چطور خلق‌تان را بهبود بخشید؟!
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ادیب_1
لاله زار مال_3
شیرآلات زمانی_3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_4
شیرآلات زمانی_4
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
لاله زار مال_2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۲۶۷۰۷
۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
۸۱۳۱
بدخُلقي مي‌تواند نشانه‌اي‌ از تحمل زياد فشار رواني، عدم تنظيم قند خون يا نوسانات هورموني بدن باشد. علت بدخلقي هرچه باشد، مي‌توانيم با كنترل و مديريت هيجان‌ها، آن‌را بهبود بخشیم.

 شادکامی :



چطور خلق‌تان را بهبود بخشید؟!

«مهم‌ترين تصميم‌ها را وقتي داراي بدترين خُلق هستيد، نگيريد. صبر كنيد؛ طوفان مي‌گذرد و بهار خواهد رسيد!»

بدخُلقي مي‌تواند نشانه‌اي‌ از تحمل زياد فشار رواني، عدم تنظيم قند خون يا نوسانات هورموني بدن باشد. علت بدخلقي هرچه باشد، مي‌توانيم با كنترل و مديريت هيجان‌ها، آن‌را بهبود بخشیم.

رعايت توصيه‌هاي زير مي‌تواند در بهبود خلق مؤثر باشد:
  • خُلق‌تان را بشناسيد:
هميشه بايد بدانيد در چه شرايطِ خُلقي هستيد و چرا؟ به خودتان صادقانه بگویيد: «امروز از سرپرستم عصباني شدم زیرا به‌خاطر كاري كه نكردم، سرزنش شدم، در حالي‌كه هيچ تقصيري نداشتم». در اين شرايط، تظاهر نكنيد كه ناراحت نيستيد، بلكه بايد علت عصبانيت‌تان را بشناسيد.
  •  از گسترش خُلق بد، جلوگيري كنيد:
خُلق‌ها مانند روغن‌مايع هستند كه مي‌خواهند همه‌جا پخش شوند مگر آن‌كه در ظرف نگه‌داري شوند. وقتي فهميديد چرا عصباني هستيد، به خودتان بگوييد من از فلاني ناراحتم؛ ديگران چه گناهي دارند كه چوب آن‌را بخورند.
  • به‌خاطر داشته باشيد همه‌ی وجودتان، خُلق بد نيست:
اغلب افراد نمي‌دانند چرا خُلق‌شان تنگ است. همين افكار، موجب مي‌شود كه اعمالي مغاير ارزش‌ها و باورهاي‌شان انجام دهند. همه‌ی وجودتان خشم‌، ترس‌، نوميدي و حسادت نيست. وقتي به وجود چنين احساساتي پي‌مي‌بريد، نشان مي‌دهد كه مي‌توانيد از بيرون به خُلق‌تان نگاه كنيد.
  •  چهره که تغيير كند، خُلق تغيير مي‌يابد:
هيجان‌ها مانند محبت، علاقه‌، نفرت، حسادت و... هنگام برقراري ارتباط با ديگران مبادله مي‌شوند. وقتي شاد هستيم، چهره‌اي شاد و وقتي غمناك‌ایم، داراي چهره‌اي غمزده‌ايم.

نتايج تحقيقات «پروفسور زاجونگ»، استاد روان‌شناسي دانشگاه «استنفورد»، حاكي است تغييرات عضلاني، به‌ويژه در چهره،‌ موجب جاري‌شدن گردش خون به چهره و مغز مي‌شود. وقتي به موضوعي فكر مي‌كنيم، ابروها  گره مي‌خورند؛ درنتيجه گردش خون به سمت چهره و مغز جريان مي‌يابد و مي‌توانيم بهتر راه‌حل را پيدا كنيم. «پروفسور زاجونگ» دريافت كه تغييرات چهره‌اي، بر درجه‌ی حرارت مغز اثر مي‌گذارند. به‌همين علت است كه بعضي از هيجان‌ها مي‌توانند حالات خُلقي ما را بهتر يا بدتر كنند.

فعاليت سوخت‌و‌سازي مغز، توليد گرما مي‌كند و همانند رادياتور ماشين، نيازمند خنك‌شدن است. هوا با عبور از مجاري بيني به خنك‌شدن مغز كمك مي‌كند و وقتي مغز خنك شد، احساس بهتري خواهيد داشت. وقتي اخم مي‌كنيد يا عبوس هستيد، مجاري بيني تنگ‌تر شده و هواي كم‌تري به مغز مي‌رسد؛ درنتيجه، درجه‌ی حرارت آن بالا مي‌رود. تحقيقات نشان مي‌دهد اخم‌كردن به‌مدت 30ثانيه، درجه‌ی حرارت مغز را پنج برابر بيش‌تر مي‌كند و خُلق فرد، بدتر مي‌شود، در حالي‌كه تبسم ظاهري در همين مدت، 29ميلي‌ليتر بيش‌تر هوا را به مغز مي‌رساند و موجب كاهش درجه‌ی حرارت آن مي‌شود.

«پروفسور زاجونگ» در آزمايشي، از آزمودني‌ها خواست نوعي هيجان منفي را به‌خاطر بياورند و هم‌زمان حرف «U»  را به‌مدت 30ثانيه تكرار كنند. گفتن حرف «U» موجب تنگي بيش‌تر مجاري بيني شده، درنتيجه عبور هوا كاهش‌يافته و درجه‌ی حرارت مغز افزايش مي‌يابد. در مرحله‌ی بعد، «پروفسور زاجونگ» از همين افراد خواست به‌مدت 30‌ثانيه حرف «E» را بگويند. درنتيجه، مجاري بيني گشادتر، درجه‌ی حرارت مغز، كاهش‌يافته و آن افراد احساس بهتري خواهند داشت.
هميشه هنگام رفتن به خانه، اين آزمايش را انجام دهيد. وقتي لبخند مي‌زنيد يا حرف «E» را تكرار مي‌كنيد، احساس مي‌كنيد روحيه‌تان بهتر مي‌شود. مطمئن باشيد مغزتان اگر زبان داشت، به‌خاطر اين كار از شما تشكر مي‌كرد.
  • در پارك يا طبيعت قدم بزنيد:
خُلق تنگ، انسان را وادار مي‌كند براي رفع آن، كاري انجام دهيد. اگر برخلاف آن، كاري انجام داديد، مجدداً پيام مي‌دهد كه منظورم اين نبود. ورزش مستمر يا پياده‌روي در پارك نيز به بهبود خُلق كمك مي‌كند.

مطالعات نشان مي‌دهد كه ورزش و پياده‌روي تأثير زيادي بر سلامت رواني و عملكرد سيستم ايمني بدن دارد. پس، از همين امروز شروع كنيد.
  •  نيايش كنيد و به ياد خدا باشيد:
خَُلق بد براي بقاء، نيازمند تنش است. براي غلبه‌بر اين حالت، بايد آرامش داشته باشيد، به ياد خداوند باشيد، به خاطرات خوب فكر كنيد و دعا را فراموش نكنید
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
دکتر نائبی_2
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
کلینیک النا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
کلینیک النا_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
تنورستان_فوتر
فنی آتل_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
اورانوس_فوتر2
پارسیان طب - فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر