ها ...

مجله منزل - ليدا هادي: زماني لوسترها فقط يك شكل و شمايل داشتند؛ رشته‌هاي كريستالي آويزان با شرشره‌هاي كناري كه در رنگ و اندازه‌اي در خانه‌ها پيدا مي‌شد، وسيله‌اي كه براي زيباتر كردن فضاهاي مسكوني و اداري استفاده مي‌شد، تقريبا همه يك‌شكل بود با يك طراحي خاص اما حالا طراحان دكوراسيون براي هر محيطي بسته به كاربرد و كارايي‌اش يك‌جور لوستر استفاده مي‌كنند.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)

اين روزها طراحي لوسترها بسيار متنوع شده و رنگارنگ. كافي است فقط دوري كوتاه در راسته بازار لوستر بزنيد تا تغيير دنياي طراحي لوسترهاي ديروز تا امروز دست‌تان بيايد. دنياي عجيب كريستال‌ها و فلزها حالا آن‌قدر عجيب شده كه ديگر نمي‌توان به سليقه بصري اعتماد كرد. لوستر يكي از معدود لوازمي است كه آوردن آن به هر محيطي قاعده و قانون خودش را دارد. با مختصري از اين قواعد بيشتر آشنا شويد.

اولين فاكتور مهمي كه در زمان خريد لوستر بايد به آن توجه كرد استايل يا طراحي اصلي است كه بايد حتما متناسب با فضاي دكوراسيون خانه شما باشد. درواقع چيدمان و دكوراسيون خانه در انتخاب نوع لوستر تاثير زيادي دارد؛ مثلا اگر دكوراسيون شما كلاسيك و سنتي است و به قول معروف با مبل‌هاي سلطنتي سرتاسر خانه‌تان را پوشانده‌ايد، بهتر است لوستر‌هاي كريستالي با طرح‌هاي كلاسيك انتخاب كنيد.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)

اين لوسترهاي كريستالي كه چهره آشنايي دارند معمولا يك پايه فلزي دارند كه كريستال‌هاي كوچك و بزرگ از اطراف آن آويزان شده؛ كريستال‌هايي كه برخي زيادي درخشان هستند و بعضي جلوه چنداني ندارند. شكل كريستال‌ها هم متفاوت است؛ گوي‌هاي چندوجهي، لوزي‌هاي بلند و كوتاه و. . . .


در خانه‌هاي كلاسيك امروزي نوع ديگري از لوسترها هم استفاده مي‌شود كه در مقايسه با كريستالي‌ها قديمي‌تر و البته مجلل‌تر و گران‌تر هستند. لوسترهاي برنجي، نقره‌اي يا حتي دسته‌اي كه پوششي از آب طلا دارند. اين لوسترها كه نشانه‌اي از خانه مادربزرگ‌ها با خودشان دارند، بسته به عيار فلزي كه در آنها به كار رفته قيمت خاصي دارند.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)

مزيت اين لوسترها نسبت به انواع ديگر اين است كه اولا يك‌جورهايي با طراحي دكوراسيون ايراني‌ها جور درمي‌آيند، ثانيا از فلزات گرانبها ساخته شده‌اند كه موقع فروش ضرر زيادي ندارند و ثالثا به خاطر كار دستي كه روي آنها انجام مي‌شود، اثر هنري محسوب مي‌شوند و در همان نگاه اول كلي چيدمان خانه را زیباتر مي‌كنند. اين لوسترها هم فقط به درد خانه‌هاي بزرگ و مجلل مي‌خورند و اگر در خانه‌اي به سبك مدرن آورده شوند يك‌جورهايي تضاد در محيط درست مي‌كنند.


اين روزها در خانه‌هاي مدرن بيشترين استفاده از شيشه را در لوسترها مي‌كنند و اكثر آويزهاي اين خانه‌ها از جنس كريستال هستند. فقط فرق آنها با نوع كلاسيك در طراحي خاص است. در لوسترهاي مدرن امروزي كه براي خانه‌هايي با همين سبك ساخته شده‌اند حرف اول و آخر را طراحي خاص مي‌زند؛ يك طراحي عجيب و متفاوت از شاخه‌هايي كه هميشه در لوسترهاي معمول رسم بوده!

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)


خيلي از طراحان داخلي اين روزها ترجيح مي‌دهند كمي دست به كارهاي خارج از معمول بزنند و يك‌جورهايي سنت و مدرنيته را با هم قاطي كنند. اين وسط بهترين روش براي اين آميزش عجيب استفاده از لوسترهايي با طراحي‌ متفاوت از نحوه دكوراسيون خانه است.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)

گاهي يك لوستر كريستال ۱۰ شاخه‌اي در فضايي مدرن صحنه بديعي به وجود مي‌آورد و گاهي يك لوستر مدرن و ساده امروزي فضاي يك خانه سنتي را حال و هواي ديگري مي‌بخشد. پس درباره لوستر هيچ‌وقت قاطع نباشيد و وقت خريد به طيف‌هاي مختلف نيم‌نگاهي داشته باشيد.


نگران نباشيد. اين موضوع براي همه كمي نگران‌كننده است. اينكه چه لوستري بايد به خانه آورد، هميشه دغدغه اصلي طراحان داخلي هم بوده. انتخاب بين كلاسيك‌ها و مدرن‌ها هميشه سخت است. اما اينجا يك راه ساده براي‌تان داريم.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)

كافي است به سايت http: //www. murano-lite. com سری بزنيد و در قسمت پروژه‌هاي مشتري‌ها، تصويري از محلي كه براي خريد لوستر آن به دردسر افتاده‌ايد را ارسال كنيد ( اتاق نشيمن، اتاق خواب، سرويس بهداشتي و. . .). آنها روي تصوير خانه شما انواع لوسترهايي كه در نظر داريد را قرار مي‌دهند و مانند يك مشاور كلي راهنمايي‌تان مي‌كنند.


اگر قرار است لوستر بالاي سر ميز ناهارخوري يا درست وسط فرش خانه قرار بگيرد، آن وقت مي‌توانيد اين محاسبات را با توجه به دو المان ميز يا فرش انجام دهيد. اگر لوستر بالاي ميز ناهارخوري باشد بايد عرض ميز را تقسيم بر دو كنيد؛ يعني ميزي با عرض يك متر - دقت كنيد عرض نه طول!- به لوستري با قطر 50 سانتي‌متر نياز دارد. در رابطه با فرش هم مانند اتاق بايد طول و عرض را با هم جمع و به فوت تبديل كنيد. عدد به دست آمده اندازه لوستر مناسب‌تان است؛ البته در مقياس اينچ!

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)


اگر مي‌خواهيد بالاي ميز غذاخوري‌تان از چند لوستر استفاده كنيد اما اندازه‌هاي آنها را نمي‌دانيد بايد از يك فرمول خاص كمك بگيريد. كافي است عرض ميزتان را تقسيم بر تعداد لوسترهاي مورد نظر به اضافه عدد يك كنيد. به عنوان مثال اگر عرض ميزتان 135 سانتي‌متر است و در نظر داريد دو لوستر بالاي آن نصب كنيد، كافي است 135 را تقسيم بر سه كنيد. به اين ترتيب هر لوستر بايد قطري حدود 45 سانتي‌متر داشته باشد و با همين فاصله از ديگري نصب شود.

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)


چطور بايد اندازه لوستر مستطیلی را تعيين كرد؟ اول با روشي كه توضيح داديم به عدد قطر لوستر برسيد؛ مثلا براي ميزي كه 135 سانتي‌متر عرض دارد و 188 سانتي‌متر هم طول، لوستري با قطر معمول 67 سانتي‌متر مناسب است. در اينجا بايد عدد 67 را از طول ميز كه همان 188 است، كم كنيد که عدد 121 سانتي‌متربه دست می‌آید؛ يعني لوستر بالاي سر ميز بايد داراي عرض تقريبي 67 و طول تقريبي 121 باشد!

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مونا

      مرسی.خیلی خوب بود.فقط مشکل اینجاست که لوستر شیک تو بازار پیدا نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج